Gezondheid alle pijlers

Nare, sterke geur

13-11-2012 14:28 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
/
Typisch ouders om mee naar je huisarts te gaan denk ik. Of echt goeie deo kopen. Ik heb biologische op basis van zeezout...werkt hier als een trein.
De vernieuwde rexona maximum protection hielp bij mij.

Laatste tijd gebruik ik het minder, omdat het witte strepen achterlaat. Het is netals een creme die je opdoet, alleen is het een deo.
Naar je huisarts gaan. De nare geur van zweet wordt veroorzaakt door bacterien. Misschien heb je wel een hele foute op je huid zitten ofzo? In dat geval zou misschien een antibioticacreme helpen.

In ieder geval dus naar de HA.
Komt die geur echt onder je oksels vandaan of zit het in je kleding?
Echt onder mijn oksels.
Ik scrub mijn oksels 2 keer in de week voor het scheren. Misschien dat zoiets helpt?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Klinkt goed! Wat voor scrub gebruik je ervoor? Is dat niet te ruw voor de okselhuid?
Ik gebruik een bodyscrub. Soms van de Etos, soms van Rituals. Ze hebben beide wel een grote "korrel".
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:agsa87 schreef op 13 november 2012 @ 14:35:

De vernieuwde rexona maximum protection hielp bij mij.

Laatste tijd gebruik ik het minder, omdat het witte strepen achterlaat. Het is netals een creme die je opdoet, alleen is het een deo.

Volgens mij is het geen deodorant, maar een anti-transpirant?

Maar hij helpt in elk geval ook bij mij en bij persiman heel goed (en langdurig).

Maar als je ins blaue hinein sterk bent gaan 'geuren', kan er ook lichamelijk iets aan de hand zijn. Een bezoekje aan de HA kan in elk geval geen kwaad lijkt me.
heb je misschien anders wasmiddel gebruikt? Of was je op lage temperaturen? Het kan zijn dat de zweetlucht niet zo goed uit de kleding gewassen wordt zodat hij snel terugkomt..
Ik heb dat ook ineens de laatste weken! Een vieze penetrante geur die ik nog het meest vindt ruiken naar peen en uien. Echt smerig. Heb nu verleden week desinfecterende zeep gekocht om mijn oksels mee te wassen en dat lijkt wel iets te helpen. Vind het maar raar. Nooit last gehad van geurtjes en nu ineens wel. En ik zweet niet eens veel ofzo...
Het kan ook zijn dat de zweetgeur in je kleding zit, want soms gaat het er niet goed uit in de was. Zodra je weer gaat zweten in die kleren gaat het stinken en lijkt het van je oksels af te komen.
Geen ander wasmiddel af en toe was ik heet zodat mijn kleding helemaal schoon wordt. Daar ligt het niet aan ...
Dwarsmaarnietlazy: dat heb ik dus ook ... Zo naar.

Dit gebruikt(e?) een van m'n broers altijd. Die had daar ook altijd last van. Het hielp.
quote:persiflage schreef op 13 november 2012 @ 15:12:

[...]

Volgens mij is het geen deodorant, maar een anti-transpirant?

Maar hij helpt in elk geval ook bij mij en bij persiman heel goed (en langdurig).

Maar als je ins blaue hinein sterk bent gaan 'geuren', kan er ook lichamelijk iets aan de hand zijn. Een bezoekje aan de HA kan in elk geval geen kwaad lijkt me.Helpt bij mij ook goed! Maar misschien is het inderdaad wel iets dat niet zomaar met een andere deo/ anti-transpirant verholpen kan worden.
Botox laten spuiten.
quote:GreetBilspleet schreef op 13 november 2012 @ 15:36:

Botox laten spuiten.

dat helpt toch alleen tegen overmatig zweten

(in de zin dat je kleding kletsnat van het zweet is)
@ greetbilspleet.... jouw foto
Gewoon niks gebruiken, geen deodorant en ook geen zeep. Daar waar zeep moeilijk te verwijderen is, (oksels, liezen etc )laat het zeepresten achter die een onaangename geur kunnen veroorzaken.
is het alleen in je oksels?

Of ook andere plekken?
Sorry dubbel
Raldy, dat is misschien ook een optie. Eens in een weekend uitproberen waarin ik geen/weinig mensen onder ogen moet komen!

Lilalinda, alleen oksels.
Hoe ziet de huid van je oksels eruit ? Als het wat rood en 'nattig'' is dan zou het een schimmelinfectie kunnen zijn. Je kunt hiervoor een creme halen bij de apotheek.
I learned that pleasing everyone is impossible. But pissing everyone off is a piece of cake

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven