wat is een normale bloeddruk!?

19-11-2012 08:59 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af wat een normale bloeddruk is. we hebben thuis een bloeddruk meter en ik moet zeggen dat ik vaak mijn bloeddruk meet. De ene keer is mijn bloeddruk bijvoorbeld 123/88 en dan weer 114/80 en soms ook 117/77 en soms ook wel hoog 130/88 of 140/80, en dan weer iets lager zoals 109/70 of 100/66 maar ik kan me daar soms best zorgen over maken. En daarom meet ik vaak mijn bloeddruk, nou ja in de ochtend is het bij mij wel wat lager.

Maar wat is nou echt een goede bloeddruk? Moet ik me zorgen maken? ben al naar de huisarts geweest geeft aan dat mijn bloeddruk normaal is.
Het staat bij psyche, prima dat het daarbij staat.

Je bent al naar de huisarts geweest, waarom vraag je dáár niet wat normaal is. Oh, nee, niet bij de huisarts, vraag het de assistent, en laat dat bloeddrukmeet apparaat alsjeblieft in de kast.

Daar wordt je toch tureluurs van als je elke dag gaat meten.

Zo iets zou je alleen op doktersadvies moeten doen, niet als een of ander hobby.
daar heb je gelijk in, ik moet het metzelf gwoon afleren, wat ik moeilijk vindt.. ga het dan ook echt doen
http://normalebloeddruk.com/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
bloeddruk schommelt

Onze bloeddruk schommelt heel veel. Vele factoren hebben een invloed op onze bloeddruk, zoals bijvoorbeeld lichaamsbeweging, lichaamshouding, angst, boosheid en stress. Onze leeftijd heeft ook effect op onze bloeddruk. Zo is bij kinderen een bloeddruk van 80/45 normaal en is een normale bloeddruk bij volwassenen 120/80. Bij bejaarden behoort een bloeddruk van 180/85 nog tot normaal.

Er bestaat geen vast punt voor een normale boven- en/of onderdruk. Het is sterk afhankelijk van de verdere gezondheidstoestand of een bepaalde bloeddruk-uitslag als normaal, danwel abnormaal beschouwd wordt.

Er zijn heel veel elementen van invloed op je bloeddruk. Roken en drinken, stress en slaap, overgewicht en lichaamsbeweging zijn daar enkele van.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Een bloeddrukmeting is een moment opname, dus variabel.
Sinds ik bij de bloedbank over een eng trappetje moet is mijn bloeddruk een stuk hoger De arts vond dit een beetje vreemde de eerste kee en ik moest 10 minuutjes blijven zitten en toen nog een keer meten en toen was mijn bloeddruk weer net zo als altijd.

Ga je bloeddruk maar eens meten, spring daarna 30 keer door de kamer, meet hem dan weer en: tadaaaa ineens hoger.

Het is toch logisch dat je bloeddruk niet altijd hetzelfde is.

En als je je zorgen maakt, word bloeddonor, dan word je elke 4 maanden gechecked op van alles. Fijn voor je gemoedstoestand, en ook fijn voor de bloedbank

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven