Gezondheid alle pijlers

Nare, sterke geur

13-11-2012 14:28 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
/
alleen oksels, dan even naar de huisarts. zal het aan je okselhuid liggen
Ik heb het ook als ik bepaalde del gebruik. Merk jij daar verschil in, to?

Sinds ik deo van therme gebruik heb ok er bijna nooit last meer van. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit overwogen om ermee maar de huisarts te gaan..
Speklapje, aan de okselhuid zelf is niks veranderd ...

Kiwibanaansap, ik heb vroeger wel verschil gemerkt, maar sinds mijn probleem merk ik weinig tot geen verschil in verschillende deodorant (van odorex tot deoleen tot kruidvat eigen merk tot nivea).
Ik heb ook al verschillende deodorants geprobeerd en het scheelt wel iets vind ik. Met Nivea is het helemaal erg maar met Odorex al weer iets minder. Maar helaas nog geen deo gevonden waarbij het normaal ruikt zeg maar;(

Als je niks ziet aan je okselhuid (rood of geïrriteerd) dan kan het toch geen schimmel oid zijn? Anders moet ik misschien toch maar even langs de huisarts...
Bij nader inzien heb ik toch wel enig verschil ervaren tussen verschillende deo's, maar inderdaad niet genoeg.

Ik kan er ook weinig over vinden op internet ...
Ik neem trouwens niet aan dat als je niks ziet, het dan schimmel of iets dergelijks is, inderdaad. Maar je weet het nooit.
Heb je misschien meer last van stress? Angstzweet ruikt bij mezelf anders dan gewoon, dagelijks, vers zweet.
Gebruik je medicijnen? Drink je genoeg? Ben je aan de lijn?
Nee weinig stress!

Ik gebruik geen medicijnen, drink dagelijks 1.5-2 liter, ben niet (bewust) aan de lijn maar eet soms niet al te regelmatig. Het zou kunnen dat voeding er iets mee te maken heeft, maar acht die kans klein.
quote:dwarsmaarnietlazy schreef op 13 november 2012 @ 16:57:

Ik heb ook al verschillende deodorants geprobeerd en het scheelt wel iets vind ik. Met Nivea is het helemaal erg maar met Odorex al weer iets minder. Maar helaas nog geen deo gevonden waarbij het normaal ruikt zeg maar;(

Als je niks ziet aan je okselhuid (rood of geïrriteerd) dan kan het toch geen schimmel oid zijn? Anders moet ik misschien toch maar even langs de huisarts...Vandaag ging het bij mij goed! Had gister mijn oksels gewassen met een schoon washandje en alleen water, daarna odorex extra dry aangebracht en gaan slapen met een wijd shirt. Vanochtend gedoucht, weer met een washandje en water (de rest van mijn lichaam wel met douchegel) en verder geen deodorant gebruikt en dit is eigenlijk erg goed gegaan! Misschien een tip voor jou, geen geur deo en zeep! Ik hoop trouwens dat dit morgen ook nog zo is ...
Ik lees hier dat het ook in kleding kan zitten.

Een tijdje terug had ik er ook ineens erg last van naar zweet te ruiken. Dit terwijl ik 2x per dag douche, me goed verzorg, en er eerder nooit last van had.

Zodoende ben ik ook het idee gaan krijgen dat het in bepaalde kledingstukken zit. De kleding ruikt namelijk sneller naar zweet dan ik zelf. Maar hoe krijg je dit goed uit je kleding dan?
En Eef? Hoe gaat het vandaag? Is de geur nog steeds weg? Dan ga ik het ook proberen al lijkt het me zelf niet zo lekker om me niet met zeep te kunnen wassen;) Gelukkig ruikt mijn man het niet behalve als hij echt zijn neus in mijn oksel steekt. Dus ik hoef in ieder geval niet bang te zijn dat andere mensen me ruiken denk ik. Maar ik baal er ontzettend van. Ik wil gewoon weer fris ruiken;(
Helaas, ruik niet zo fris als gister, maar ook niet zoals 'normaal'. Dus ik denk dat de methode toch wel een beetje voor mij werkt! Misschien dat ik het om de dag ga proberen... Ik moet wat!
gebruik je misschien vitaminetabletten?
quote:miss1234 schreef op 14 november 2012 @ 22:55:

Ik lees hier dat het ook in kleding kan zitten.

Zodoende ben ik ook het idee gaan krijgen dat het in bepaalde kledingstukken zit. De kleding ruikt namelijk sneller naar zweet dan ik zelf. Maar hoe krijg je dit goed uit je kleding dan?Het helpt om je kleding een poosje te laten weken in water met azijn. Daarna gewoon in de wasmachine gooien en de geur is weg!
Craftygirl, nee...
Je shirts weken in water met een scheut schoonmaakazijn.

Dat was het enige wat hielp tegen zweetgeur. Of een scheut schoonmaakazijn in de wasmachine.

Mijn probleem was: Een soort kattenpis zweetlucht en als ik mijn shirt uitdeed, dan waren mijn oksels nog fris ! uiteindelijk heb ik mijn deodorant Nivea Fresh weggegooid en ingeruild voor een creme deo. Daarnaast geen vloeibaar wasmiddel meer maar poeder. Alle shirts met azijn behandeld en het gaat nu redelijk goed. Ik gebruik nog wel douchegel onder mijn oksels omdat ik ze anders niet goed schoon krijg. Wrijven met alleen water en een washandje is te pijnlijk.
Ik moest toevallig vanmorgen de huisarts bellen voor mijn man en toen heb ik het gelijk gevraagd aan de assistente. Volgens haar kon het meerdere oorzaken hebben maar heeft het te maken met de zuurgraad van je huid. Die kan wat veranderen door ziekte, stress en ook door bv voeding. Schiet ik nog niks mee op natuurlijk;)

Hier lijkt het nu toch minder te worden. Blijf nog steeds 2 x per dag wassen met desinfecterende zeep en ik heb nu Rexona deo geprobeerd en na een halve dag ruik ik toch weer iets maar niet meer al na een half uur ofzo dus ik merk toch wel enige verbetering!
Ik gebruik dettol om luchtjes uit kleding te wassen, gewoon wassen helpt niet altijd, weet je zeker dat het niet je kleding is die je oksels weer 'aansteekt'.
Het kan ook hormonaal zijn. Vroeger zweette ik ook meer dan nu (ben nu 40). Verder de andere tips die hier gegeven worden qua kleding, deo en wassen.

Bij mij werkt dove toch het allerbeste, de blauwe deo. En een zachte reiniging. Elke dag schoon shirt aan. Kleding zo ophangen dat het zsm droogt.

Ben erg benieuwd of er iets uit je huisartsbezoek komt (goede tip trouwens, zou ik echt even doen).
Sinds ik Do2 gebruik (een geurloze deo zonder chemische stoffen, bestaat uitsluitend uit aluin) heb ik geen last meer van geuren en mijn eczeem in mijn oksels is verdwenen.
ben je overmatig angstig?

of heb veel strees???

angst zweet stinkt heel erg.

heb voor of just tijdens je menstruwatie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven