ziek?
vrijdag 16 november 2012 om 10:17
Ik ben al een week niet lekker. Een algeheel, zeer aanwezig, ziek gevoel. Tussendoor ben ik anderhalve dag fit geweest en toen heb ik zelfs een hardloopwedstrijd gelopen (10km), maar de avond erna weer op en boven de pot. Ik heb nu nog last van misselijkheid, onrustige buik (het gevoel dat ik naar de wc moet, maar er niets komt), weinig tot geen eetlust, etc. Als ik rustig op de bank zit gaat het wel, maar het lukt me niet eens om de was die naast me op de bank ligt te vouwen en in de mand op de grond te leggen omdat ik dan te veel beweeg en ik erg misselijk word. Vannacht heb ik veel wakker gelegen omdat er steeds lucht omhoog kwam (soort oprispingen, maar dan onhoorbaar en zonder vieze smaak). Ik ben de afgelopen week 3 kg afgevallen, terwijl ik niet te zwaar ben.
Nu heb ik de dokter gebeld en die zegt dat ik het gewoon moet aankijken en uit moet zieken. Maar ik wil eigenlijk wel heel graag weten wat ik heb. Heeft iemand van jullie ooit iets soortgelijks gehad? Ik heb dit nog nooit op deze manier gehad.
Ik heb de dokter gebeld omdat ik in het verleden altijd gevoeld heb als er iets anders met me aan de hand was. Het is niet zo dat ik bij elke verkoudheid de dokter bel. Ik voel me toch niet altijd serieus genomen door mijn huisarts. Ik heb vorig jaar een longontsteking (incl allergische reactie op de medicatie in de vorm van een heel lijf vol bultjes), bijneusholteontsteking en de ziekte van Pfeiffer gehad. Voor andere dingen dan dat niet naar de huisarts geweest. Ik heb niet het gevoel dat het nu om een griepje gaat, het voelt heel anders.
Misschien is er gewoon niets, maar ik moest het toch even van me af schrijven en wie weet herkent iemand het gevoel.
Nu heb ik de dokter gebeld en die zegt dat ik het gewoon moet aankijken en uit moet zieken. Maar ik wil eigenlijk wel heel graag weten wat ik heb. Heeft iemand van jullie ooit iets soortgelijks gehad? Ik heb dit nog nooit op deze manier gehad.
Ik heb de dokter gebeld omdat ik in het verleden altijd gevoeld heb als er iets anders met me aan de hand was. Het is niet zo dat ik bij elke verkoudheid de dokter bel. Ik voel me toch niet altijd serieus genomen door mijn huisarts. Ik heb vorig jaar een longontsteking (incl allergische reactie op de medicatie in de vorm van een heel lijf vol bultjes), bijneusholteontsteking en de ziekte van Pfeiffer gehad. Voor andere dingen dan dat niet naar de huisarts geweest. Ik heb niet het gevoel dat het nu om een griepje gaat, het voelt heel anders.
Misschien is er gewoon niets, maar ik moest het toch even van me af schrijven en wie weet herkent iemand het gevoel.
vrijdag 16 november 2012 om 10:33
Ik woon in NH. Bedoel je dat ook met het noorden, of bedoel je Friesland/Groningen? Ik werk in het onderwijs dus het zou heel goed een virus kunnen zijn. Maar het voelt toch anders dan de griep die ik wel eens gehad heb.
Nou ja, het zal wel, ik ziek inderdaad wel gewoon uit. En als het over een week nog niet over is kan ik altijd nog naar de huisarts. Bah.
Nou ja, het zal wel, ik ziek inderdaad wel gewoon uit. En als het over een week nog niet over is kan ik altijd nog naar de huisarts. Bah.
vrijdag 16 november 2012 om 10:33
Nog nooir gehad?
Klinkt als een aankomend griepje, of een lichte griep die inderdaad niet lekker doorzet
Wat ik dan wel weer gek vind is dat als je al een paar dagen niet lekker bent je wel een 10k gaat rennen de eerste de beste dag dat je je weer goed voelt.
Dat is volgens mij vragen om (griep) ellende
Gewoon rustig aan doen dus, boekje, thee-tje op de bank
Klinkt als een aankomend griepje, of een lichte griep die inderdaad niet lekker doorzet
Wat ik dan wel weer gek vind is dat als je al een paar dagen niet lekker bent je wel een 10k gaat rennen de eerste de beste dag dat je je weer goed voelt.
Dat is volgens mij vragen om (griep) ellende
Gewoon rustig aan doen dus, boekje, thee-tje op de bank
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
vrijdag 16 november 2012 om 10:46
Toen ik de 10 km ging lopen was ik 1,5 dag ziek geweest en voelde me dus de avond ervoor echt beter. 's Ochtends besloten toch mee te doen, omdat ik dacht dat ik gewoon iets verkeerds gegeten had en daardoor ziek was geworden. Dat was dus over, dacht ik. Pas de avond erna werd ik weer ziek, dus ik weet niet of het echt met elkaar te maken heeft.
Bedankt voor alle reacties. Ik ga lekker uitzieken, en kan daardoor lekker forummen! Toch nog een voordeel.
Bedankt voor alle reacties. Ik ga lekker uitzieken, en kan daardoor lekker forummen! Toch nog een voordeel.

vrijdag 16 november 2012 om 11:10
Ik heb er ook last van, al een paar weken. Zelfde klachten: heel moe, misselijk, onrustige buik, algeheel gevoel van niet lekker zijn. Maar geen echte koorts ofzo. Het gaat bij mij ook in golven, paar dagen niet lekker, dan weer eventjes wel. Heb net als jij gedacht dat ik iets verkeerds gegeten had, al tot 2x toe. En ook net als jij gedacht dat er misschien meer aan de hand was, maar volgens mij is het gewoon een virusje of zo dat maar wat aan blijft modderen. Hoor van meer mensen dat ze er de afgelopen weken wat last van hebben.
Goed je rust nemen als je dat nodig hebt en als je je goed voelt gewoon lekker dingen doen, maar ook weer niet al te intensief zodat je al je nieuw herwonnen energie meteen weer verspilt! Wees lief voor jezelf
Goed je rust nemen als je dat nodig hebt en als je je goed voelt gewoon lekker dingen doen, maar ook weer niet al te intensief zodat je al je nieuw herwonnen energie meteen weer verspilt! Wees lief voor jezelf