Gezondheid alle pijlers

Vagina/urinebuis anders

12-11-2012 19:43 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een beetje beschamend om neer te zetten maar ben een beetje in lichte paniek/onrust.

Een paar dagen geleden had ik wat jeuk bij mijn vagina. Ik dacht gaat vanzelf over, en dat was ook zo. Maar net merkte ik dat het anders aan voelt daar. Anders dan normaal. Ik pakte een spiegel erbij om te checken en ik zie dat mijn urinebuis wat opgezet is. Tenminste het weefsel erom heen. En voorheen weet ik dat dit niet zo was... en nu weet ik niet wat ik moet denken! Zal ik een paar dagen wachten om te kijken of het weer normaal wordt, of zal ik de dokter bellen? Ik wil daar eigenlijk niet heen, want ik zou het niet zo relaxed vinden om daar met mijn benen op tafel te moeten liggen en dat hij dat eens even uitgebreid gaat zitten bekijken :S

Hoop dat iemand wat wijze raad heeft!
Helaas zijn wij geen dokters. En al zouden we dat wel zijn, dan zouden we geen diagnoses geven via internet! Bij twijfel of zorgen, gewoon morgen de dokter bellen en het met de dokter overleggen.
Van krabbelen kan de boel opgezet raken. Niet heel gek, natuurlijk.

En alle dokters zijn natuurlijk alleen maar dokter geworden in de hoop heel veel kutten te kunnen bekijken en aan te raken. Die vinden dat heerlijk! Hoe meer opgezette urinebuizen hoe fijner ze hun beroep vinden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
ehh dokter!

van langer wachten ga je je niet relaxter voelen hoor..
Het kan zijn dat het wat opgezet is om dat je er heb gekrapt. Als ik jou was zou ik het wel even in de gaten houden, en als je nou nog meer last krijgt gewoon even langs gaan bij de huisarts.
Gewoon gaan. Ik denk dat de ha wel vreemdere dingen dan een vagina heeft gezien hoor.
Ik heb niet gekrabt. Ik was onder de douche en toen voelde ik dus dat het wat opgezetter was.

Ik werk in het ziekenhuis dus misschien bel ik de afdeling gynaecologie wel even om de vraag voor te leggen.
quote:groentheetje1 schreef op 12 november 2012 @ 19:50:

Ik werk in het ziekenhuis dus misschien bel ik de afdeling gynaecologie wel even om de vraag voor te leggen.Als ze ergens dol op kutjes zijn........
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Als je je zorgen maakt, ga je naar de dokter om het te controleren. Jouw geslachtsdelen zijn niet de eerste, en ook niet de laatste, die hij/zij zal zien.
Hoe wil je dat later trouwens doen, met bevallen?
quote:groentheetje1 schreef op 12 november 2012 @ 19:50:

Ik heb niet gekrabt. Ik was onder de douche en toen voelde ik dus dat het wat opgezetter was.

Ik werk in het ziekenhuis dus misschien bel ik de afdeling gynaecologie wel even om de vraag voor te leggen.Ik zou gewoon even eerst naar je eigen huisarts bellen. Kan van alles zijn en bij je huisarts ben je gelijk op de goede plek. Je huisarts kan je dan doorverwijzen of je iets voorschrijven.
Bevallen is ff wat anders en die mensen zien honderden vagina's per jaar natuurlijk. Maar nu vind ik het gewoon een beetje beschamend.. Heb nog nooit iets raars gehad daar.

Ik ga dan maar morgen even idd de huisarts bellen om te kijken wat zij zeggen. Hoop maar dat t niets ernstigs is.. :(
quote:groentheetje1 schreef op 12 november 2012 @ 20:04:

Bevallen is ff wat anders en die mensen zien honderden vagina's per jaar natuurlijk. Maar nu vind ik het gewoon een beetje beschamend.. Heb nog nooit iets raars gehad daar.

Ik ga dan maar morgen even idd de huisarts bellen om te kijken wat zij zeggen. Hoop maar dat t niets ernstigs is.. :(Je huisarts ziet ook wel meer dan 1 vagina per jaar hoor. Ik zie niet in wat daar anders aan is.
Een huisarts ziet ook alle lichaamsdelen zowat dagelijks hoor. Daar kan je zonder schaamte naar toe.

Je kan toch niet zonder consult van je huisarts naar het ziekenhuis?

Als jij denkt dat er iets raars is moet je gewoon even gaan. Ik ging een keer naar mn huisarts omdat ik dacht dat ik een afschuwelijke soa had opgelopen. Bleek dat ik voor het eerst een ingegroeide haar had. Gewoon even de dokter naar laten kijken en natuurlijk heeft hij me niet uitgelachen
Zeg maar Spijker.
quote:Spijk-er schreef op 12 november 2012 @ 20:30:

Een huisarts ziet ook alle lichaamsdelen zowat dagelijks hoor. Daar kan je zonder schaamte naar toe.

Je kan toch niet zonder consult van je huisarts naar het ziekenhuis?

Als jij denkt dat er iets raars is moet je gewoon even gaan. Ik ging een keer naar mn huisarts omdat ik dacht dat ik een afschuwelijke soa had opgelopen. Bleek dat ik voor het eerst een ingegroeide haar had. Gewoon even de dokter naar laten kijken en natuurlijk heeft hij me niet uitgelachen Ik had een bultje in mijn lies. Ik keurig een menstruatie afgewacht, bultje zat er nog steeds. Ik naar de huisarts: Onderbroek uit, in de lies gevoeld, co-assistent ook even laten voelen, 'hmm hmm, hmm hmm', aangekleed, zitten, 'dat is een ingegroeide haar' en toen kreeg ik een verhaal over dat ik scherpere scheermesjes moest gebruiken
Als het bij mij zo voelt als jij beschrijft, dan is het eigenlijk altijd een onschuldig schimmeltje. Ik bel dan gewoon de huisartsassistente op en zeg dat ik voel dat ik een vaginale schimmelinfectie heb. Zij schrijft dan een recept voor de apotheek voor zo'n vaginale pil en een zalfje. Dat haal ik op bij de apotheek, behandel mezelf ermee, en klaar. Nog nooit heeft er daarvoor een arts tussen mijn benen hoeven kijken.

Voor de zekerheid kun je nog even een plasje inleveren bij de assistente, om uit te sluiten dat het een urineweginfectie is. De uitslag hoor je dan telefonisch, en als het inderdaad een urineweginfectie is, krijg je een antibioticakuurtje voorgeschreven. Maar vooralsnog denk ik dat het gewoon een schimmeltje is, wat iedere vrouw wel eens heeft.
Ik ben gelukkig niet de enige die wegens scheermesjes te lang gebruiken naar de huisarts ging
Zeg maar Spijker.
quote:groentheetje1 schreef op 12 november 2012 @ 19:43:

Ik vind het een beetje beschamend om neer te zetten maar ben een beetje in lichte paniek/onrust.

Een paar dagen geleden had ik wat jeuk bij mijn vagina. Ik dacht gaat vanzelf over, en dat was ook zo. Maar net merkte ik dat het anders aan voelt daar. Anders dan normaal. Ik pakte een spiegel erbij om te checken en ik zie dat mijn urinebuis wat opgezet is. Tenminste het weefsel erom heen. En voorheen weet ik dat dit niet zo was... en nu weet ik niet wat ik moet denken! Zal ik een paar dagen wachten om te kijken of het weer normaal wordt, of zal ik de dokter bellen? Ik wil daar eigenlijk niet heen, want ik zou het niet zo relaxed vinden om daar met mijn benen op tafel te moeten liggen en dat hij dat eens even uitgebreid gaat zitten bekijken :S

Hoop dat iemand wat wijze raad heeft!

Medische adviezen mag niethier op dit forum, heel fijn.

Jouw huisarts wordt niet warmof koud als jij daar in de beensteunen ligt. Hij ziet wel meer dan 1 bloot mens per dag.

Dus, hop, valse schaamte aan de kant en afspraak maken!
Je bent zelf een theepot
Lijkt me echt een kutberoep.
Evn off topic, maar Thomaaas hebben ze dat bultje weggepulkt of heb je dat zelf gedaan?

On topic, gewoon even naar de ha, waarschijnlijk heb je een schimmel infectie, candida of zoiets. Zo'n beetje alle vrouwen heeft daar weleens last van. Niks vreemds aan hoor.
Ja en?
quote:Spijk-er schreef op 12 november 2012 @ 20:40:

Ik ben gelukkig niet de enige die wegens scheermesjes te lang gebruiken naar de huisarts ging Volgens mij huisarts zagen ze het erg vaak; 'ook mannen!'.
quote:snoopylynn schreef op 12 november 2012 @ 20:44:

Evn off topic, maar Thomaaas hebben ze dat bultje weggepulkt of heb je dat zelf gedaan?

On topic, gewoon even naar de ha, waarschijnlijk heb je een schimmel infectie, candida of zoiets. Zo'n beetje alle vrouwen heeft daar weleens last van. Niks vreemds aan hoor.Niks aan gedaan, het is 'omhoog gekomen' en toen heb ik het met 2 wattenstaafjes uitgedrukt en schoongemaakt. Inderdaad een haar
Je hebt ook gewoon pillen die je oraal (diflucan) moet innemen voor een vaginale schimmelinfecties. Dan hoef je in ieder geval niet met die zalfjes aan de slag
NummerZoveel, ik vind het een prachtige slogan voor dit soort topics:

"Bij twijfel of zorgen, bel de dokter morgen!"
quote:Ginnyy schreef op 12 november 2012 @ 21:00:

Je hebt ook gewoon pillen die je oraal (diflucan) moet innemen voor een vaginale schimmelinfecties. Dan hoef je in ieder geval niet met die zalfjes aan de slagOja.... En dat ei ken je die? Whaaaanhh... Nooit meer!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven