Geld & Recht alle pijlers

Autoverzekering met korting voor goed rijgedrag

29-09-2025 13:05 3 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn huidige autoverzekering (Centraal Beheer) wordt zelfs met collectiviteitskorting best wel duur. Die van de ANWB is een stuk goedkoper (ik ben ook lid) en je kunt nog extra korting krijgen op basis van je rijgedrag. Ze leveren dan een kastje dat je in de auto moet leggen en wat je rijgedrag monitort en daaraan punten toekent. Het is overigens ook mogelijk dat je moet bijbetalen als je niet volgens het boekje rijdt.
De korting is fijn, maar ik kan niet goed inschatten hoe dit zou uitpakken. Ik ga soms wel een paar km te hard en met het verkeer hier in de spits moet ik ook regelmatig plotseling remmen (fietsende pubers). Plus natuurlijk het feit dat ze dan alles van je kunnen zien.
Is er hier iemand met die verzekering die wat meer kan toelichten over hoe dat in de praktijk werkt?
"Pas maar op: je kunt nu ook een snelheidsboete krijgen van de ANWB"

https://topgear.nl/autonieuws/je-kunt-o ... wb-krijgen

In dit artikel wordt beschreven dat de persoon te hard reed op een afrit, en dat de ANWB vervolgens gelijk de korting liet vervallen.
Nooit doen. Zie een van de reacties in dat artikel!

“ Ja, en het kan nog erger! Volgens de kleine lettertjes kunnen ze na 3x ook je verzekering opzeggen! En probeer dan maar eens over te stappen naar een andere verzekering…”

Ik vind het ook een behoorlijke inbreuk op de privacy. Ze weten altijd precies waar je bent. Een hack een huppekee.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven