Heb jij al Kerst decoratie gekocht?

13-11-2012 17:57 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals ik al op heb kunnen merken in verschillende topics, kijken we toch al weer uit naar de Kerst!

Heb jij je decoratie al in huis, of ga je nog shoppen? En wat heb je zoal gekocht? Gewoon, leuk om over te praten.

Zelf heb ik vorig jaar mijn eerste Kerstboom gekocht met de bijbehorende spullen. Was voor ¤ 80,- klaar. Aangezien ik van retro e.d. houd en mijn huis voornamelijk rode kleuren heeft, ben ik destijds gegaan voor rood met van die plastic ballen met daarop die ouderwetse tekeningen.

Vandaag ben ik met mijn moeder nog gaan winkelen en heb ik besloten wat uit te breiden. Vandaag een guirlande gekocht en bij Intratuin een heel erg leuke decoratie gezien (met gehaakte harten, bloemen, uiltjes er in e.d.) die ook erg past bij de Kerstboom. Heb het ouderwets nageaapt.

Verder nog een krans voor aan de deur en vorig jaar had ik héél goedkope Kerstspulletjes voor in huis. Die ga ik dit jaar weer neerzetten. Lekker: Kerst! Vroeger dacht ik niet zo gek te worden als mijn moeder... maar intussen...

Vertel! Wat doe jij dit jaar?
Ik ben ook gek op kerst en ik heb ook al weer veel te veel gekocht..... Eigenlijk wil ik ook een klein boompje op de kamer van m'n zoontje neerzetten, maar dat vindt m'n man onzin. Maar wie weet....

Ik heb wel al houten letters en een wit kerstuiltje voor op het kamertje van m'n zoontje gekocht, een kerstdekbedovertrekje (van de H&M, echt supergrappig vind ik), verlichting voor buiten, een paar uiltjeskerstballen en een soort vitrinebak met twee huisjes (en decoratie) van Lemax. Oh ja, en twee kerstschorten, handdoekjes, een tros lampjes voor in een lantaarn die ik al had. En dan vergeet ik vast nog wat dingen. Eigenlijk best erg, want ik kan me volgende keer bij het tuincentrum vast niet inhouden om weer wat mee te nemen.

Wij hebben een kunstkerstboom met rood en gouden ballen en de woonkamer staat altijd vol met allerlei versieringen.
Worden er trouwens nog warme kerstverlichting verkocht? Want ik kom alleen nog maar LED tegen. Dat ijsblauwe vind ik mooi buiten, maar binnen wil ik een warm geel licht bij de kerstboom. Ik zie het alleen bijna nergens meer.
Wij hebben sinds vorig jaar clusterverlichting in de boom. Vind je dat niks? Dat is "gewoon" van kleur en volop verkrijgbaar (en ik vind het zelf nog mooier dan gewone verlichting).
quote:kikkerprinses schreef op 15 november 2012 @ 20:00:

Wij hebben sinds vorig jaar clusterverlichting in de boom. Vind je dat niks? Dat is "gewoon" van kleur en volop verkrijgbaar (en ik vind het zelf nog mooier dan gewone verlichting).hoe moet ik me dat voorstellen, clusterverlichting?
led heb je ook gewoon in warm geel
quote:elninjoo schreef op 15 november 2012 @ 20:24:

led heb je ook gewoon in warm geelOh! Oke, dan heb ik misschien toch meer keuze dan gedacht.
Vanwege ondernemende tweejarige spruit moet ik helaas heel veel nieuwe onbreekbare dingen kopen. Eergisteren bij tuincentrum gouden vlinders en een soort strikken gekocht. De kop is eraf
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
quote:iones schreef op 15 november 2012 @ 20:22:

[...]

hoe moet ik me dat voorstellen, clusterverlichting?

Heel veel lampjes vlakbij elkaar. Anders moet je even googlen voor een plaatje (of gewoon naar het tuincentrum )

En inderdaad, led heb je ook gewoon in warme kleuren.
Ik heb sinds een paar jaar een speelgoed-/snoepboom (2 kinderen in huis) en die vul ik elk jaar aan. Deze week een doosje rood-witte kerstballen met bolletjes gekocht.

Ik overweeg nog led-lichtjes ter vervanging van mijn gewone lampjes (die eigenlijk nog prima werken).
'k kwam thuis met een tang met plaatjes om een brandend theelichtje in een lantaarn te laten zakken (85 cent bij een Action-achtige shop), een gasaansteker voor lantaarns (1,29 Xenos), zilverkleurig pakpapier om wat sterren uit te knippen (2,49 Xenos) en een superzachte sneeuwwitte plaid (rond 6 euro bij Zeeman).
it's a big club and you ain't in it
quote:Telegraaf dinsdag 27 nov 2012, 12:37:

Man wil naar kerstmarkt

AMSTERDAM -

Nederlanders zijn gek op kerst en kerstmarkten, maar mannen brengen vaker een bezoek aan kerstmarkten dan vrouwen, zo blijkt uit onderzoek.

Tweederde van kerstvierend Nederland (67 procent) bezoekt doorgaans een kerstmarkt of geeft aan dit jaar voor het eerst te gaan, blijkt uit een enquête onder duizend respondenten van Intratuin. En meer mannen dan vrouwen ’kijken reikhalzend uit’ naar het kerstaankopenfestijn, namelijk 17 versus 12 procent. Mannen gaan ook vaker naar de kerstmarkt. 41 procent van de mannelijke kerstmarktbezoekers geeft aan meer dan één keer per jaar te gaan tegenover 23 procent van de vrouwen.

Ultiem kerstgevoel

Van alle Nederlanders viert 87 procent dit jaar kerst. Daarvan vindt 29 procent dat een bezoek aan een kerstmarkt bijdraagt aan het ’ultieme kerstgevoel’, 71 procent vindt het gezellig en 31 procent ziet het als een manier om inspiratie op te doen. 23 procent ziet een kerstmarktbezoek zelfs als ’dé favoriete bezigheid tijdens de kerstperiode’.

Nederland

Ondanks de uitbundige kerstmarkten van onze oosterburen, bezoekt 81 procent van de kerstliefhebbers een kerstmarkt in Nederland. Vooral in het Zuiden des lands (35 procent), gevolgd door de Randstad (26 procent) en het Oosten van ons land (19 procent).
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Ik heb mn boom al staan en vind het nu wel tijd om te beginnen met kerststukjes fröbelen... Dus ik denk dat ik me daar morgen aan ga wijden.
quote:char_lotte schreef op 13 november 2012 @ 19:17:

En ik heb ook kerstballen van toen ik zelf nog een kind was.

Ik ook

Vind het ook leuk als de boom staat en dan de kerstballen van ruim dertig jaar geleden te zien (mijn ouders hadden de kerstspullen al lang, lang voordat ik geboren werd).

En dan gecombineerd met de kerstspullen die ik zelf heb gekocht.

Heb vorige week een nieuwe piek gekocht, de mijne was kapot en kwijt. Heb zin om binnenkort naar het tuincentrum te gaan, dan zal ik wel met nog meer spullen terug komen
quote:kikkerprinses schreef op 15 november 2012 @ 18:42:

Ik ben ook gek op kerst en ik heb ook al weer veel te veel gekocht..... Eigenlijk wil ik ook een klein boompje op de kamer van m'n zoontje neerzetten, maar dat vindt m'n man onzin. Maar wie weet....

Ik vind het wel een leuk idee

En een kerstmisdekbedovertrek, geniaal!

Ik heb trouwens ook een kerstmis keukendoek & theedoekset
Ik heb een muziekdoos van de Intratuin gekocht. Een houten kistje met een doorzichtige deksel en een tafereeltje erin dat ronddraait.

En ik wil nog zo'n dorp in een lantaarn:

http://www.intratuin.nl/acties/kerst/do ... -lantaarn/
Onze kerstboom staat er al. Inclusief kerstdorp en diverse verlichtingen.

Wij hebben een kerstkrans in de woonkamer hangen met decoraties en ledverlichting.

Een krans zoals onderstaande afbeelding als voorbeeld.

↓↓

Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Ik ben afgelopen zondag op de kerstmarkt in Essen geweest met vriend en daar hebben we onze eerste gezamenlijke kerstaankopen gedaan. Niet veel bijzonders, ik heb de kerstballen slingers en lampjes vorig jaar al in de sale gekocht bij Oosterik, 40% korting. Boom heb ik ook al. We hebben nu leuke waxine'bakje' gekocht met winterse taferelen. Kan volgend jaar mooi bij ons in huis staan. Leuk om naar uit te kijken, volgend jaar kerst vieren in ons eigen nieuwe huis;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven