Verkassen naar andere stad?

19-11-2012 09:33 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik woon al bijna heel mijn leven in een (bijna) uiterst puntje van Nederland (in een 'hoofdstad'). Na een half jaartje in de Randstad te hebben gewoond, ben ik door omstandigheden weer terug naar de stad van herkomst gegaan, waar ik nu 1,5 jaar woon.

Echter, ik merk eigenlijk dat ik hier niets meer heb; ik ben geen student meer, dus dat wereldje daar ben ik wel uit. En de vrienden/kennissen die ik had die zijn ook in andere fases/uit elkaar gegroeid.

Opties om via clubs nieuwe mensen te ontmoeten zijn er ook niet echt; de dingen die interessant lijken zijn voornamelijk in de Randstad. Alles is hier ver weg.

Ik wil verder met mijn leven, op dit moment zit ik in een status quo. Daarom oriënteer ik me op mogelijkheden om letterlijk uit deze situatie te komen. Ik ben bij verschillende woningcorporaties ingeschreven en heb in sommige steden al heel wat jaren wachttijd opgebouwd. Maar om in die steden te kunnen wonen moet je wel een binding hebben (hetzij maatschappelijk of economisch).

Nu solliciteer ik al veel op functies in de Randstad. Maar telkens word ik afgewezen omdat ik te ver weg woon. Dit terwijl ik wel duidelijk vermeld dat verhuizen (op eigen kosten) geen probleem is.

Hebben jullie ideeën hoe ik toch in aanmerking zou kunnen komen? Of in ieder geval hoe ik uit deze status quo kom?

Of hebben jullie eigen ervaringen met een soortgelijke situatie?

Alvast bedankt!
Zet in je cv bij je huidige woonadres "binnenkort wil ik verhuizen naar regio *stad vd werkgever waar je solliciteert*"
Inderdaad. Stel het alsof je sowieso al gaat verhuizen naar die plek en dat de vacature toevallig leuk uitkomt. Ik denk dat je zo zelfs wel bij uitzendbaantjes binnen komt.

Je zou ook kunnen kijken naar opties als woongroepen ofzo om te verhuizen (er bestaan ook hele leuke, niet-zweverige woongroepen) maar meestal hoor je dat alleen viavia, dat er plek vrijkomt. Al is er ook wel n website voor, moet je even op Googlen.

Overigens denk ik dat het helemaal niet perse makkelijker is om een sociaal netwerk op te bouwen in de Randstad dan in de stad waar je nu zit, overal geldt dat je er je best voor zult moeten doen. Maar het is natuurlijk volkomen legitiem om dat liever in de Randstad te willen proberen dan erbuiten
Eens met Moosey. Je bent natuurlijk van harte welkom in de Randstad maar het is daar bij uitstek niet makkelijker om een sociaal netwerk op te bouwen, dan waar je nu woont. Misschien zou een proefperiode ook een idee kunnen zijn? Als de reistijd je voor een bepaalde periode niet erg lijkt, dan zou je ook voor bijvoorbeeld 3 maanden een huis/appartement kunnen huren (of op een huis passen van iemand die bijvoorbeeld aan het reizen is, er bestaan speciale websites hiervoor) en zien hoe het leven je in de Randstad bevalt. Ik zou in ieder geval geen drastische beslissingen nemen. Het gras lijkt altijd groener aan de overkant.
Of huur een kamer (telt vaak niet mee als echte woning qua woonduuropbouw, maar check dat na!)
Bedankt allemaal voor de tips en suggesties:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven