Knutseltopic part 2
zaterdag 15 september 2012 om 10:42
Omdat wij weigeren naar Libelle verbannen te worden.
Omdat wij trots zijn op onze suftruttigheid.
Omdat wij zweren bij trolley, driekwartsbroek en leren rugzakje.
Omdat wij schilderen, kleien, punniken en kantklossen toevallig heel erg cool vinden.
Omdat wij niet bang zijn om mutsig te zijn, we zijn er trots op!
Omdat wij trotse knutselmutsen zijn.
Daarom hier alweer het tweede knutseltopic.
Nieuwe knutselaars zijn uiteraard altijd welkom. We zijn geen geheim besloten genootschap.
In deel 2 zit er zelfs een heuse Mutsenmeet aan te komen; de knutselmutsen gaan naar de CreaDoe beurs in Utrecht!
Voorwaarden om mee te gaan:
- een trolley
- een rugzakje
- een driekwartsbroek
- kort rood haar want dat is zo lekker makkelijk
- een abonnement op Libelle
- minstens vijf jaar Huishoudbeurservaring.
Voldoet u aan deze voorwaarden?
Stuur een mail met aanmeldingsgegevens naar marelsmarels@gmail.com, en tante Marels houdt u op de hoogte van de ranzige details
Omdat wij trots zijn op onze suftruttigheid.
Omdat wij zweren bij trolley, driekwartsbroek en leren rugzakje.
Omdat wij schilderen, kleien, punniken en kantklossen toevallig heel erg cool vinden.
Omdat wij niet bang zijn om mutsig te zijn, we zijn er trots op!
Omdat wij trotse knutselmutsen zijn.
Daarom hier alweer het tweede knutseltopic.
Nieuwe knutselaars zijn uiteraard altijd welkom. We zijn geen geheim besloten genootschap.
In deel 2 zit er zelfs een heuse Mutsenmeet aan te komen; de knutselmutsen gaan naar de CreaDoe beurs in Utrecht!
Voorwaarden om mee te gaan:
- een trolley
- een rugzakje
- een driekwartsbroek
- kort rood haar want dat is zo lekker makkelijk
- een abonnement op Libelle
- minstens vijf jaar Huishoudbeurservaring.
Voldoet u aan deze voorwaarden?
Stuur een mail met aanmeldingsgegevens naar marelsmarels@gmail.com, en tante Marels houdt u op de hoogte van de ranzige details
668, the neighbour of the Beast
woensdag 14 november 2012 om 16:41
Kanon en Ak; bedankt voor de knuffels...!!!
Ben in 't echt niet zo toeschietelijk, maar heb er vaak stiekem wel behoefte aan! Dus lekkere kleffe knuffel terug!
Ff geen tijd nu voor -al-dan-niet-platte-vogels, of het fotograferen daarvan. Zenuwachtig voor morgen (op 't matje bij arboarts en een hele delegatie personen die gaan beslissen hoe-het-nu-verder-moet-met-mij-op-t-werk), en moet nu eigenlijk ook beginnen met koken.
Overigens; jeetje Ak; dat is toch niet normaal....??? Werkdagen van 10+2 uur zonder pauze...??? Dat mag niet, je bent verplicht om pauzes te nemen, staat in elke CAO, je moet beter voor jezelf zorgen, en je bezorgt mensen die dat soort werkmarathons NIET vol kunnen houden een slecht gevoel over zichzelf. ("Oei, Ak werkt ook over, dus dan zal ik dat ook maar doen...!") Dus driewerf FOEI!
En nu METEEN naar de bank met je snuggle (of hoe heette zo'n ding ookalweer), je kersepitje, thee, stevige chocoladereep, afstandbediening en favoriete DVD serie! (*kijkt nu heel streng!*)
Ben in 't echt niet zo toeschietelijk, maar heb er vaak stiekem wel behoefte aan! Dus lekkere kleffe knuffel terug!
Ff geen tijd nu voor -al-dan-niet-platte-vogels, of het fotograferen daarvan. Zenuwachtig voor morgen (op 't matje bij arboarts en een hele delegatie personen die gaan beslissen hoe-het-nu-verder-moet-met-mij-op-t-werk), en moet nu eigenlijk ook beginnen met koken.
Overigens; jeetje Ak; dat is toch niet normaal....??? Werkdagen van 10+2 uur zonder pauze...??? Dat mag niet, je bent verplicht om pauzes te nemen, staat in elke CAO, je moet beter voor jezelf zorgen, en je bezorgt mensen die dat soort werkmarathons NIET vol kunnen houden een slecht gevoel over zichzelf. ("Oei, Ak werkt ook over, dus dan zal ik dat ook maar doen...!") Dus driewerf FOEI!
En nu METEEN naar de bank met je snuggle (of hoe heette zo'n ding ookalweer), je kersepitje, thee, stevige chocoladereep, afstandbediening en favoriete DVD serie! (*kijkt nu heel streng!*)
woensdag 14 november 2012 om 20:25
-kijkt schuldig en bedremmeld naar ibi- Ik zal het niet meer doen hoor (denk ik), het was gewoon heel Hectisch. Ik heb tussen de bedrijven door wel wat gegeten, al was het snel snel. En let wel: die twee uur thuis werken, daar koos ik zelf voor, om de druk in de rest van de week wat te verminderen. Maar heb vandaag ook een heel rustige dag met de kinderen doorgebracht, en ga vanavond vroeg naar bed!
Sterkte IBI, morgen. Hopelijk valt het mee en ziet iedereen goed in wat ze van je kunnen en mogen verwachten!
Sterkte IBI, morgen. Hopelijk valt het mee en ziet iedereen goed in wat ze van je kunnen en mogen verwachten!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
donderdag 15 november 2012 om 17:30
Dankjewel AkEVStephKan
Het was een lange dag en ben nu BEKAF, maar het was blijkbaar weer 99% 'beren-op-de-weg". Voor niets zo vreselijk bezorgd over dit gesprek geweest. We gaan verder op de ingeslagen weg, kwam het op neer. (*slaakt nu opgeluchte zucht en gaat eens even goed genieten van het vooruitzicht dat het bijna weekend is*)
Dames, kan ik jullie iets inschenken, als aperitiefje mss...?
Het was een lange dag en ben nu BEKAF, maar het was blijkbaar weer 99% 'beren-op-de-weg". Voor niets zo vreselijk bezorgd over dit gesprek geweest. We gaan verder op de ingeslagen weg, kwam het op neer. (*slaakt nu opgeluchte zucht en gaat eens even goed genieten van het vooruitzicht dat het bijna weekend is*)
Dames, kan ik jullie iets inschenken, als aperitiefje mss...?
donderdag 15 november 2012 om 21:55
quote:Akakia schreef op 15 november 2012 @ 20:22:
IBI! Ik heb aan je gedacht vandaag.
aaah, ben helemaal ontroerd..! serieus..!
Kan aan de medicatie liggen, (dat ik wat labielerig ben nog ), maar vind het ineens helemaal super dat een -feitelijk- onbekende op een forum toch dichtbij kan voelen, en overdag IRL aan je denkt...dankje!
IBI! Ik heb aan je gedacht vandaag.
Kan aan de medicatie liggen, (dat ik wat labielerig ben nog ), maar vind het ineens helemaal super dat een -feitelijk- onbekende op een forum toch dichtbij kan voelen, en overdag IRL aan je denkt...dankje!
donderdag 15 november 2012 om 22:18
vrijdag 16 november 2012 om 21:27
quote:ikbenik schreef op 15 november 2012 @ 21:55:
[...]
Liefie, graag gedaan! En jij bedankt voor mijn eerste digitale kus ever
Steph, 'gewoon' knip en plak werk kan heel kunstig zijn. We wachten vol spanning af.
En verder inderdaad voor iedereen een fijn weekend én een leuke intocht morgen (jullie begrijpen: ik zit er middenin!).
(sorry EV, ik kon geen GlitterSint vinden!)
En voor kanon uiteraard!
[...]
Liefie, graag gedaan! En jij bedankt voor mijn eerste digitale kus ever
Steph, 'gewoon' knip en plak werk kan heel kunstig zijn. We wachten vol spanning af.
En verder inderdaad voor iedereen een fijn weekend én een leuke intocht morgen (jullie begrijpen: ik zit er middenin!).
(sorry EV, ik kon geen GlitterSint vinden!)
En voor kanon uiteraard!
zaterdag 17 november 2012 om 10:50
Ik zit er gelukkig niet middenin, maar toch bedankt voor het bewegende Sint-plaatje. Had je mijn opmerking op het prikbord (in eigen topic) gelezen?
Fijne dag allemaal.
Oh ja! Ik ga iets creatiefs doen. Voor de cursus 'herstellen doe je zelf' moeten we een collage maken. Over je leven. Nou, of dat allemaal op één blad kan? Iemand tips?
Fijne dag allemaal.
Oh ja! Ik ga iets creatiefs doen. Voor de cursus 'herstellen doe je zelf' moeten we een collage maken. Over je leven. Nou, of dat allemaal op één blad kan? Iemand tips?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
zondag 18 november 2012 om 12:04
Terug van vakantie!
Voor wie het vroeg: het is de bedoeling dat mijn breisel een muts wordt. Maar ik zie nu al dat ik wol tekort kom, dus eerst maar weer wat bij bestellen. Wel vaag, meestal is de beschrijving aan de ruime kant wat betreft benodigde wol.
Oh EV, zoiets moest ik ook eens doen. Ik heb een foto van mezelf in puzzelstukjes geknipt, waarbij elk stukje voor een bepaald facet van mijn leven stond.
Ik heb weer een hoop kerstinspiratie uit een tijdschrift gehaald (101 woonideeën), dus daar ga ik mee aan de slag.
zondag 18 november 2012 om 17:32
Ha Chat! Hoe was het?
Ik heb een start gemaakt met mijn collage. Leuk zeg. Ja, écht leuk. De inspiratie stroomt weer. Tot vrijdag (dan gaan we 'm bespreken) zal er nog wel een en ander bij komen.
En nog hardgelopen ook. Ja, ik moet toch de Sint ontwijken hé. Was wel heel lekker, met dit frisse weer. En trots op mezelf als ik, na douche en schone kleren, weer hier aan de pc zit.
Vanavond laatste BzV, kijkt hier ook iemand?
Ik heb een start gemaakt met mijn collage. Leuk zeg. Ja, écht leuk. De inspiratie stroomt weer. Tot vrijdag (dan gaan we 'm bespreken) zal er nog wel een en ander bij komen.
En nog hardgelopen ook. Ja, ik moet toch de Sint ontwijken hé. Was wel heel lekker, met dit frisse weer. En trots op mezelf als ik, na douche en schone kleren, weer hier aan de pc zit.
Vanavond laatste BzV, kijkt hier ook iemand?
zondag 18 november 2012 om 22:25
Hee, welkom terug, Kat!
EV: Nee, geen bzv gekeken.
Ook niet gaan sporten vandaag. De deur zelfs niet uit geweest . Alleen maar huislijke dingen gedaan. Beetje opgeruimd, een uitgebreid bad genomen, gezichtsmaskertje op gedaan, haarmaskertje, benen geschoren, (hard nodig!!! ) daarna een schone pyama aangedaan en de rest vd dag heerlijk luie dingen gedaan. DVD's gekeken, hapje gegeten, wat meegezongen met youtube, en -jaja- ook nog lekker geknutseld .
Voordat iedereen 'foto's!!!' begint te roepen ; niks noemenswaardigs , maar gewoon laagdrempelig gefröbel voor de bezigheid. In een schandalig lui tempo.
Weekend zit er weer op nu.
Jammer!
Hoe is het met iedereen hier...? Het is hier maar rustig..!
EV: Nee, geen bzv gekeken.
Ook niet gaan sporten vandaag. De deur zelfs niet uit geweest . Alleen maar huislijke dingen gedaan. Beetje opgeruimd, een uitgebreid bad genomen, gezichtsmaskertje op gedaan, haarmaskertje, benen geschoren, (hard nodig!!! ) daarna een schone pyama aangedaan en de rest vd dag heerlijk luie dingen gedaan. DVD's gekeken, hapje gegeten, wat meegezongen met youtube, en -jaja- ook nog lekker geknutseld .
Voordat iedereen 'foto's!!!' begint te roepen ; niks noemenswaardigs , maar gewoon laagdrempelig gefröbel voor de bezigheid. In een schandalig lui tempo.
Weekend zit er weer op nu.
Jammer!
Hoe is het met iedereen hier...? Het is hier maar rustig..!
maandag 19 november 2012 om 08:03
Haha; "file-wandelen"..! Klinkt idd niet ontspannend!
Ik zit in de startblokken. De week is weer begonnen. Helaas geen tijd om te sporten. Om half 9 al een afspraak bij de psych. Aansluitend werken. 's middag mss een afspraak met afd HR over "hoe-nu-verder". Maar vooralsnog 'mag' ik straks weer gewoon ergens gaan zitten knutselen met 1 of 2 kids. Al wat sinterklaasideetjes bedacht. Beetje rustigaan beginnen want heb nog niks gedaan en ik zit hier alweer te zweten als een renpaard in de tropen. Zo'n fijne bijwerking vd medicatie.
Wat zijn jullie van plan vandaag..?
Ik zit in de startblokken. De week is weer begonnen. Helaas geen tijd om te sporten. Om half 9 al een afspraak bij de psych. Aansluitend werken. 's middag mss een afspraak met afd HR over "hoe-nu-verder". Maar vooralsnog 'mag' ik straks weer gewoon ergens gaan zitten knutselen met 1 of 2 kids. Al wat sinterklaasideetjes bedacht. Beetje rustigaan beginnen want heb nog niks gedaan en ik zit hier alweer te zweten als een renpaard in de tropen. Zo'n fijne bijwerking vd medicatie.
Wat zijn jullie van plan vandaag..?
maandag 19 november 2012 om 10:43
Goedemorgen,
EV,valt de grootte van het papier mee? Goed idee van je om sint te ontlopen.
Chat,welkom terug van een bijtankvakantie.
Logisch dat je niet bent gaan file-wandelen (is hier normaal als je de singels loopt wat 90% doet).
Hier ook geen bzv of m gekeken. Ik kijk altijd naar dat dansprogramma.
Het weekend geshopt in Maastricht en gisteren naar een kinderfeestje (wel leuk twee dagen niet gekookt). Inspiratie is nu ff zoek, ik weet niet waar ik het heb gelaten, maar komt wel. Foto's ooit.
Vandaag nog wat klusjes buiten de deur doen. Markt/Hema/naar iemand toegaan. En met apps spelen. (allen gratis).
EV,valt de grootte van het papier mee? Goed idee van je om sint te ontlopen.
Chat,welkom terug van een bijtankvakantie.
Logisch dat je niet bent gaan file-wandelen (is hier normaal als je de singels loopt wat 90% doet).
Hier ook geen bzv of m gekeken. Ik kijk altijd naar dat dansprogramma.
Het weekend geshopt in Maastricht en gisteren naar een kinderfeestje (wel leuk twee dagen niet gekookt). Inspiratie is nu ff zoek, ik weet niet waar ik het heb gelaten, maar komt wel. Foto's ooit.
Vandaag nog wat klusjes buiten de deur doen. Markt/Hema/naar iemand toegaan. En met apps spelen. (allen gratis).
maandag 19 november 2012 om 13:41
Leuk te lezen hoe jullie weekenden waren. EV, goed hoor, dat hardlopen. Hier wordt BZV niet gekeken, wel SYTYCD, dat kijk ik altijd met een half oog. Chat, klinkt leuk, die vakantie! lekker opgeladen ben je hopelijk weer. ikbenik, je hebt nog best veel gedaan in je weekend. Lekker toch, zo'n bijkomdagje? Succes met je gesprekken weer vandaag.
Ik ben vanmorgen naar het audiologisch centrum geweest. Twee weken geleden kreeg ik al te horen bij een test dat mijn oren zo slecht zijn, dat er echt wel sprake is van slechthorendheid (had toen ook hier gepost dat ik me even iets minder ok voelde). Vanmorgen is e.e.a. uitgebreider getest en kwam er hetzelfde uit. En het advies om toch te proberen in hoeverre gehoortoestellen mij kunnen helpen. Eigenlijk wil ik dat niet , maar ja, het is wel beter voor me denk ik. Minder vermoeiend. Maar ik zit dus nog volop in het acceptatieproces. Dus toen ik op de terugweg langs de Action kwam, heb ik mezelf verwend op knutselspullen
Ik ben vanmorgen naar het audiologisch centrum geweest. Twee weken geleden kreeg ik al te horen bij een test dat mijn oren zo slecht zijn, dat er echt wel sprake is van slechthorendheid (had toen ook hier gepost dat ik me even iets minder ok voelde). Vanmorgen is e.e.a. uitgebreider getest en kwam er hetzelfde uit. En het advies om toch te proberen in hoeverre gehoortoestellen mij kunnen helpen. Eigenlijk wil ik dat niet , maar ja, het is wel beter voor me denk ik. Minder vermoeiend. Maar ik zit dus nog volop in het acceptatieproces. Dus toen ik op de terugweg langs de Action kwam, heb ik mezelf verwend op knutselspullen
maandag 19 november 2012 om 13:43
Grootte van het papier.. nou, ik ben geheel spontaan nog doorgegaan op de achterkant, in het kader van 'out of the box denken', haha. Dat ontstond compleet intuïtief. Lekker om eindelijk weer eens wat creativiteit te voelen.
Dadelijk maar eens wat gaan poetsen hier in huis, ruimt hopelijk ook op in mijn hoofd.
Dadelijk maar eens wat gaan poetsen hier in huis, ruimt hopelijk ook op in mijn hoofd.
maandag 19 november 2012 om 13:45
Leuk, samen schrijven, Ak. En ik kan het me zo voorstellen, wat gehoortoestellen betreft. Lastig als je iets echt nodig hebt en 'er niet aan wilt'. Niet dat ik met hetzelfde zit.. maar wat is 'iets accepteren' toch ontzettend lastig!
Goed dat je lief was voor jezelf, altijd fijn, knutselspullen van de Action.
Goed dat je lief was voor jezelf, altijd fijn, knutselspullen van de Action.