citroenschuimtaart blijft nat?
zondag 18 november 2012 om 16:06
ik krijg vanavond eters en heb een citroenschuimtaart gemaakt (al eens eerder gedaan) maar hij blijft vochtig. Niet het schuim, maar eronder. Het loopt uit de vorm als ik de vorm scheef houd.
Ik heb een bodem van zandtaartdeeg en daarop banketbakkersroom en daarop schuim. Ik heb hem al bijna 2x zo lang in de oven gehad, maar dat helpt niet. Mocht ik wachten? Zou het stollen?
ik hoop dat iemand de oplossing weet...
Ik heb een bodem van zandtaartdeeg en daarop banketbakkersroom en daarop schuim. Ik heb hem al bijna 2x zo lang in de oven gehad, maar dat helpt niet. Mocht ik wachten? Zou het stollen?
ik hoop dat iemand de oplossing weet...
zondag 18 november 2012 om 16:14
zondag 18 november 2012 om 18:14
TO, kan je inderdaad het schuim er nog "aftillen"? En heb je nog genoeg spullen in huis en de tijd om nieuwe BBR te maken? Zo ja, de mislukte bbr uit je taart halen, en nieuwe maken. Los op laten stijven in de koelkast en daarna weer je taart opbouwen. Om opstijven sneller te laten gaan even dun verdelen over een koud (bij voorkeur metalen) bord/plaat zodat je meer contact oppervlakte hebt!! En niet te snel er weer uit halen, echt even de tijd geven om lekker dik te worden..
zondag 18 november 2012 om 23:01
hij smaakte gelukkig nog goed, ook al was de korst nu nattig. Ik heb het afgegoten en daarna in de koelkast verder laten opstijven. Ik kon het niet uit elkaar halen zonder de bovenkant kapot te maken. Bedankt voor jullie tips. De volgende keer doe ik het anders hoewel het raar is dat de vorige keer het dus wel goed ging...