Centraal Bug topic

12-12-2011 11:45 1838 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kun je forumbugs, bugs op de forumApp en bugs op het mobiele forum melden.

Wees alsjeblieft zo duidelijk mogelijk in je melding, dus omschrijf precies het probleem en de eventuele foutmelding. Het is voor de technische afdeling ook prettig om te weten welke browser je gebruikt. Als je dit liever niet op het forum wilt zetten, kun je je bugmelding ook mailen naar forum@viva.nl.

De bugmeldingen uit de vorige topics zijn doorgegeven aan de technische afdeling.

We waarderen jullie meldingen, er wordt aan gewerkt. Als er een update is, zullen we het hier posten.

Met vriendelijke groet,

Moderatorteam Viva.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
(En dit keer 10x de melding 'input missing (content)'. Als het niet zo irritant zou zijn had ik een wedstrijdje gedaan met NummerZoveel..)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Iedere keer als ik in wil loggen, dan kan ik mijn gebruikersnaam invoeren en als ik dan op het wachtwoord klik word de Viva400 blog geopend, dan kan ik daar aan de rechterkant weer alles invoeren en dan lukt het wel, maar het is behoorlijk irritant.
Maleware detectie melding op nivelleren is een feest topic
Alle bugs mbt de app staan uit bij de ontwikkelaar. Wij hopen op spoedige reparatie waarna een nieuwe versie naar de App store zal gaan.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

De app op jullie verzoek verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Eens kijken of ik nu wel normaal kan plaatsen zonder foutmeldingen.

Meteen zo maar even proberen om een smiley te quoten en te kijken of de tekst na het 'en' teken blijft staan.

Bed&breakfast.
Een bericht getypt, daarna moeten inloggen en ik ben weer terug gegooid in de tijd, het laatste bericht wat ik zie is van 4 oktober.
quote:ModeratorViva schreef op maandag 08 oktober 2012 11:46 Werkt de seks pijler bij jullie weer naar behoren? Hier zie ik in ieder geval nergens meer witte pagina's, dus ik hoop dat bij jullie ook alles weer goed zichtbaar is

Edit vanaf de PC (ipv mobiel via de opnieuw geïnstalleerde app): hier had ik dus een stukje onder getypt, maar dat verschijnt niet.

Ook kreeg ik een keer of 4 de melding 'same message as last post' die ik even vaak weer weg moest klikken.

De hier boven getypte 3 berichten kreeg ik overigens niet te zien in het topic, ik bleef bij 4 oktober hangen.
quote:himalaya schreef op 13 november 2012 @ 19:04:

[...]

Mods, dit lijkt me weer een geval van 'de app plaatst spontaan berichten in het verkeerde topic', wat ik (en NummerZoveel) ook al hebben gemeld in het bugtopic.

En nog steeds kom ik als ik op de smileys klik op de pagina van de viva 400..
Jottem, de teller staat nu op 21x de melding 'result: input is missing' en dus ook 21x daarna lege berichten wegslikken als ik een reactie wil geven.

Of mijn berichten geplaatst worden op de juiste plek weet ik nog niet.
quote:himalaya schreef op 14 november 2012 @ 07:49:

Jottem, de teller staat nu op 21x de melding 'result: input is missing' en dus ook 21x daarna lege berichten wegslikken als ik een reactie wil geven.

Of mijn berichten geplaatst worden op de juiste plek weet ik nog niet.

Ook het team achter de app heeft de problemen niet kunnen constateren, bij hen werkt hij ook zoals het hoort.

Blijkbaar treden de problemen dus slechts in enkele gevallen op, we moeten zien te achterhalen wat de reden hiervan is.

Zou je sowieso nog eens kunnen proberen de app van je telefoon af te halen en opnieuw te downloaden en te installeren? En als de problemen blijven, merk je dan bijvoorbeeld dat dit op specifieke pijlers gebeurt of gebeurt het overal op het forum? En stel dat je hetzelfde probeert met een tweede testaccount, blijven de problemen dan ook bestaan of heb je er alleen last van op je originele account?

Sorry voor alle vragen, maar het is de enige manier waarop we hopelijk kunnen ontdekken waar het nu precies misgaat,

quote:gypsygirl-1 schreef op 13 november 2012 @ 20:01:

En nog steeds kom ik als ik op de smileys klik op de pagina van de viva 400..Zou je wellicht een screenshot kunnen maken van de situatie waarin dit gebeurt? Dan kan ik dat doorsturen naar de technische afdeling, want nu kunnen we dit probleem niet op onze eigen systemen reproduceren.

quote:ModeratorViva schreef op 14 november 2012 @ 10:10:

[...]

Ook het team achter de app heeft de problemen niet kunnen constateren, bij hen werkt hij ook zoals het hoort.

Ik begin haast te denken dat jullie me een jokkebrok vinden...

quote:Zou je sowieso nog eens kunnen proberen de app van je telefoon af te halen en opnieuw te downloaden en te installeren?

Heb ik gisteren al gedaan, en al gemeld (hier of in een mail) dat dat niet werkte.

quote:En als de problemen blijven, merk je dan bijvoorbeeld dat dit op specifieke pijlers gebeurt of gebeurt het overal op het forum?

Het gebeurt overal, zo ver ik weet. Op de app zie je niet op welke pijler iets staat, maar ik heb op verschillende topics gereageerd, met uiteenlopende onderwerpen.

quote:En stel dat je hetzelfde probeert met een tweede testaccount, blijven de problemen dan ook bestaan of heb je er alleen last van op je originele account?

Dat ga ik nu dan proberen. Maar me niet bannen wegens dubbelnicken he?!

quote:Sorry voor alle vragen, maar het is de enige manier waarop we hopelijk kunnen ontdekken waar het nu precies misgaat,

Ik zat op een gegeven moment aan 35x (!!!) de melding dat de input was missing. Bij quoten krijg je de melding 'same message as last post' en die berichten heb ik helemaal niet terug kunnen vinden.

Ik weet in ieder geval dat ook NummerZoveel er last van heeft, en ik staf af en toe een bericht van anderen waaruit duidelijk blijkt dat zij dit ook hebben: alleen een gequote tekst, zonder tekst er onder (want wat je hebt getypt verschijnt niet) en het slaat als een tang op een varken in het betreffende topic, het hoort daar duidelijk niet.

*gaat nu legaal dubbelnicken*
Ook met een nieuwe nick kan ik niet quoten, krijg ik de melding 'Same Message as last post' een keer of 5. Het bericht verschijnt, voor zover ik nu kan zien, nergens.

Nu kijken hoe vaak ik de result: input is missing ga krijgen bij het plaatsen van een bericht (dus niet een quote)
quote:charlottew88 schreef op woensdag 14 november 2012 10:19 Dank je Mod. Vermoeden over dat topic was dus juist.
Nu vanaf de vaste PC:

Conclusie: het quoten gaat ook met het nieuwe account nog steeds niet goed, mijn getypte bericht verschijnt niet onder de quote en hoewel ik reageerde in het Mod-topic (en daarna hier heen ga) verschijnt hij dus in dit bug topic.

Verder lijkt de hoeveelheid 'result: input missing (content)' samen te hangen met de hoeveelheid berichten die je hebt gepost? De eerste keer kreeg ik 2x die melding, de keren er na al een stuk of 5x. Met mijn andere account zit ik diep in de 30x.

(En voor ik dit account op de app ging gebruiken heb ik de Viva-app verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd).
En hier vriendinnen

Staat een quote-met-een-al-eerder-gequote-bericht, nog vol met allerlei tekens. Maar weer zonder het door mij (DDMD) getypte bericht er onder. En in het verkeerde topic, want het was een quote hier uit het bug-topic.

Zucht... ik hoop dat de technische dienst het allemaal een beetje snapt wat ik probeer uit te leggen..
Dankje voor alle informatie Himalaya, dit biedt hopelijk nieuwe aanknopingspunten.

Ik ga voor de zekerheid ook nog eens testen met quoten in dit topic.

quote:ModeratorViva schreef op woensdag 14 november 2012 11:32 Dankje voor alle informatie Himalaya, dit biedt hopelijk nieuwe aanknopingspunten.

Ik ga voor de zekerheid ook nog eens testen met quoten in dit topic. Test met quoten via de app

quote:ModeratorViva schreef op woensdag 14 november 2012 11:32 Dankje voor alle informatie Himalaya, dit biedt hopelijk nieuwe aanknopingspunten.

Ik ga voor de zekerheid ook nog eens testen met quoten in dit topic. Test 2 met quoten via de app, ik snap er niets meer van

quote:ModeratorViva schreef op woensdag 14 november 2012 11:33 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="ModeratorViva in "Centraal Bug topic"" class="messagelink">ModeratorViva schreef op woensdag 14 november 2012 11:32</a></b> Dankje voor alle informatie Himalaya, dit biedt hopelijk nieuwe aanknopingspunten.

Ik ga voor de zekerheid ook nog eens testen met quoten in dit topic. </div></blockquote>Test 2 met quoten via de app, ik snap er niets meer van Test 3 met quoten van een quote via de app, waarom ontvang ik geen foutmeldingen?

quote:ModeratorViva schreef op 14 november 2012 @ 11:34:

[...]

Test 3 met quoten van een quote via de app, waarom ontvang ik geen foutmeldingen?Maar hier verschijnen wel allerlei rare tekens, omdat je quote citeert die al een quote heeft... Gaat er gelukkig toch nog iéts bij jullie fout! *veegt zweet van voorhoofd*
quote:himalaya schreef op woensdag 14 november 2012 11:36 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="ModeratorViva in "Centraal Bug topic"" class="messagelink">ModeratorViva schreef op 14 november 2012 @ 11:34</a>:</b>

[...]

Test 3 met quoten van een quote via de app, waarom ontvang ik geen foutmeldingen?</div></blockquote>Maar hier verschijnen wel allerlei rare tekens, omdat je quote citeert die al een quote heeft... Gaat er gelukkig toch nog iéts bij jullie fout! *veegt zweet van voorhoofd* Inderdaad, dat is iets wat ik duidelijk door kan geven, nu nog die error meldingen opsporen en killen..

Hi himalaya,

Het lukt nog steeds niet om het probleem gereproduceerd te krijgen. Daarom heb ik een nieuw idee, om de exacte problemen als 'hard bewijs' door te kunnen sturen:

Zou het je lukken om met een camera (bijv. van een andere telefoon) via video vast te leggen wat er gebeurt als de problemen bij je optreden en dat filmpje te sturen naar forum@viva.nl? Hopelijk geeft dat dan aanknopingspunten waar het ergens mis zou kunnen gaan.

Ik ben benieuwd of dat lukt

Zo. Filmproducent. Wat schuift dat?

Ik zal gaan kijken wat ik kan doen. Een filmpje opnemen lukt denk ik nog wel, maar dan nog van mijn werktelefoon af zien te krijgen en dat dan versturen... dat lijkt me hogere ICT-kunde. Ik laat het wel weten via de mail of het gelukt is of niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven