Wat is de lekkerste chocolade?

15-04-2008 16:28 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat vrouwen de grootste choc-a-holics zijn, maar vandaag lustte ik ook een reepje.

Mijn favoriet is Cote d'Or melk, om zijn enigzins rokerige bijsmaak.

En jullie?
Ja die petit desserts van Lindt zijn goddelijk... creme brulee.. mjam mjam! Maar niet in nederland te krijgen toch, of vergis ik me nu?
Cote d'Or melkchocolade met hazelnoten of Cadbury Fruit 'n Nuts.
Ik vind chocolade met mint erin zo lekker,in duitsland heb rittler sport met mint erin en die is zo verslavend lekker.
Dat zijn er meerdere:

De nieuwe Milka variant met caramel

BonBonBloc (de witte) met pralinevulling van Cote d'or

Ritter Sport melk met hele hazelnoot

Toblerone
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Cadbury melk

Pure chocola met marsepein vulling

Chocolate orange (Cadbury). Helaas alleen in de UK verkrijgbaar

Een minimarsje uit de koelkast
Enne oh ja: de wit-bruine variant van Merci is ook goddelijk.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:boebele schreef op 28 april 2008 @ 11:13:

Ja die petit desserts van Lindt zijn goddelijk... creme brulee.. mjam mjam! Maar niet in nederland te krijgen toch, of vergis ik me nu?Jawel, bij sommige grote AH's verkopen ze Lindt petits deserts, in 3 smaken: creme brulee, truffelcake en tiramisu!
Milka extra romig
Ik heb niet alle berichten gelezen dus misschien is het al genoemd: bij de Lidl hebben ze sinds kort heerlijke chocolade van Max Havelaar, melkchocolade. Die gaat dus echt in 1 keer helemaal op!
quote:boebele schreef op 28 april 2008 @ 11:13:

Ja die petit desserts van Lindt zijn goddelijk... creme brulee.. mjam mjam! Maar niet in nederland te krijgen toch, of vergis ik me nu?Petits Desserts met macarons heb ik ooit eens in Frankrijk gekocht, maar nog niet in Nederland kunnen terugvinden inderdaad.
anoniem_41460 wijzigde dit bericht op 01-05-2008 13:03
Reden: Hoofdletters
% gewijzigd
Net terug uit Luxemburg en daar even losgegaan in de supermarkt: Galler (Belgische) pure chocolade met Grand Marnier vulling .... sllluuurrrrrpppp.....
quote:incredible schreef op 01 mei 2008 @ 10:50:

[...]

Jawel, bij sommige grote AH's verkopen ze Lindt petits deserts, in 3 smaken: creme brulee, truffelcake en tiramisu!ECHT????????????
Lindt met met van die kleine stukjes caramel erin......volgens mij alleen in Frankrijk,

Bij de grote supermarkten daar hebben ze een chocola-afdeling waar menig nederlandse supermarktafdeling (in formaat dan ) jaloers op zijn.

Nog 2,5 maand dan kan ik mijn hart weer ophalen in Frankrijk

Bij ons in het dorp had een banketbakker roomchocolade, die smolt op je tong, maar helaas de banketbakker is overgenomen maar niet het recept.......
quote:boebele schreef op 01 mei 2008 @ 13:07:

[...]

ECHT???????????? Ja echt! Geniet ervan, het is echt te lekker voor woorden
quote:bergamot schreef op 01 mei 2008 @ 13:02:

[...]

Petits Desserts met macarons heb ik ooit eens in Frankrijk gekocht, maar nog niet in Nederland kunnen terugvinden inderdaad.Nee die met macarons heb ik tot nu toe inderdaad ook alleen in Frankrijk gevonden. In Engeland trouwens ook een keer de versie lemon merengue gehad, ook erg lekker maar creme brulee blijft toch mijn favoriet!
Lindt wordt ook verkocht bij Jamin. Ben zelf net terug uit Keulen met flink wat repen Lindt: o.a. kersen-chili smaak.
Guylian is volgens mij nog niet voorbij gekomen....de zeevruchten en truffels....mmmm...Heb op de Belgische site gezien dat ze de zeebanket nu ook met fruitige vulling hebben maar helaas.....volgens mij niet in Nederland te koop....
die extra cacao mokkasmaak, mmm

en puccini bonbons.
quote:Antonio schreef op 15 april 2008 @ 16:28:

Mijn favoriet is Cote d'Or melk, om zijn enigzins rokerige bijsmaak.

Da's ook mijn favoriet!

De bonbonblok melk truffel van cote d'or vind ik overigens ook zalig.
verkade melk en witte chocolade! Jummm
Green & Blacks, met mint of met sinaasappel

Bonbonbloc van Cote d'Or puur

Verkade cappuccino

Cadbury met noten / rozijnen

Chocolonelly melk (een van de weinige melkchocola die ik lekker vind, de pure vind ik dan weer van dit merk niet te eten)

Eigenlijk alle pure chocola, liefst met hazelnoten of sinaasappel erin.
quote:heejhallo schreef op 20 april 2008 @ 12:19:

[...]Ik weet niet of je ze ook in NL kan krijgen, ik koop ze in de UK, waar ik woon. Hier zijn ze vrij algemeen verkrijgbaar, maar in Nederland weet ik het niet zo goed, misschein bij een goede delicatessenwinkel? Hij is echt superlekker!!!!Ik koop ze in de natuurwinkel... Heb ze nog nooit in de supermarkt gezien inderdaad.
Tony's Chocolonely melk vind ik ook de lekkerste melkchocolade. Van pure chocolade vind ik op het moment Divine erg lekker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven