wat eten we vandaag-telegramstijl Deel 2

28-12-2011 17:13 2992 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zet je vandaag op tafel??

Schrijf hier op wat je eet vandaag, en doe meteen ideeën op voor een andere maaltijd!

Eet smakelijk!

het vorige topic: Wat eten we vandaag *telegramstijl*
Gegrilde zalm, rucolasalade met geitenkaas, tomaatjes en pijnboompitjes en gebakken aardappels.
Wij eten zo "tafelfriet" met onze 7 logeetjes. Leendert is zakken friet, frikandellen, kroketten, knakworsten, ham/kaas soufflés, berenhappen en nasiballen halen. Tafels zijn gedekt met schoongemaakte tafelzeilen en daar houden we straks alle zakken geopend ondersteboven boven en verdelen de boel. Dan mogen de kinderen er zelf hun mayo, curry, ketchup, joppiesaus en zo in hoopjes bij hun frietjes en snack op het tafelzeil knijpen uit de fles. Pindasaus deel ik zelf uit, zit in een hete pan. Paar kannen ranja en diksap erbij en eten maar.
Weer een receptje van de Appiesite, lasagna met courgette en geitenkaas. Niet heel bijzonder qua recept maar wel heel lekker! Er gaat zo nog een portie de vriezer in!

Morgen een ovenschotel met aubergine, tomatenblokjes en aardappelschijfjes. Ook daarvan hoop ik een portie de vriezer in te kunnen doen. Ik heb sinds 2 maanden een nieuwe baan waardoor ik s avonds vaak langer doorwerk. En daarna ga ik vaak nog sporten dus ben dan regelmatig pas rond kwart voor 8 thuis. Is niet erg, maar dan zijn snelle opwarmertjes uit de vriezer heel prettig.
Leentje hier vanuit de gaarkeuken. Hier staan 3 grote, diepe ovenschalen met zuurkoolschotel met op zijn Indisch gekruid gehakt met ananas en aardappelpuree in de oven. En ik heb 2 grote pannen aardappels met boerenkool opstaan, een braadpan vol gehaktballetjes van 2 kilo gehakt, koekenpan vol spekjes en twee pannen met ieder 3 rookworsten erin die ik straks ieder in 4 stukken snijd. Maak zo nog jus van het braadvet van de gehaktballetjes.

Als dat niet genoeg is voor ons, 7 logeerkinderen en hun in totaal 8 ouders hebben ze pech gehad.

Toetje: heel lui raketjes en mini Magnums.
Pizza bolognese
Wortelstamppot met gebraden kippenvleugeltjes... smikkeldesmikkel.
zelf gemaakte erwtensoep.
Lekkere ordinaire diepvriespizza, daar had ik ook echt zin in!
Ikan Pepesan met roerbakgroenten (prei, paksoi en kastanjechampignons) en zilvervliesrijst.
Rijst gekookt in bouillon met gewokte groenten, zoete sojasaus, cashewnoten en surimi.
Franse uiensoep met croutons van volkorenbrood met geraspte oude kaas erop. Boeuf bourguignon met zelfgemaakte aardappelpuree en beetgare sperziebonen. Toetje: crème brûlée en voor deze keer allemaal kleintjes gemaakt i.p.v. 1 hele grote.
bloemkoolschotel uit de oven
Biefstuk, aardappeltjes uit de oven en wortels.
Simpel vandaag, rundervink, broccoli en gebakken aardappelschijfjes. Wel opgeleukt met yogonaise en zoete chilisaus :-).
Gisteren nacho grande, eergisteren pasta met bolognesesaus en stoofpeertjes in witte wijn met walnotenijs en pepernoten toe.
vandaag: stamppot pompoen/aardappel/dopererwten, maiskolf, valess milner voor mij, worstjes voor vriend.

Gisteren de macaroni met bloemkool en oude kaas van AH: GEEN SUCCES.
Gemarineerde speklapjes en köfte van de grill, notenrijst, salade met geroosterde gele paprika's, heel veel cherrytomaatjes uit de tuin (zoveelste oogst, wat een rare winter dit!), geitenkaas, olijven, kappertjes, ui en pestodressing.
quote:friezinnetje schreef op 12 november 2012 @ 18:30:

bloemkoolschotel uit de ovenDeel 2
Ik heb andijvie en tartaartjes. Dus het wordt óf andijviestamppot (vorige week ook gemaakt) óf roergebakken andijvie op z'n Aziatisch en pittige tartaarballetjes (ik heb nog twee pepers die op moeten). Het eerste is het makkelijkst en het tweede het lekkerst. Dilemma's, dilemma's...
Ajam ketjap (verschillende kip stukken en kipfilets), nasi kuning en sajur lodeh. Toetje: bekertjes vanille roomijs met aardbeiensaus.
Vanavond: nasi goreng kool/tauge, zelfverzonnen babi panggang en sambal goreng telor. Gewoon met nasi putih.
Gister: aardappels, slavink en geroergakte spitskool.

Vandaag: wortels, aardappels en vis met mosterddilleroomsaus.
Tomaten crème soep met pesto en mascarpone. Ossenhaas met rode wijn saus, champignons met ui gebakken in zelfgemaakte kruidenboter, witlof ham/kaas uit de oven en aardappelkroketjes. Toetje: zelfgemaakte warme appeltaart met zelf gekocht kaneelijs.
Kogelbiefstuk met champignons, pepersaus en gekruiden gebakken aardappelschijfjes. Als toetje saroma framboos gemaakt met yoghurt.
woensdag bami met babi pangang van de afhaal

donderdag: satéschnitzel met appelmoes

vrijdag: viscurry onder bladerdeeg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven