Mode & Beauty alle pijlers

Basis make-up

11-11-2012 23:21 97 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk kunnen jullie me helpen. Ik ga over een paar maanden trouwen en wil me opmaken. Nou maak ik me nooit op, behalve soms een oogpotlood en mascara. Ik wil het dus eenvoudig houden en vraag me vooral af wat ik als basis moet gebruiken. Ik stond laatst in de winkel en zag foundation, blush, poeder, creme, etc... Ik zag door de bomen het bos niet meer. Het gaat er mij vooral om dat mijn huid er enigzins egaal uitziet, ik heb namelijk last van vlekken en pukkels.
Oooo dat zou ik aan de profs overlaten voor zo'n dag!
Als je alleen voor je trouwdag make up wil, dan zou ik het laten doen. Waarschijnlijk nog goedkoper dan alles zelf kopen en je weet zeker dat het goed zal zijn. Van te voren een keer proef make up laten doen en dan herhalen op de dag zelf
Nee, geen profs. Ik wil niet heel uitgebreid opgemaakt worden, maar wel een goede egale basis.
Nou, je kan je laten opmaken bij een ic Paris of Douglas'. Kan je eens zien hoe het staat, en kost volgens mij niet enorm veel.

Maar basis:

Een goede primer, zeker op je trouwdag. Je wilt niet dat je foundation gaat lopen. (Zie het als een soort van grondverf )

Dan een foundation in de juiste tint. Afpoederen.

Je kan desgewenst shapen, maar dat hoeft niet. Blush is meestal wel mooi. En een sunkissed skin ook.
Dus primer-foundation-poeder?

En hoe weet ik welke kleur de goede is?

En kun je ook nog merken aanbevelen?
Nee, niet zonder je huidtint te kennen.
Oh, moet ik nu een foto plaatsen?
Juiste kleur foundation is uitproberen. Dus in de winkel op je kaaklijn smeren. En dan in daglicht bekijken.
Merken is lastig, ik weet niet welk type huid je hebt. Heb je een moeilijke huid?
Laat je adviseren bij de Douglas oid.
Ik zou gewoon op je trouwdag naar de Douglas' gaan, zeggen wat je wil proberen en de winkel weer uitlopen. Het opmaken daar is gratis (als ze denken dat je iets komt kopen).

Zo niet, dan zou ik een goede foundation halen (met een matte finish), een blush die bij je ondertoon staat, een mascara en een neutrale lipgloss.
quote:missy_Acy schreef op 11 november 2012 @ 23:40:

Merken is lastig, ik weet niet welk type huid je hebt. Heb je een moeilijke huid?Ja, veel rode vlekken, pukkels, eczeem. Ik wil dus goed camoufleren, maar er niet uitzien alsof ik van plastic ben.
quote:qupida schreef op 11 november 2012 @ 23:41:

Ik zou gewoon op je trouwdag naar de Douglas' gaan, zeggen wat je wil proberen en de winkel weer uitlopen.
Dan zou ik iig voor een vichy oid kiezen. Vaak te koop bij apotheken.

Je wilt een geïrriteerde huid niet nog meer irriteren.
Eens met Acy, als je een moeilijke huid hebt kiezen voor Vichy of Clinique.

Maar toch zou ik als ik jou wasgewoon naar de Douglas gaan scheelt je een hoop en je weet zeker dat het mooi wordt en geen miskoop doet.

Wel slim bedacht!
Ja, dat is wel een goed idee denk ik. Ik weet alleen niet of die al die producten hebben. Zijn er nog meer merken die geschikt zijn voor een gevoelige huid?

Verder heb ik wel eens gelezen dat je een groene basis moet gebruiken als je een rode huid wil camoufleren. Iemand ervaring mee?
Geen goedkope foundation maar een duurdere (die van mij is van lancome 45 euro maar sluit bij de meeste huiden goed aan).

Echter denk ik niet dat je voor 1 dag zulke bedragen gaat uitgeven dus vrees ik het ergste op je trouwdag als ik eerlijk ben...
Douglas gaat het niet worden, want dan moet ik 's ochtend vroeg ver gaan rijden om me op te laten maken. Die stress kan ik niet gebruiken. Wel leuk bedacht
quote:zomerjurkje_x schreef op 11 november 2012 @ 23:49:

dus vrees ik het ergste op je trouwdag als ik eerlijk ben...Waar vrees je voor? Dat het er niet uitziet?
Dat van die groene basis is niet eens nodig als je een goede primer, foundation, concealer, poeder en wat bronzer en blush gebruikt. Raad ik je ook niet aan als 'beginneling' aangezien je dan waarschijnlijk met groene pukkels de deur uit gaat.
Groene basis is een goede van te koop bij de bodyshop. (Werkt ook bij sproeten)

Ik weet niet hoe de rest van de make up daar is. Behalve dan de lipbalm.
Bij de Ici en locale parfumeries doen ze het ook, zolang ze maar denken dat je iets gaat kopen.

Klinkt alsof ik het elke week doe

Dat is niet zo hoor. Ik heb een makeup verzameling waar je akelig van wordt, dus ik kom er gewoon regelmatig.

Groen is idd voor camuflage, maar best tricky om zomaar mee aan de gang te gaan. Dan krijg je dadelijk echt een spookgezicht

Ik zou eerder voor een goede dekkende foundation gaan.

Wat zijn je probleem gebieden? Of heb je over je hele gezicht een probleem huid?
quote:qupida schreef op 11 november 2012 @ 23:54:

Wat zijn je probleem gebieden? Of heb je over je hele gezicht een probleem huid?Helaas geen gebieden, het zit gewoon overal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven