Geen topic over de bommen die Israel op Gaza gooit?

18-11-2012 20:09 665 berichten
Alle reacties Link kopieren
Had verwacht dat er hier wel een topic over geopend zou worden, maar blijkbaar is het niet belangrijk genoeg dat Gaza gebombardeerd word.

Het ziet er naar uit dat er nog veel bloed gaat vloeien de komende dagen/weken.

Vs en Europa die steeds maar uit schuldgevoel over WO2 de andere kant opkijken en Israel onvoorwaardelijk blijven steunen in het bezetten van een gebied dat niet van hen is. Israel dat veel meer grond wil dan bepaald werd in 1948.

Gelukkig zijn er ook Joden die de waarheid inzien

http://www.youtube.com/wa ... g&feature=player_embedded
quote:Houston77007 schreef op 18 november 2012 @ 22:47:

[...]

Ik vermoed omdat je niet stellig partij kiest? Ik roep ook maar wat, hoor...dus omdat ik niet stellig een kant kies, ben ik per definitie voor de tegenpartij?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
@twinkle niemand reageert daarop omdat ze er 9 van de 10 keer niets over weten of niet bestempeld willen worden als rascist... Want stel je voor dat de moslims in negatief daglicht worden gesteld!
quote:martyr schreef op 18 november 2012 @ 22:42:

[...]

Maar ik zie het al, lily is pro-Israel en geen haar op jouw hoofd die er aan denkt haar ergens op aan te spreken.

Ja Rosanna! Je stelt al vragen vanaf het begin van dit topic en als je vragen stelt ben je natuurlijk wel pro Israëlisch hè?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Als er hier al ruzie wordt gemaakt zal erin het MO nooit vrede komen.
quote:Enn schreef op 18 november 2012 @ 22:50:

[...]

Ja Rosanna! Je stelt al vragen vanaf het begin van dit topic en als je vragen stelt ben je natuurlijk wel pro Israëlisch hè? ik begin er een logica in te zien ja
quote:rosanna08 schreef op 18 november 2012 @ 22:48:

[...]

dus omdat ik niet stellig een kant kies, ben ik per definitie voor de tegenpartij? Dat is niet mijn mening, ik denk dat dat de redenatie van Martyr is.
Waar zit de any-key?
@twinkle...

Niemand reageert daarop omdat ze er 9 van de 10 keer niks vanaf weten of niet willen worden afgestempeld als rascist.. Dat is namelijk wat er gebeurd als je de moslims in een negatief daglicht stelt. Inderdaad, er zijn genoeg zogenaamde leiders die prediken dat de hele wereld binnen 10 jaar volledig islamitisch moet zijn en dat er dan pas een vreedzaam bestaan is. Dat is ook wat er in de Koran staat... Letterlijk
quote:Houston77007 schreef op 18 november 2012 @ 22:44:

[...]

Eh, dit was een vraag van verbazing van mij. Had ik nog geen moment over nagedacht tot iemand anders het suggereerde. Vandaar mijn vraag.

Maar om antwoord te geven op je vraag. Mijn ervaring is dat als er een geloof bij komt kijken, moslims de kant van de palestijnen kiezen, en christenen die van Israel. In mijn ogen is dat kortzichtig. Zie vorige post.En mijn punt was...Ik kies de kant van de Palestijnen omdat Israel de agressor is, het feit dat ik moslim ben staat daar helemaal los van. Mensen die ondanks het feit dat Israel de agressor is, de kant van Israel kiezen, zijn ook niet eens per se kortzichtig. Ik zou ze eerder inhumaan noemen.
quote:martyr schreef op 18 november 2012 @ 22:05:

[...]

Ik moet zeggen, jouw geloofwaardigheid was al naar een all time low gezonken na jouw opmerking over dat de media niet de beeldvorming bepalen. Maar dit spant toch echt te kroon.Ongelofelijk hoe jij hier een discussie probeert te "hervormen" naar jouw inzicht. Ik ga je echt eng vinden.
Ik snap nu best dat die vredesoverleggen altijd mislukken tussen Israel en de Palestijnen. Hier gaat het om het gelijk en wordt het als snel beledigend en op de man gespeeld. Laat staan wat er gebeurd als het om land en rechten gaat.

We zitten hier nu op pagina 6 en de beschuldigingen gaan over en weer en reken maar dat sommige mensen hier ook een olifantengeheugen hebben als het gaat om beledigen.
Dorentje, heb je mijn gequote omdat je het eens of oneens met me bent? Ben ik wel benieuwd naar?
Waar zit de any-key?
quote:dorentje schreef op 18 november 2012 @ 22:49:

@twinkle niemand reageert daarop omdat ze er 9 van de 10 keer niets over weten of niet bestempeld willen worden als rascist... Want stel je voor dat de moslims in negatief daglicht worden gesteld!

Precies. Laat het probleem vooral 'ingewikkeld' blijven. Zo simpel als Hamas het stelt kan het toch niet zijn?

Inderdaad, er zijn genoeg zogenaamde leiders die prediken dat de hele wereld binnen 10 jaar volledig islamitisch moet zijn en dat er dan pas een vreedzaam bestaan is. Dat is ook wat er in de Koran staat... Letterlijk

De hele wereld islamitisch en de Joden vernietigd. En dan zal er vrede zijn. Ja ik weet het, er zijn er tallozen die dat heel erg letterlijk nemen.

.
quote:rosanna08 schreef op 18 november 2012 @ 22:45:

[...]

waar haal je toch het idee vandaan dat ik pro-Israel ben?

Goeie vraag. Misschien het feit dat je al zo'n duizend posts zit te zuigen bij mij.

In plaats dat jij es inhoudelijk ging reageren...
Marla gaat slapen. In haar veilige bedje, en haar veilige wereldje. Waarin Israël goed is, altijd. En waarin alles de schuld is van de Palestijnen. Dat heeft ze op CNN en FoxNews gezien. En die spreken de waarheid.

Mijn God, wat slaap je lekker als de wereld simpel is...
@houston

Het quoten lukt op de een of andere manier niet. Ik wilde je quoten ivm je opmerking over dat wanneer er geloof in het spel is de christenen automatisch voor de joden kiezen en de moslims voor de Palestijnen. Dat is namelijk ook wat er aan de hand is
quote:Marla_Singer schreef op 18 november 2012 @ 22:56:

Marla gaat slapen. In haar veilige bedje, en haar veilige wereldje. Waarin Israël goed is, altijd. En waarin alles de schuld is van de Palestijnen. Dat heeft ze op CNN en FoxNews gezien. En die spreken de waarheid.

En nog niemand die zich nu beschaamd terugtrekt omdat ze een paralel kunnen trekken tussen deze discussie? hier en het conflict zelf?
Het lijkt wel of het conflict in het Midden-Oosten hier dunnetjes wordt overgedaan.

Voor mij is het vrij eenvoudig: Hamas wil Israël en de Joden weg hebben. Het bewijs wordt geleverd door forummer Likoednederland m.b.v. een link op likud.nl naar de citaten van Hamas. Maar Israël wil zich niet van de kaart laten vegen, dus zorgt het ervoor dat dat dan ook niet gebeurt, middels een bezetting. De Palestijnen vechten voor hun vrijheid, ja, maar wat in hun ogen nog belangrijker is, de vernietiging van Israël door hen.

Ik vind het vreemd dat er in dit topic wel wordt gesproken over de raketten van Israël op Palestijns gebied, maar niet over de raketten vanuit Palestijns gebied op Israël. En wie beide kanten wil belichten, wordt aangevallen door Hanaa en Martyr.
World of Warcraft: Legion
quote:martyr schreef op 18 november 2012 @ 22:53:

[...]

En mijn punt was...Ik kies de kant van de Palestijnen omdat Israel de agressor is, het feit dat ik moslim ben staat daar helemaal los van. Mensen die ondanks het feit dat Israel de agressor is, de kant van Israel kiezen, zijn ook niet eens per se kortzichtig. Ik zou ze eerder inhumaan noemen.Ik ben het voor een deel met je eens. Maar zo eenvoudig als jij het stelt, is het simpelweg niet. Ga je eens echt in de geschiedenis van het gebied verdiepen zou ik zeggen. Persoonlijk denk ik overigens dat je achtergrond als moslim wel degelijk meespeelt. Zoals de christelijke achtergrond van mijn familie dat bij hen doet. Is niet erg. Omarm je geloof zou ik zeggen, maar laat het een objectieve manier van kijken niet vertroebelen.
Waar zit de any-key?

Sorry? Is het wel eens bij je opgekomen dat de niet-Israëlieten en niet- Moslims van geen enkele kant verplicht zijn om een partij te in hun strijd te kiezen? Is het wel eens bij je opgekomen dat die mensen met lede ogen aanzien hoe deze twee geloofsgroepen elkaar de tent uitvechten? Dat zij niets liever zouden willen dat ieder kind, vrouw en man in dat verrekte gebied zou kunnen en mogen wonen zonder dat het geloof en landjeveroveren daar een rol speelt?

Waarom spreken de Moslims en Joden keer op keer de groep aan die jullie staan te bekijken met lede ogen? Die groep weet als geen ander dat kiezen voor één van beide geen optie is en praten wel.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:hans66 schreef op 18 november 2012 @ 22:58:

En wie beide kanten wil belichten, wordt aangevallen door Hanaa en Martyr.Ja, zo mag je dat wel noemen ja.
quote:martyr schreef op 18 november 2012 @ 22:55:

[...]

Goeie vraag. Misschien het feit dat je al zo'n duizend posts zit te zuigen bij mij.

In plaats dat jij es inhoudelijk ging reageren...volgens mij heb ik dat ook gedaan en je mag het van mij best zuigen noemen hoor, ik probeer je alleen duidelijk te maken dat je boodschap veel beter over zou komen als je niet om je heen blijft meppen en mensen weg blijft zetten. Denk je dat ik dat zou doen als ik pro-Israel zou zijn?
quote:Marla_Singer schreef op 18 november 2012 @ 22:56:

Nou doei he.

Mocht je ooit nog es de Nobelprijs voor ontiegelijke slimheid winnen dankzij jouw befaamde 'media bepalen de beeldvorming niet' uitspraak....niet vergeten mij ook te noemen in je thank you speech he!!!!

Slaap ze.
@enn

Ik ben geen jood en geen moslim. Ik ben alleen wel slim genoeg om te zien wat er daadwerkelijk aan de hand is
quote:Enn schreef op 18 november 2012 @ 22:59:

[...]

Sorry? Is het wel eens bij je opgekomen dat de niet-Israëlieten en niet- Moslims van geen enkele kant verplicht zijn om een partij te in hun strijd te kiezen? Is het wel eens bij je opgekomen dat die mensen met lede ogen aanzien hoe deze twee geloofsgroepen elkaar de tent uitvechten? Dat zij niets liever zouden willen dat ieder kind, vrouw en man in dat verrekte gebied zou kunnen en mogen wonen zonder dat het geloof en landjeveroveren daar een rol speelt?

Waarom spreken de Moslims en Joden keer op keer de groep aan die jullie staan te bekijken met lede ogen? Die groep weet als geen ander dat kiezen voor één van beide geen optie is en praten wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven