wat voor tattoos hebben jullie ?

17-11-2012 00:09 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
ja ik zit er over na te denken om een tattoo te nemen ter nagedachtenis van mijn moeder maar ik vind het zo moeilijk natuurlijk denk ik er nog goed over na maar ik zat te denken aan

- een openstaande vogelkooi met een zwaluw eruit

- carpe diem met een zwaluw erbij

- of een vlindertje

en ik weet de plek enzo ook nog niet

nu ben ik benieuwd wat voor tattoo's hebben jullie ?
Ik heb een tribal op mijn onderrug (jaja, een heuse trampstamp) om de afsluiting van een rotperiode 'vast te leggen'. Hij is volledig symmetrisch om aan te geven dat ik in balans ben. 11 jaar geleden laten zetten.

Een salamander op mijn voet als teken van de veranderingen die ik heb meegemaakt, en daarboven een lotus voor al het moois dat er nog gaat komen. Dit jaar laten zetten, ik vind het nog steeds heel mooi, en als ik er naar kijk ben ik trots op wat ik heb bereikt.

Ter aanvulling: de tattoo op mijn rug staat daar omdat dat voor mij het midden van mijn lichaam is dat de balans symboliseert.

Die op mijn linkervoet omdat ik nu met beide benen op de grond sta en ik voor mijn gevoel niet meer hoef te vluchten. Misschien een beetje een verregaande theorie voor anderen, maar de plaats is voor mij net zo belangrijk, anders stonden ze wel op m'n voorhoofd.

Niet quoten aub, wellicht wil ik het wissen ivm hele erge herkenbaarheid.
waauw mooie tattoo's lijken me dat
Ik zit daar zelf ook aan te denken ter nagedachtenis van mijn moeder en ik denk aan een meeuw op mijn schouderblad
Sorry maar persoonlijk vind ik carpe diem zooo afgezaagd. Dan vind ik pluk de dag nog mooier.

Toen mijn oma stierf zagen wij op haar begrafenis (ik zweer het) een vlindertje op haar kist landen en weer wegvliegen. Ik wilde eigenlijk helemaal geen tattoo maar vond dit zo wonderlijk dat ik er nu toch een heb. Ook leek het me wel leuk omdat mijn moeder zo heet.
quote:oogappeltje schreef op 17 november 2012 @ 00:20:

Sorry maar persoonlijk vind ik carpe diem zooo afgezaagd. Dan vind ik pluk de dag nog mooier.

Toen mijn oma stierf zagen wij op haar begrafenis (ik zweer het) een vlindertje op haar kist landen en weer wegvliegen. Ik wilde eigenlijk helemaal geen tattoo maar vond dit zo wonderlijk dat ik er nu toch een heb. Ook leek het me wel leuk omdat mijn moeder zo heet.ja, maar ik vind dat nederlands zo ja zo bot
Geen.

Tatoeages zijn als harembroeken: de drager denkt dat het stoer en interessant is. De rest van de wereld denkt: dat had je nou niet moeten doen.

Daarbij, tatoeages, in deze tijd, elke ambtenaar en bankmedewerker heeft er wel een paar. Lekker met zijn allen je onderscheiden van de rest.
Beklaag je niet over de duisternis, steek een kaars aan.
12 jaar geleden een tribal om mijn enkel laten zetten.

Keeg ik als cadeautje van mijn ouders.

Heb er nog steeds geen spijt van, voor mij is het een afsluiter van mijn middelbare school periode, het begin van mijn volwassen leven, een herinnering aan mijn opa en nog veel meer en dat in zo'n kleine tekening.
quote:Missundastood schreef op 17 november 2012 @ 00:25:

12 jaar geleden een tribal om mijn enkel laten zetten.

Keeg ik als cadeautje van mijn ouders.

Heb er nog steeds geen spijt van, voor mij is het een afsluiter van mijn middelbare school periode, het begin van mijn volwassen leven, een herinnering aan mijn opa en nog veel meer en dat in zo'n kleine tekening.wow mooi c:
quote:Hercke schreef op 17 november 2012 @ 00:23:

Geen.

Tatoeages zijn als harembroeken: de drager denkt dat het stoer en interessant is. De rest van de wereld denkt: dat had je nou niet moeten doen.

Daarbij, tatoeages, in deze tijd, elke ambtenaar en bankmedewerker heeft er wel een paar. Lekker met zijn allen je onderscheiden van de rest.Alsof tatoeages er altijd zijn om door andere gezien te worden en je te onderscheiden..
quote:Hercke schreef op zaterdag 17 november 2012 00:23 Geen.

Daarbij, tatoeages, in deze tijd, elke ambtenaar en bankmedewerker heeft er wel een paar. Lekker met zijn allen je onderscheiden van de rest.

Punt 1: het woord 'stoer' of 'onderscheidend' is in geen van boven- of onderstaande reacties gegeven. Mijn tattoos zijn voor mij, niet voor een ander. Niemand kan ze zien en ik dring het niemand op. Degenen die ze wel hebben gezien hebben geen van allen geroepen 'had dat maar niet gedaan'. En ikzelf al helemaal niet. Dat jij het niet mooi vindt, soit. Maar oordeel niet voor een ander.

Punt 2: als je lekker tattoos wil afzeiken, open je eigen topic. Ik ga ook niet op de kinderen-pijler lopen zeiken dat ik een hekel heb aan kinderen.
wauw sommige hebben echt mooie betekenissen

ik denk dat ik de mijne pas volgend jaar laat zetten

ook omdat ik de plek enzo nog niet weet

het moet wel bedenkt blijven ivm mijn latere baan

en het moet voor mezelf blijven
Ook hier geen tatoeages. Past niet bij me.

Vind het zelf ook zo storend dat overal een betekenis achter "moet" zitten tegenwoordig, uiteindelijk is het toch gewoon een versiering van je lichaam?

Ik snap het best als je via een tatoeage iets wilt herdenken, hoor. Maar omgekeerd, dat elke tattoo een herdenking moet zijn, dat vind ik zo overdreven... Maar goed, dat staat hier los van natuurlijk.

Waar ik echt op zou passen als ik jou was is dat je je niet al te veel laat beïnvloeden door de mode, maar iets dat echt bij jou en je moeder past. Het kooitje met de vogel vind bv. erg als iets van nu klinken. 10 jaar geleden waren het sterren, nu zijn het vogels. Weet je zeker dat bv. dat beeld 100% voor je moeder staan en dat je daar over 20 jaar, ook als heel veel mensen er mee rondlopen, nog blij mee bent?
Ik heb een tattoo van 2 monarch vlinders. Mijn zus heeft dezelfde. We hebben elkaar in 2010 ontmoet en hebben deze tattoo genomen onder het mom van "Whatever happens, deze periode was fijn en mooi!"

Monarch vlinders staan bekend om hun lange reizen. En mijn zus woont aan de andere kant van de oceaan. Niet quoten!
Oh, en niet mijn eigen, maar twee tattoo's die een overledene herdenken die ik mooi vind:

- voor elk verloren persoon zijn/haar lievelingsbloem of eentje die bij diegene past

- handtekening van de overleden vader op de pols. Is ook wel een mooie handtekening, hoor. Op je pols is wel erg in het zicht, maar het kan dat je dat juist fijn vindt.
quote:buaya schreef op 17 november 2012 @ 00:34:

Vind het zelf ook zo storend dat overal een betekenis achter "moet" zitten tegenwoordig, uiteindelijk is het toch gewoon een versiering van je lichaam?

Ik snap het best als je via een tatoeage iets wilt herdenken, hoor. Maar omgekeerd, dat elke tattoo een herdenking moet zijn, dat vind ik zo overdreven... Maar goed, dat staat hier los van natuurlijk.

Ik zou juist mijn lichaam nooit permanent versieren met iets zónder betekenis.

Er zal een dag komen dat mijn lijf oud en uitgezakt is, en de versiering de boel echt niet meer, tjah ehm.. siert .. Dan wil ik er nog steeds naar kunnen kijken en er blij mee kunnen zijn.

Maargoed, het blijft hier dan ook echt bij 1.. Wat ik zelf erg lelijk vind is meerdere tattoos die totaal niet bij elkaar passen qua stijl of kleur etc..

Overigens is mijn tattoo alleen zichtbaar in badkleding of ondergoed. Zelfs met een laag uitgesneden jurk is hij niet zichtbaar (zit aan de linkerkant van mijn rug, net onder de lijn van mijn BH/bikini)
.

Waar ik echt op zou passen als ik jou was is dat je je niet al te veel laat beïnvloeden door de mode, maar iets dat echt bij jou en je moeder past. Het kooitje met de vogel vind bv. erg als iets van nu klinken. 10 jaar geleden waren het sterren, nu zijn het vogels. Weet je zeker dat bv. dat beeld 100% voor je moeder staan en dat je daar over 20 jaar, ook als heel veel mensen er mee rondlopen, nog blij mee bent?mijn moeder was erg van het ondernemen van het doen, niet stil zitten, maar door haar ziekte die ze 5 jaar geleden kreeg kon ze steeds minder maar toch probeerde ze steeds dingen weer te ondernemen,maar helaas de kooi was te sterk maar nu is ze uit haar ziekte (de kooi) en is ze vrij (de vogel)
quote:reanne schreef op 17 november 2012 @ 00:30:

wauw sommige hebben echt mooie betekenissen

ik denk dat ik de mijne pas volgend jaar laat zetten

ook omdat ik de plek enzo nog niet weet

het moet wel bedenkt blijven ivm mijn latere baan

en het moet voor mezelf blijven

Zoek alvast een tattoo uit die je aanspreekt.

Hang hem op het prikbord.

Kijk er alle dagen tegen aan. Als je hem eenmaal op je lichaam hebt moet je er namelijk ook alle dagen tegenaan kijken.

Mocht je een idee hebben over een plek, zet er een plakplaatje op zodat je kunt wennen aan een tattoo op die plaats.

.

?

Mijn tatto heeft geen betekenins, maar wel herinneringen.

Deze zijn allemaal opgebouwd vlak voor, tijdens en na het zetten.
ach ik ben bijna 18 eerst nog beter na denken of ik het echt wil de plek etc.

maar idd ik vind betekenis loze tattoo's ook wel leuk :p
quote:Ephina schreef op 17 november 2012 @ 00:38:

[...]

Ik zou juist mijn lichaam nooit permanent versieren met iets zónder betekenis.

Er zal een dag komen dat mijn lijf oud en uitgezakt is, en de versiering de boel echt niet meer, tjah ehm.. siert .. Dan wil ik er nog steeds naar kunnen kijken en er blij mee kunnen zijn.

Maargoed, het blijft hier dan ook echt bij 1.. Wat ik zelf erg lelijk vind is meerdere tattoos die totaal niet bij elkaar passen qua stijl of kleur etc..

Overigens is mijn tattoo alleen zichtbaar in badkleding of ondergoed. Zelfs met een laag uitgesneden jurk is hij niet zichtbaar (zit aan de linkerkant van mijn rug, net onder de lijn van mijn BH/bikini)

Haha ja, dat snap ik ook weer wel.

Soms komt het zo op me over alsof je iets ergs mee moet hebben gemaakt voordat je een tattoo kunt nemen. Maar een betekenis hoeft natuurlijk niet per se te refereren aan een dramatische gebeurtenis/periode in je leven.

quote:Missundastood schreef op 17 november 2012 @ 00:48:

[...]

Mijn tatto heeft geen betekenins, maar wel herinneringen.

Deze zijn allemaal opgebouwd vlak voor, tijdens en na het zetten.Dat vind ik ook een mooie manier van er tegen aan kijken!
quote:buaya schreef op 17 november 2012 @ 00:51:

[...]

Haha ja, dat snap ik ook weer wel.

Soms komt het zo op me over alsof je iets ergs mee moet hebben gemaakt voordat je een tattoo kunt nemen. Maar een betekenis hoeft natuurlijk niet per se te refereren aan een dramatische gebeurtenis/periode in je leven.

Klopt.. De mijne staat daarom juist voor een fantastische 2 weken waarin ik me ontzettend verbonden en geliefd heb gevoeld. Soms ebt dat weg, en dan zie ik die tattoo in de spiegel en dan komt het allemaal weer eventjes terug . Zo fijn. Natuurlijk heb ik dat ook met foto's uit die tijd, maar om nou een foto op mn lijf te zetten is ook zo wat .
Ik heb bijna een halve sleeve met een vogelkooi en een vogel die er uitvliegt, verder staan er lelietjes van dalen om heen en de tekst "there comes a time every bird has to fly". De lelietjes en tekst hebben een speciale betekenis. Ook zit er in m'n sleeve een roos, deze heeft mijn vriend op dezelfde plek in zijn arm verwerkt!

Verder heb ik nog een piepklein hartje op mijn pols samen met mijn zus. Cherryblossoms met initialen op mijn voet, een veer op mijn ribben, een klein zinnetje aan de binnenkant van mijn andere arm en een Romeins getal op mijn monnikskapsspier.

Klinkt allemaal heel heftig misschien, maar het is allemaal op de halve sleeve na heel subtiel en vrouwelijk naar mijn mening. Plus ik kan alles bedekken als ik dat wil :-)

Nog iemand met een sleeve?
Thebetty, Mijn beste vriendin heeft een sleeve, tweede is in de maak (lijnen staan er). Ik vind het prachtig, ook al weet ik dat ik er zelf nooit van m'n leven een zou willen. Ze passen zo enorm bij haar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven