wie weet raad.
maandag 19 november 2012 om 11:25
Jeeh ik kom net bij de dokter vandaan en ja wel weer een blaasontsteking.
Ik heb in 3 weken tijd: een blaasontsteking, nierbekkenontstekking, keelonsteking en ooronsteking gehad en nu weer een blaasonsteking.
Ik zit alweer aan een AB kuurtje.
Mijn weerstand is momenteel heel laag. Pik dus vanalles op.
Wie heeft er een goed advies.
Ik heb in 3 weken tijd: een blaasontsteking, nierbekkenontstekking, keelonsteking en ooronsteking gehad en nu weer een blaasonsteking.
Ik zit alweer aan een AB kuurtje.
Mijn weerstand is momenteel heel laag. Pik dus vanalles op.
Wie heeft er een goed advies.

maandag 19 november 2012 om 11:38
quote:Starshine schreef op 19 november 2012 @ 11:31:
Weerstand opkrikken? AB is ook een aanslag op je weerstand.
Dit dus. Als ik een AB-kuur heb gehad, kan ik er zo goed als zeker van zijn dat ik in de maanden erna de meest vreemde infecties krijg. Krijg je steeds AB-kuurtjes? Er zijn namelijk ook ontstekingen waar je vanaf kunt komen zonder AB.
Weerstand opkrikken? AB is ook een aanslag op je weerstand.
Dit dus. Als ik een AB-kuur heb gehad, kan ik er zo goed als zeker van zijn dat ik in de maanden erna de meest vreemde infecties krijg. Krijg je steeds AB-kuurtjes? Er zijn namelijk ook ontstekingen waar je vanaf kunt komen zonder AB.
maandag 19 november 2012 om 12:03
ik zou een multivitaminenpil per dag nemen (of om de dag). Verder moet je lichaam het zelf doen. Virussen veranderen voortdurend een beetje waardoor je lichaam er geen pasklaar antwoord meer op heeft en een nieuw antwoord in het immuunsysteem moet fabriceren die dan weer een poos dienst kan doen.
Omdat je lichaam verzwakt is (virussen richten schade aan in de cellen) biedt dat gelegenheid voor andere micro-organismen om de aanval te openen.
Het is dus een kwestie van uitzieken en goed eten (veel eiwit). Dan kan je lichaam er weer jaren tegen.
Omdat je lichaam verzwakt is (virussen richten schade aan in de cellen) biedt dat gelegenheid voor andere micro-organismen om de aanval te openen.
Het is dus een kwestie van uitzieken en goed eten (veel eiwit). Dan kan je lichaam er weer jaren tegen.
it's a big club and you ain't in it
maandag 19 november 2012 om 12:11
Oeps... de telefoon ging... wat fijn zo snel zo veel reacties.
Ik krijg elke keer een andere AB kuur is nu pas mijn 2de keer.
Mijn urine wordt elke keer wel op kweek gezet.
Het is en blijft erg lastig.
Vitamine pillen slik ik altijd en goed slapen doe ik ook.
Bedankt voor alle adviezen .... ben ik al heel blij mee.
Hopelijk gaat mijn weerstand snel op hoog.
Ik krijg elke keer een andere AB kuur is nu pas mijn 2de keer.
Mijn urine wordt elke keer wel op kweek gezet.
Het is en blijft erg lastig.
Vitamine pillen slik ik altijd en goed slapen doe ik ook.
Bedankt voor alle adviezen .... ben ik al heel blij mee.
Hopelijk gaat mijn weerstand snel op hoog.
maandag 19 november 2012 om 12:26
Met voeding kun je ook wat sturen; even geen varkensvlees en melkprodukten (deze bevorderen de ontstekingen), minder je suikerconsumptie maar eet wel veel groente en ook fruit als verse bessen en verse ananas.
Ontstekingsremmende voeding: oa kurkuma (geelwortel) gember, peterselie, rozemarijn en basilicum, pure chocola (niet te veel van eten, 1 a 2 blokjes),
Drink als thee bijv. brandentelthee, groene thee.
Succes!
Ontstekingsremmende voeding: oa kurkuma (geelwortel) gember, peterselie, rozemarijn en basilicum, pure chocola (niet te veel van eten, 1 a 2 blokjes),
Drink als thee bijv. brandentelthee, groene thee.
Succes!
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
maandag 19 november 2012 om 13:52
Ja inderdaad.
Ik ben erg blij met de reacties.
Hoewel ik veel dingen al deed en doe is het toch een bevestiging om dit van jullie ook te horen.
Ik doe het rustig aan en drink voldoende en die bessen sap... hoe heet die ook al weer... drink ik wel maar vind ik erg vies helaas....
Maar snoepen doe ik wel weer als ik beter ben.
Ik ben erg blij met de reacties.
Hoewel ik veel dingen al deed en doe is het toch een bevestiging om dit van jullie ook te horen.
Ik doe het rustig aan en drink voldoende en die bessen sap... hoe heet die ook al weer... drink ik wel maar vind ik erg vies helaas....
Maar snoepen doe ik wel weer als ik beter ben.

maandag 19 november 2012 om 14:47
Cranberry capsules extra forte van de etos voor je blaas ( neem ik elke dag na herhaaldelijke blaas én nierbekkenontsteking) echinacea en mulitivitamines voor je weerstand en darmflora capsules ( bv van de etos, die heb ik ook altijd) om jezelf weer op te peppen na de AB kuur.....
Verder genoeg slaap, groente ,fruit en frisse lucht en dan ben je hopelijk snel weer opgeknapt!
Verder genoeg slaap, groente ,fruit en frisse lucht en dan ben je hopelijk snel weer opgeknapt!
maandag 19 november 2012 om 14:52
Op www.earthclinic.com kun je een scala aan natuurlijke middelen vinden voor allerhande kwalen.
maandag 19 november 2012 om 15:32
Nogmaals dank voor alle tips.
Echinacea, tuurlijk dat ik daar zelf niet aan heb gedacht...
Heb die net gehaald, samen met cranberry pillen, dit in plaats van het te drinken.
Neem naast mijn multivitamine en B12 nu ook vitamine C.
Ga op tijd naar bed, rust goed uit, en lees al jullie adviezen.
En wat ik nog niet doe ga ik doen.
Dan kan ik ws van de week weer werken.
Bloedtest: is gedaan alles is aan de lage kant, maar nog wel in orde. Kwam dus niet veel bijzonders uit.Gelukkig!
Echinacea, tuurlijk dat ik daar zelf niet aan heb gedacht...
Heb die net gehaald, samen met cranberry pillen, dit in plaats van het te drinken.
Neem naast mijn multivitamine en B12 nu ook vitamine C.
Ga op tijd naar bed, rust goed uit, en lees al jullie adviezen.
En wat ik nog niet doe ga ik doen.
Dan kan ik ws van de week weer werken.
Bloedtest: is gedaan alles is aan de lage kant, maar nog wel in orde. Kwam dus niet veel bijzonders uit.Gelukkig!