spoedje: broccoli met wattus?!
vrijdag 16 november 2012 om 17:01
Vanavond zou ik broccoli met aardappeltjes en gehakt eten. Met jus. Maar mijn zwanger-hormonen gooien roet in het eten en mijn maag keert zich om bij het idee.
Ik wil best broccoli eten maar niet standaard. Dus, wat doen we nu? Naaar de winkel lukt niet meer ( 2 jarige die over niet al te lange tijd gevoed wil worden) maar ik heb een redelijke basiscollectie in huis. Verder heb ik veilige gerookte zalm, philadelphia kruiden, bevroren erwtjes en spinazie, vis in de vriezer...
Ik lust wel een quiche, pasta- of rijstgerecht, iemand suggesties? Mijn lijf roept " ben and jerries" maar ik zoek er toch nog maar een hoofdgerechtje bij...
Ik wil best broccoli eten maar niet standaard. Dus, wat doen we nu? Naaar de winkel lukt niet meer ( 2 jarige die over niet al te lange tijd gevoed wil worden) maar ik heb een redelijke basiscollectie in huis. Verder heb ik veilige gerookte zalm, philadelphia kruiden, bevroren erwtjes en spinazie, vis in de vriezer...
Ik lust wel een quiche, pasta- of rijstgerecht, iemand suggesties? Mijn lijf roept " ben and jerries" maar ik zoek er toch nog maar een hoofdgerechtje bij...
vrijdag 16 november 2012 om 17:04
vrijdag 16 november 2012 om 18:05
vrijdag 16 november 2012 om 18:25
Ik zou de broccoli ff blancheren, springvorm met bladerdeeg bekleden, broccoli er in en eventueel ook de aardappeltjes. (gebakken) uitje erbij/door geklutste eitjes erover en de oven in. Handen lekker vrij en over 45 minuten eten, lekker brood of salade erbij, heerlijk! Ben benieuwd wat het gaat worden!
vrijdag 16 november 2012 om 19:44
Yup, ik had zalm, speciaal gekocht omdat deze niet vacuum verpakt was. Uiteindelijk is het geworden:
Rood uitje gefruit, daarna een bosuitje, wat knoflook en wat cherrytomaatjes toegevoegd, ondertussende broccoli even voorgekookt en toegevoegd. De philadelpia er doorgeroerd, de zalm in snippers toegevoegd en de spaghetti er door geschept.
Ook dochter was er erg blij mee.
Rood uitje gefruit, daarna een bosuitje, wat knoflook en wat cherrytomaatjes toegevoegd, ondertussende broccoli even voorgekookt en toegevoegd. De philadelpia er doorgeroerd, de zalm in snippers toegevoegd en de spaghetti er door geschept.
Ook dochter was er erg blij mee.