Mei 2008

26-08-2007 09:59 2248 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijdbevallenvan deroepnaamgewicht (g) /cmAngela2824-04-20082eSophie3270g /48cmPlevier3430-04-20082eMiko3290g /49cmValdispert3403-05-20082ePablo3470g /51cmBowie03-05-20083eTim3380g /50cmPriek2704-05-20081eJens4400g /52cmSabrina2504-05-20082eNathalie4060g /52cmDurske3709-05-20082eAnnabel4340g /53cmBillybob2812-05-20081eZane3740gLeeuwedraak3113-05-20081eTara3955g /53cmRegina3214-05-20082eElise4500g /52cmMilagro3421-05-20081eIda3570gMelissa3024-05-20081eThierry3610g /50cmMoon2902-06-20082eThomas3600g /48cmCharmant2404-06-20082eYoshua5250g
Plevier, van harte gefeliciteerd met jullie Miko! (Finse naam??)

Koninginnedag is een mooie feestelijke dag om jarig te zijn, er wordt altijd gevlagd

Fijn (en bemoedigend...) om te lezen dat de bevalling goed is verlopen.

Inderdaad toch nog een aprilbaby erbij! Ik kijk alvast uit naar de foto's!
Wow Plevier, van harte gefeliciteerd met jullie zoon !!!!!!!!!!!! Geweldig!

@ Moon, dank je, ja ik doe heel rustig aan. Ik heb krukken en er is voor een rustruimte gezorgd, zodat ik kan liggen als ik dat wil. Ben allang blij als baby gewoon nog even blijft zitten ;)

Nu nog hopen op een beetje weer

Ik ga maar eens eten maken. Moet tenslotte ook gebeuren
Plevier: GEFELICITEERD!!!!!!!

Wow, op de valreep nog in april, en wat een mooie naam!

Geniet lekker, ik ben heel benieuwd hoe alles is gegaan en nu gaat, heel erg gefeliciteerd!!

Yes, vandaag de kinderwagen/buggy opgehaald bij de winkel, hebben we van m'n schoonouders cadeau gekregen en ik ben er zo blij mee!! Mijn schoonmoeder kwam ook nog met een hele mooie voetenzak die echt perfect bij de kinderwagen past, echt heel erg tof!!

Gr, Charmant
ff snel een berichtje posten. Ik (en Sabrina) heb inmiddels een meldplicht, begrijp ik van Moon? Bij deze dus!

Plevier; HARTELIJK GEFELICITEERD MET JE ZOON MIKO!!! Toch nog op de valreep in april, zat straks nog te bedenken dat de Mei-baby's zich zo netjes aan hun maand houden, maar die vlieger gaat dus niet op. Ze houden zich WEL keurig aan de volgorde van de uitgerekende datum. Tot nu toe dan, en met twee bevallingen is daar nog niet echt heel veel zinnigs over te zeggen. Maar mocht deze lijn doorzetten, dan zouden Sabrina en ik de volgende zijn, spannend!

Vervelend dat veel hier zo'n last hebben van slapeloze nachten. Ik heb wederom een supernacht gehad, geen idee wat ik 'goed' doe. Kwestie van mazzel denk ik, daarvoor had ik elke nacht wel ellende. Dus maar even afkloppen, vannacht kan het weer drama zijn (verstopte neus (ja nog steeds), maagzuur (check), kramp (ook check), ach, jullie kennen het wel!

Meld me morgen weer! (tenzij ik met bevallen bezig ben!).
Hoi meiden,

Ik meld me nog steeds met beeb in mijn buik...ik weet alleen niet wie het zei maar ik heb mijn huis nog niet verkocht maar we zijn in onderhandeling...

PLEVIER vanharte gefeliciteerd!!!

Nou morgen word ik gestript...ben benieuwd of het in 1x lukt!!! Duimen maar.

Ik heb eerlijk gezegd niet echt veel zin om te reageren, ben best moe...jullie houden het tegoed...hoop dat jullie het niet erg vinden!!!

Morgen kom ik jullie vertellen hoe het strippen is gegaan!!!

groetjes sabrina 40 weken!
wow, we zijn weer een baby rijker in deze groep: Plevier, van harte met jullie Miko! geniet ervan en ik kijk uit naar het hele verhaal en de foto's! Hier nog alles rustig, slaap goed, geen gerommel, het zal nog wel even duren dus.....ik stel me er maar gewoon op in dat ik maandag naar de gyn moet en er voor die tijd niks gebeurt. Zometeen maar weer lekker in de tuin verder dan! Meiden, sterkte met aftellen ,dat maagzuur heb ik ook en vette happen verdraag ik ook niet meer.....het zakt niet he? Dag allemaal en hopeljik hebben we morgen of zaterdag weer 2 babiekes erbij!

bowie, 39+4
Plevier, van harte gefeliciteerd met jullie zoon! Hartstikke fijn dat alles zo goed is gegaan. Miko is ook een leuke naam. Ik ben erg benieuwd naar het uitgebreide verhaal, en uiteraard naar de foto's! Geniet lekker van de komende tijd.

Moon, ik krijg juist heel veel reacties van mensen die het heel leuk vinden dat we het niet weten. Maar dat zijn wel voornamelijk oudere mensen, moet ik zeggen. Veel jongere mensen denken dat wij stiekem wel al weten wat het wordt. Echt niet! Ik heb het wel altijd over 'hij', maar dat is omdat ik 'het' zo onpersoonlijk vind. Vaak denken mensen dat ze me dan betrapt hebben, dat ik me versproken heb. Nou ja, laat maar lekker denken.

Tjee, als we echt het lijstje afgaan dan ben ik de derde nu! Sabrina en Valdispert, willen jullie alsjeblieft opschieten met bevallen, dan kan ik tenminste ook!

Melissa, veel plezier op de bruiloft! Hou de baby nog een dagje binnen en pas goed op jezelf!

Ik heb net mijn voetjes lekker laten masseren door vriendlief. Nu ga ik hem nog even overhalen om het oerwoud beneden te kappen Vanmiddag lag ik te slapen op de bank, en toen hoorde hij een raar ploppend geluid. Hij dacht dat mijn vliezen waren gebroken, en kwam aangerend om mijn broek te checken op nattigheid, omdat (jawel) hij bang was dat ik met mijn vruchtwater de bank zou ruineren... Hahaha.

Nou, ik ga zo lekker slapen, kijken of het een beetje lukt. Morgen naar de gyn, spannend hoor. Vanaf morgen heb ik ook meldplicht!
nachtbraker meld zich...

kan weer eens niet slapen! Aargh, ik was zo moe en ook redelijk vroeg naar bed gegaan, nog ruim 2 uur liggen woelen, toen wel eventjes geslapen maar ja, toen moest ik al weer plassen en lag ik weer niet lekker.. Grr!! De laatste 2 weken kan je me echt om een uurtje of 3/4 's middags bij elkaar vegen, dan MOET ik echt even op bed liggen dus ik baal wel van die slechte nachten.

Ik vind het zo iets feestelijks hebben dat de baby's geboren worden, elke keer denk ik oh even Viva-forum checken of er al eentje geboren is!
Gefeliciteerd Plevier!!!! Geniet er maar lekker van!

Wie zal de volgende zijn????
Nou net heel bericht getypt, loopt mijn computer vast grrrrr!

Ik vertelde dus dat ik een onrustige nacht achter de rug heb... veel krampen, maar niet de bekende aha-krampen (die je voor de 2e blijkt te krijgen)...ik word 12.30 uur gestript en mijn moeder komt hier op eveline passen, zodat ik eerst even boodschappen voor heel het weekend kan doen en daarna naar de vk en dan hoef ik er niet meer uit!

Ik hoop dat het in 1x lukt...maar ik heb het gevoel dat mijn lijf niet echt veel nodig heeft om te beginnen. We zullen zien. Kom maar op!

Priek:

Ja meis ik heb vaak genoeg geroepen dat ze moet komen, maar ze luisterd niet echt naar mij...helaas!!! Nou je hebt de 40 weken ook berijkt...alle kindjes blijven netjes zitten tot de 40 weken he...

Charmant:

Balen zeg van je rotnacht...het is idd nu iedere keer spannend als je het forum opgaat of er al iemand bevallen is...

Nou ik hoop dat ik ook snel de naam achter mijn naam heb staan!!!!!

Meiden ik kom jullie straks op de hoogte brengen!!!

Groetjes Sabrina 40+1!

ps misschien horen we wel meer van de makelaar!!!
Sabrina, succes! Ik hoop heel erg dat de vk je het laatste zetje kan geven!

Charmant, balen hè, die rotnachten. De afgelopen nachten ging het bij mij wel redelijk, maar af en toe... Grrr. Ik kan ook geen tips geven helaas, bij mij is het enige wat helpt er maar gewoon uitgaan. Dat is ook wat lekkerder voor mijn vriend, die anders wakker wordt van mijn gedraai.

Vandaag heb ik ook de 40-weken grens bereikt. Best wel een raar idee hoor. Je leeft toch wel erg naar die datum toe, in de zin dat je alles wat je gedaan wilde hebben voor die datum gedaan hebt. De komende 2 weken strekken zich nu een beetje als een zwart gat voor me uit. Hoe ga ik me vermaken de komende tijd? Laten we maar heel hard hopen dat het kleine wurm zich snel meldt! Kreeg vanmorgen ook al allemaal smsjes. Het is een mooie dag om geboren te worden! Of zouden onze kleintjes wachten op het mooie weer van de komende dagen?

Nou, ik ga even ontbijten, straks naar de gyn, daarna meld ik me wel weer.

Groetjes!
*meld*

Vannacht wederom heerlijk geslapen! Beterrrrr! Wel af en toe wakker geworden vanwege de zware buik, maar dan sliep ik vervolgens weer snel in. om 8 uur zijn we opgestaan, heerlijk uitgerust (sorry dames!).

Spannend Sabrina dat je vandaag gestipt wordt! Tis geen wondermiddel heb ik begrepen (als je lichaam of de baby er niet klaar voor is, dan heeft het geen effect, heb ik begrepen), maar wie weet is het dat laatste zetje!

Ik heb dinsdag pas weer een afspraak. Dan zal ik eens vragen hoe een en ander verloopt als ik tzt nog niet ben bevallen. Aan strippen moet ik nog niet denken (maarja, dat kan over 3 dagen alweer heeel anders zijn!).

Hebben jullie trouwens ooit van dat 'wonderolie' gehoord? Dat schijnt op je darmen te werken en dit kan ook de bevalling op gang helpen... Nouja, ik ben niet zo voor dit soort hulpstukken (NOG niet ), maar misschien dat iemand anders wel dit interessant vindt?

Verder ff niks meer te melden. Fijne dag in ieder geval!!
Plevier, gefeliciteerd!!! Wat heerlijk dat je bevalling zo vlot is verlopen, en wat een leuke naam hebben jullie gekozen!! Op Koninginnedag, wat leuk dat iedereen dan de vlag uithangt op Milo's verjaardag en dat hij altijd "van overheidswege" een dagje vrij krijgt.

Hèhè, babietje nummer twee is er, nu de andere 40-weken meiden nog "even".

Valdispert, heerlijk dat je zulke goeie nachten maakt. Geniet ervan, want zoals je bij menig ander leest is het niet vanzelfsprekend.

Ik heb wel gehoord van wonderolie, maar ook weer ergens gelezen dat het niet goed zou zijn. Moet eerlijk zeggen dat ik me er (afgezien van de wetenschap dat je de bevalling kunt "opwekken" met ananasharten, tonic, bitter lemon, kiwi en een flinke vrijpartij) ook niet echt in heb verdiept. Las ook weer ergens (jaja, het internet is een bron van frustratie informatie) dat ananasharten giftig zijn. Maar goed, dat vrouwtje werd ook meteen tot op d'r sokken afgebrand wegens het verspreiden van kletspraatjes. Volgens mij zit er weinig anders op dan wachten tot je kleine het tijd vindt, ook al wordt dat volgens mij rap lastiger als je over de 40 weken heengaat.

Sabrina, hoop dat het strippen helpt! Balen van je boiler, zul je net zien dat zoiets gebeurt als je lekker wilt kunnen douchen. Als we ons netjes aan het schema houden ben jij de volgende, en kunnen Valdispert en Priek zich gaan klaarmaken. Lijkt mij een uitstekend plan...

Priek, kan me iets voorstellen bij wat je zegt dat de komende twee weken zich als een zwart gat voor je uitstrekken. Ben geen ervaringsdeskundige, maar ik zou proberen toch een beetje bezig te blijven. Van bankhangen komt die kleine niet eerder, dus maak als het kan nog even een ommetje, ga bij mensen op bezoek die een beetje in de buurt wonen of vraag mensen bij jullie over de vloer. Dan heb je wellicht nog wat afleiding? (Tenzij je daar geen reet zin in hebt, dan niet natuurlijk. Dat is het voordeel van digitaal advies, kun je lekker ongestraft naast je neerleggen )

Hier alles rustig, afgezien van het feit dat ik vanochtend met een stoel over de staart van een van onze katten rolde. Miiiaaauuuww, met de nadruk op "auw". Och gut, hele kale plek op d'r staart en een giga pluk haar onder het wieltje van de stoel. Ik pakte d'r meteen op om te knuffelen en sorry te zeggen, en de schat begon gelijk te spinnen. Zal dus òf wel meevallen òf ze denkt dat de stoel de boosdoener is en niet ik òf ze is gewoon dom (maar wel lief).

Hebben jullie al dingen in je hoofd die je meteen weer wilt eten/drinken als je die kleine geboren is? Mijn top-zoveel:

- carpaccio (met stip op 1! Oh, ben echt in staat om het in mijn ziekenhuistas te stoppen als we hier de deur uitgaan om te bevallen...)

- tiramisu (met stip op 2!)

- een Smirnoff Ice (ben he-le-maal geen drinker, heb waarschijnlijk aan twee slokjes genoeg, maar toch: past zo lekker bij dit mooie BBQ-weer)

- een lekker toastje met schimmelkaas

Om filet américain geef ik niks, dus dat heb ik ook echt niet gemist. Brie heb ik gewoon gegeten als het langskwam (jaja, natúúrlijk even de verpakking gecontroleerd of de melk gepasteuriseerd was).

De 40-plussers hebben inderdaad een soort "meldplicht", ben héél benieuwd hoe het verder gaat de komende dagen. Veel plezier/succes/sterkte vandaag met bevallen/wachten!!

X,

Leeuwedraak
@Charmant, weer een doorwaakte nacht, wat naar... Zelf heb ik vannacht gelukkig wel weer (redelijk) goed geslapen, dat scheelt toch een hoop voor de manier waarop je de dag doorbrengt.

@Sabrina, spannend dat je vandaag gestript wordt! Ben heel benieuwd of het de bevalling opwekt, ik hoop voor jou van wel natuurlijk.

@Valdispert: al één dag overtijd! Van wonderolie heb ik nog nooit gehoord, maar misschien is het dé manier om de zaak op gang te brengen?

@Leeuwedraak: blauwschimmelkaas, rauwmelkse kaas en sushi! En een koel glas droge witte wijn. Filet americain mag ook wel weer een keertje.

Over ananasharten: vanochtend heb ik nog tegen de gynaecoloog gezegd dat ik tegenwoordig om de dag ananas eet (inclusief hart) en ze heeft niets gezegd van eventuele giftigheid... daar ga ik dus maar van uit.

Hier nog dertien dagen te gaan. Bij elk krampje en pijntje denk ik: zou het misschien??? Dodelijk vermoeiend, dus ik probeer de knop om te zetten en er van uit te gaan dat ze gewoon op 15 mei verschijnt en geen dag eerder...

De controle vanochtend was goed, geen bijzonderheden, behalve dat we waarschijnlijk een iets groter dan gemiddelde baby krijgen! Aan de ene kant denk ik "oh nee, een groot kind eruit persen" maar aan de andere kant ben ik ook wel weer trots dat ons dochtertje kennelijk goed floreert in mijn baarmoeder
quote:Milagro schreef op 02 mei 2008 @ 12:37:

Van wonderolie heb ik nog nooit gehoord, maar misschien is het dé manier om de zaak op gang te brengen?

Wonderolie is een laxeermiddel dat enorme darmkrampen opwekt, waarvan vervolgens wordt gezegd/gehoopt dat je baarmoeder de krampende samentrekking "overneemt" omdat de baarmoeder dicht bij de darmen ligt. (Een bijwerking van wonderolie is dus diarree... ik weet niet of ik daar op zit te wachten.) Als je googlet op "wonderolie weeën", kom je op honderden hits, maar het varieert van "afraden" tot "kan geen kwaad" en van "werkt alleen als de bevalling toch al aanstaande is" tot "is nooit bewezen". Geen eensluidend advies dus...

Denk dat ik toch maar netjes afwacht tot onze dame er op eigen initiatief uit komt, hoewel ik wel eerlijk moet bekennen dat ik zojuist bij de lunch wel de 2e helft van een ananashart heb opgegeten, nadat ik eerder deze week de 1e helft had verorberd...

Maar goed, ik ben dan ook (nog) geen 40-plusser. Misschien dat ik er volkomen anders over denk als ik 6 mei heb zien komen èn gaan?
heey meiden,

Net terug van de vk...ja ik had een goede cm ontsluiting en ze kon met 2 vingers strippen...ze heeft flink haar best gedaan want het was al goed gelukt, maar toen moest ik toch nog mijn handen onder mijn kont leggen zodat ze net nog iets meer kon doen.

Ook is die kleine nog iets verder gezakt alleen duuwd ze net niet tegen mijn baarmoedermond aan en dat is wel jammer, want dan had ik echt alle factoren mee...de voorweeen, de ontsluiting, mijn baarmoeder was al goed rijp en als zij dan ook nog duuwde...maar ik had wel een goede kans dat het lukte en anders zorgt het ervoor dat het de volgende keer nog beter gaat! Laten we maar hopen dat het niet nodig is...ze zei wel toen ik weg ging dat als ik vannacht ging bevallen marieke erbij zou zijn...

Ik hoef in ieder geval niet te gaan liggen mochten mijn vliezen breken! Das wel fijn. Mijn bloeddruk was ook goed 120/75 en het hartje klonk goed!

Donderdag 8-5 heb ik weer een afspraak, maar ik ben niet van plan te komen!!! Het moet gewoon werken nu!

Nou kom later wel weer reageren

doeidoei
Plevier - GEFELICITEERD!! Inderdaad goed nieuws om te lezen dat het allemaal zo voorspoedig ging! Dat geeft hoop.. Vind het allemaal erg spannend..

Sabrina, ik hoop voor je dat het gaat werken.. lijkt me dat je dan bij ieder gevoel denkt oh.. gaat beginnen!...

Bowie - Bij welke gyn ben je? Ik zit nog steeds bij Partera Croes.. die gaan de bevalling ook doen.. maar dan wel in het ziekenhuis hoor.. tot nu toe alleen heeeeel dikke voeten/benen sinds de laatste maand, moest dan ook a la minute steunkousen.. lekker in die 30 graden hier.. maar doe ze heel graag aan, want het geeft super steun, en spijbel ik een dag dan merk ik het meteen! Ga zo naar Palm Island... personeel uitje..

hier ookslaap problemen.. elke 2/3 uur eruit, plassen, zuurbranden/ en die vervelende steken in mn bekken.. maar ja, nog een paar weekjes..

Oh.. mn moeder zit NU in het vliegtuig!!! v'avond ophalen!

Succes nog allemaal!
Gefeliciteerd, Plevier, met je zoon! En ik vind Miko een erg mooie naam. Ben ook benieuwd naar het hele verhaal, maar dat komt vast wel. Kan me voorstellen dat je nu eventjes ergens anders mee bezig bent. Veel plezier, geluk, etc.

Mijn nacht was ook "oke". Dat wil zeggen een uurtje of zes geslapen... Ter voorbereiding op een bevalling zou ik toch liever wat meer uurtjes maken, maar ja, dat zit er blijkbaar niet in. Ach, dat was bij de 1e ook zo.
Sabrina, spannend! Zorg maar dat de boel snel op gang komt, dan mag Valdispert erachteraan en dan mag ik!

Leeuwedraak, die carpaccio!!!! Ik kan echt kwijlen als ik daar aan denk! En een lekkere cocktail, mmm. Hoewel ik helemaal geen drinker ben trouwens, maar gewoon het idee.

Tja, het zwarte gat. Ik weet niet meer zo goed wat ik nog moet doen, zeg maar. Vriendlief is behoorlijk bang om erop uit te gaan, hij denkt dat de bevalling elk moment kan losbarsten (wat ook zo is), dus hij wil in de buurt van ons huis blijven. Kan ik me iets bij voorstellen, maar het nadeel is dat ik het hier in de buurt van ons huis wel beetje gehad heb. Familie en vrienden wonen helaas wat verder weg, en degene die dichtbij wonen zie ik zowat om de dag. Vriend vindt dat ik me niet moet aanstellen, en dat ik mezelf maar moet gaan vermaken hier, maar ja, hij is niet degene die al 6 weken thuis zit. Nou ja, misschien reageer ik zelf ook een beetje sterk op alles, voel me de laatste weken best emotioneel af en toe.

Verder zijn we vanmorgen naar de gyn geweest. Was ook weer heerlijk tegenstrijdig (hebben andere meiden die bij een gyn lopen dat nou ook?). We hadden nu weer een andere gyn (we hebben er al zo'n 5 gezien, naast alle arts-assistenten en co-assistenten), en deze vond dat ik helemaal niet zo'n grote buik had, en die baby viel ook wel mee zei ze. Pfffff. Mijn bloeddruk was weer gestegen, 135/100, en na 4 keer meten kwamen ze uit op 130/90, en daar waren ze wel tevreden mee. Moest voor de zekerheid nog wel even mijn urine en bloed laten testen, maar daar was niks mee aan de hand.

Nou, ik ga eens wat leuke uitstapjes verzinnen voor mezelf/ons.

Tot later!
Fijn dat alles goed was priek, kon de gyn nog iets zeggen over de niertjes of niet?

hier lekker geslapen, dwz ook als ik lekker slaap word ik vaak wakker en dan denk ik: hee, er gebeurt niets! Stom he? Veel lopen en staan vandaag, wie weet kan ik daar wat mee oprakelen. Ik ga het ijzeren hek voor verven, ben ik toch lekker bezig.

Hee en Rebecca, lang niet gezien hier! Ik zit bij Ho Kang You en morgen zit hij op Curacao dus hoop dat de beeb niet net dan komt. Aan de andere kant, de andere gynaecologen zijn ook wel goed, maar ik heb wel mijn voorkeuren. Lekker, dagje Palm Island.

Allemaal nog een mooie dag gewenst en kom maar door met beeb nummer 3, wie o wie! Sabrina, hoop dat het snel op gang komt bij jou na het strippen!
Plevier> Gefeliciteerd! helemaal super dat er weer eentje geboren helemaal gezond geboren is!

Even een kort berichtje want ik heb weinig tijd.

Groetjes
Hoi dames!

Plevier, gefeliciteerd meis met je gezonde mannetje! Op de valreep dus nog een april-kindje erbij!

Sabrina, ik duim dat het doorzet en dat je nu of morgen ligt te puffen!!

Ik heb echt geen puf om op iedereen te reageren, sorry, maar lees iedere dag wel even bij. Zijn jullie ook allemaal zo moe?

Dit weekend ben ik niet in de mogelijkheid om te computeren, maar kom me maandag weer melden.

Zet 'm op iedereen!
hier nog helemaal niets
Bowie, er is geen nieuws mbt tot de niertjes. Alleen maar dat er overleg is geweest is met de kinderartsen, en dat ons kleintje 3 dagen na de geboorte een echo krijgt. Gelukkig hoeft hij, als verder alles goed is natuurlijk, niet in het ziekenhuis te blijven na de geboorte. Dus ik was wel een beetje opgelucht.

We hebben komende dagen lekker weer voor de boeg! Ach, als we dan toch moeten wachten, dan maar lekker in het zonnetje!

Tot morgen!
Heey meiden,

Zo wat is het rustig geweest vannacht haha, iedereen een keer goed geslapen?

Nou ik meld me met mijn meisje in mijn buik, maar met een slijmprop minder...ja het zegt niks maarja er gebeurt tenminste iets!

Net toen ik met de honden terug kwam en naar de wc ging verloor ik hem.

Bij eveline werd ik ook vrijdag gestript...zaterdagmiddag verloor ik mijn slijmprop en zaterdag avond begonnen de weeen! Nou wie weet!

Jullie horen het wel!

groetjes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven