benzinekosten
donderdag 15 november 2012 om 21:57
Hallo allemaal,
Ik ga volgende week met een collega naar een beurs.(niet voor werk)
Het is een eind rijden dus gaan we samen.
Ook om de benzinekosten te drukken.
Ik woon het dichtst bij de beurs, ongeveer 100km ervandaan en zij woont 150km ervandaan.
Als zij naar de beurs rijdt komt ze sowieso langs mijn woonplaats.
Ze heeft me verteld wat de benzinekosten zijn maar we hebben verder nog niks afgesproken
Wat zouden jullie doen?
Gewoon delen? Of minder betalen?
Ik ga volgende week met een collega naar een beurs.(niet voor werk)
Het is een eind rijden dus gaan we samen.
Ook om de benzinekosten te drukken.
Ik woon het dichtst bij de beurs, ongeveer 100km ervandaan en zij woont 150km ervandaan.
Als zij naar de beurs rijdt komt ze sowieso langs mijn woonplaats.
Ze heeft me verteld wat de benzinekosten zijn maar we hebben verder nog niks afgesproken
Wat zouden jullie doen?
Gewoon delen? Of minder betalen?
donderdag 15 november 2012 om 22:30
quote:allesrose schreef op 15 november 2012 @ 22:06:
Delen. Denk ook aan de afschrijving van de auto...
Serieus? Denk je werkelijk dat ze die maand meer zal afschrijven dan normaal, omdat ze 10 km is omgereden voor TO? Maar dan zou TO ook een deel van de verzekeringspremie, de wegenbelasting en de voorzieningen voor onderhoud moeten betalen, naast 2/5 van de brandstof kosten natuurlijk, want als we zo gaan beginnen dan reken je de brandstof ook tot achter de komma uit. Oh nee, dan moet ze meer brandstof betalen an 2/5, de auto verbruikt immers meer brandstof omdat TO er ook in zit. Tja, en welk brandstoftarief moet je dan hanteren he.......
Jeetje zeg. Als iemand je vraagt om mee te rijden dan zou ik verwachten dat de ander sowieso geen vergoeding vraagt. Je kunt natuurlijk altijd aanbieden om iets te betalen. Als de ander akkoord zou gaan met de helft (wat ik waarschijnlijk wel aan zou bieden) dan zou ik de ander stiekem toch een schrale hond vinden.
Delen. Denk ook aan de afschrijving van de auto...
Serieus? Denk je werkelijk dat ze die maand meer zal afschrijven dan normaal, omdat ze 10 km is omgereden voor TO? Maar dan zou TO ook een deel van de verzekeringspremie, de wegenbelasting en de voorzieningen voor onderhoud moeten betalen, naast 2/5 van de brandstof kosten natuurlijk, want als we zo gaan beginnen dan reken je de brandstof ook tot achter de komma uit. Oh nee, dan moet ze meer brandstof betalen an 2/5, de auto verbruikt immers meer brandstof omdat TO er ook in zit. Tja, en welk brandstoftarief moet je dan hanteren he.......
Jeetje zeg. Als iemand je vraagt om mee te rijden dan zou ik verwachten dat de ander sowieso geen vergoeding vraagt. Je kunt natuurlijk altijd aanbieden om iets te betalen. Als de ander akkoord zou gaan met de helft (wat ik waarschijnlijk wel aan zou bieden) dan zou ik de ander stiekem toch een schrale hond vinden.
vrijdag 16 november 2012 om 07:26
Ik zou uitrekenen wat ik zelf ongeveer kwijt ben met de auto qua benzinegeld en dat is misschienn minder dan het bedrag wat die collega vraagt . Vooral als je een auto heb die 1 op 20 rijdt , ligt aan het verbruik. En diesel of benzine kan ook uitmaken. Als het gevraagde bedrag meer is, dan zou ik zeggen, ik rij zelf wel en goedkoper, maar je mag wel met mij meerijden vanaf mijn huis (zonder iets te betalen) en dan mag zij evt . het parkeergeld betalen.
Want wat heeft zij dan al uitgerekend, welk bedrag? Het scheelt nogal als jij voor die 100 km extra moet gaan betalen.
Want wat heeft zij dan al uitgerekend, welk bedrag? Het scheelt nogal als jij voor die 100 km extra moet gaan betalen.
vrijdag 16 november 2012 om 09:55
quote:nellaaa schreef op 16 november 2012 @ 08:44:
Misskatie, als je zo knieperig gaat doen zeg dan meteen dat je niet samen wilt rijden
Precies. Wat een gekniep zeg (en dan ben ik nog wel trouw lid van de Vrekkenclub).
Wie weet heb je die collega nog wel een keer nodig om bijvoorbeeld jou op te halen als je met je hand in het gips zit, of wat dan ook. En dan ben je blij dat je niet hebt lopen zeuren over de helft van wat extra benzinekosten die jij hebt moeten betalen. En of je wel goed hebt gerekend of het een diesel/LPG/benzine-auto was, en of ze met winterbanden reed en of die dan wel op de juiste spanning waren. Endezo.
Misskatie, als je zo knieperig gaat doen zeg dan meteen dat je niet samen wilt rijden
Precies. Wat een gekniep zeg (en dan ben ik nog wel trouw lid van de Vrekkenclub).
Wie weet heb je die collega nog wel een keer nodig om bijvoorbeeld jou op te halen als je met je hand in het gips zit, of wat dan ook. En dan ben je blij dat je niet hebt lopen zeuren over de helft van wat extra benzinekosten die jij hebt moeten betalen. En of je wel goed hebt gerekend of het een diesel/LPG/benzine-auto was, en of ze met winterbanden reed en of die dan wel op de juiste spanning waren. Endezo.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
vrijdag 16 november 2012 om 17:58
quote:watermanneke schreef op 16 november 2012 @ 11:08:
Of je betaalt ¤ 12-13
Of je betaalt ¤ 8-9
Ik weet niet of die ¤ 4,- zo relevant is.
(uitgegaan van 1:20 en 1.72 p/l)
Oke ,je hebt gelijk. Voor E 13,- wil ik wel opgehaald worden en meerijden : ).
Als die collega echter de tank volgooit en zegt ieder de helft ,dan ga ik geen 25 of 30 euro dokken....
Of je betaalt ¤ 12-13
Of je betaalt ¤ 8-9
Ik weet niet of die ¤ 4,- zo relevant is.
(uitgegaan van 1:20 en 1.72 p/l)
Oke ,je hebt gelijk. Voor E 13,- wil ik wel opgehaald worden en meerijden : ).
Als die collega echter de tank volgooit en zegt ieder de helft ,dan ga ik geen 25 of 30 euro dokken....