Turijn
donderdag 8 november 2012 om 11:25
Dank voor jullie tips, ik heb al wel even gegooled op Turijn en de oude binnenstad ziet er erg leuk uit. Had ook niet het idee dat ik naar een stad als Florence of Rome ofzo ging, maar kon goedkoop ticket krijgen, en ach, Italie is altijd leuk om te zijn. Ik las ook iets over een palazzo, zijn jullie daar geweest? Is het de moeite waard?
zaterdag 17 november 2012 om 15:27
Er bestond een Lonely Planet van Turijn, Milaan en Genua.
Bestaat die niet meer?
Mole Antonelliana is leuk (reserveer wel kaarten van te voren, het kan druk zijn), is trouwens een filmmuseum, maar gaat voornamelijk ook italiaanse films.
Er is een egyptisch museum.
Een aantal jaar terug kon je nog het doek zien waar jezus in schijnt te hebben gelegen. Daar is ook een klein museum van.
Het paleis met de tuinen.
Bestaat die niet meer?
Mole Antonelliana is leuk (reserveer wel kaarten van te voren, het kan druk zijn), is trouwens een filmmuseum, maar gaat voornamelijk ook italiaanse films.
Er is een egyptisch museum.
Een aantal jaar terug kon je nog het doek zien waar jezus in schijnt te hebben gelegen. Daar is ook een klein museum van.
Het paleis met de tuinen.
zaterdag 17 november 2012 om 15:29
quote:mardejo schreef op 08 november 2012 @ 11:08:
details weet ik ook niet meer, maar bovenop bij een berg heb je nog een mooi klooster met een mooi uitzicht.
de tip van Ginevra is echt heel leuk!!!
Er is vast een vvv in Turijn. Is daar online ook niet al iets te vinden?
is trouwens een aardig eindje uit het centrum met de tram.
Je gaat met een kabelbaantje omhoog.
Er hangt daar de grootste collectie aan schilderijen van pausen oid.
Ook is het voetbal eftal van Turijn in de jaren 70 tegen die berg geknald met een vliegtuig in de mist. Volgens mij is er een gedenkteken.
Leuk uitstapje wel. Met name bij mooi weer en je tijd over hebt.
details weet ik ook niet meer, maar bovenop bij een berg heb je nog een mooi klooster met een mooi uitzicht.
de tip van Ginevra is echt heel leuk!!!
Er is vast een vvv in Turijn. Is daar online ook niet al iets te vinden?
is trouwens een aardig eindje uit het centrum met de tram.
Je gaat met een kabelbaantje omhoog.
Er hangt daar de grootste collectie aan schilderijen van pausen oid.
Ook is het voetbal eftal van Turijn in de jaren 70 tegen die berg geknald met een vliegtuig in de mist. Volgens mij is er een gedenkteken.
Leuk uitstapje wel. Met name bij mooi weer en je tijd over hebt.