help, puppie vraag!!

21-11-2012 11:56 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben sinds 2 weekjes een puppie die nu bijna 10 weken oud is. Toenet was ik hem even in de tuin aan het uitlaten en zag ik dat hij een soort van bolletje met draadjes in zijn bekje had. Leek eerst op heel wat pluizenbolletjes, mar kon niet goed bedenken wat het was maar heb het maar evenuit zijn bekje gehaald. Zojuist ging ik weer even met hem de tuin en pakte hij dat bolletje wol (zo noem ik het maar ff) weer in zijn bekkie en voordat ik het eruit kon halen heeft hij het gewoon doorgesilkt.....

ik ben echt bang dat dit niet goed voor hem is :( ik weet ook echt niet wat het was..... het leken allemaal grijze draadjes bij elkaar en net wat groter dan mijn duimnagel (en ik heb best grote nagels....)

komt dit er vanzelf uit? Kan dit kwaad? of moet ik even de dierenarts bellen? Pupje is namelijk van mijn moeder en ik ben op het moment even thuis om op hem te passen.... en weet echt niet wat zo'n pupje wel of niet kan hebben
Als je zelf niet weet wat het is... Kunnen wij er weinig over zeggen.

Toen mijn hond iets had gegeten dat ze echt niet mocht ben ik naar de dierenarts gegaan en kreeg ze een prikje waardoor ze ging overgeven. Dan komt het er vanzelf uit.
Klinkt als een veertje. Honden eten botten, dus dit lijkt mij echt niet iets dodelijks.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Fame schreef op 21 november 2012 @ 12:02:

Klinkt als een veertje. Honden eten botten, dus dit lijkt mij echt niet iets dodelijks.nee geen veertje, het waren echt soort draadjes (dacht eerst aan staart van een muis hahaha, maar dat was het ook niet :P)
Puppies eten alles maar dan ook alles op. Net zoals kleine kinderen alles in de mond stoppen. Wat dat betreft moet je overal op bedacht zijn.

Toch denk ik niet dat dit gevolgen zal hebben. Waarschijnlijk zal hij wel een keertje moeten overgeven en anders komt het gewoon via de achterkant er weer uit.
quote:iones schreef op 21 november 2012 @ 12:04:

Puppies eten alles maar dan ook alles op. Net zoals kleine kinderen alles in de mond stoppen. Wat dat betreft moet je overal op bedacht zijn.

Toch denk ik niet dat dit gevolgen zal hebben. Waarschijnlijk zal hij wel een keertje moeten overgeven en anders komt het gewoon via de achterkant er weer uit.Klopt, normaal spuugt hij het ook weer uit of halen we het zelf uit zijn bekkie maar dit was echt zo 1,2,3 weg!
Zou me er niet direct te druk over maken..

Een hond eet nou eenmaal vaak dingen, waarvan we liever niet zien dat zij ze eten. Hoe viezer hoe beter.

Tenzij je echt denk dat het iets giftigs/chemisch is, maar zo klinkt het eigenlijk niet in mijn oren..
Leg het voor telefonisch aan je dierenarts. Als die zegt, komt maar langs of het is niets, dan heb je meer rust Succes!
Je hebt het toch uit z'n bek gehaald, dan heb je toen toch gezien wat het was?
Zeg maar Spijker.
Ik ga zo even mijn moeder bellen die heeft om half 1 pauze!
Zou het gewoon even afwachten, honden kunnen heel wat hebben.

Tenzij het iets heel groots is, dan komt het er niet uit.

Iets giftigs uit de tuin, bv een paddestoel of bepaalde soort giftige plant..

Maar wat jij beschrijft klinkt daar niet naar.

Zoals hier boven geschreven, als je het echt niet vertrouwd dan kan hond een spuitje krijgen om te braken.
Het grootste gevaar met dingen opeten als ze nog pup zijn, is dat het vast komt te zitten en ze verstopt raken. Dat merk je wel als je pup opeens niet meer poept (of wel perst, maar er niks uit komt), en dan even later ook geen trek meer heeft. Ze worden ook lusteloos enzo, dus je merkt dan echt wel dat er wat aan de hand is. Wel is het zo dat als het al zover is, ze geopereerd moeten worden om wat er vast zit, weg te krijgen. Wil je het zekere voor het onzeker nemen, dan kun je dus inderdaad beter de dierenarts even bellen. Die zal misschien ook wel zeggen dat het niks is, maar die kan als het toch gevaarlijk klinkt inderdaad een spuitje geven waar het hondje van gaat overgeven zodat iedere gevaar geweken is.
En je hebt het niet meteen weggegooid omdat...?
Mijn honden eten theedoeken als dat ze zo uitkomt. Daarnaast hebben ze die knopen van touw bij de dierenkraam vandaan, dus als het touwtjes waren zou ik me er niet zo druk om maken. hij heeft hoogstens een drol aan een draadje straks
Tip die ik ooit vd dierenarts kreeg: geef je pup/hond een paar stukken ontbijtkoek. Dat spul wordt in de maag zo plakkerig dat het een prop vormt waarin de rest vd maaginhoud wordt opgenomen. Als je pup/hond dan iets heeft ingeslikt wat niet goed is komt t in die prop ontbijtkoek te zitten en gaat t zo via de achterkant weer naar buiten zonder iets inwendigs te kunnen beschadigen. Dit is dan vooral voor scherpe dingen als tandenstokers ofzo.

Mijn hond at als pup vaak aluminiumfolie van de grond (wonen in de binnenstad) en dat is er op die manier altijd weer netjes uitgekomen.
Ontbijtkoek werkt voor scherpe voorwerpen. Draadjes, dat klinkt nou niet echt scherp..
Zeg maar Spijker.
"Zojuist ging ik weer even met hem de tuin en pakte hij dat bolletje wol (zo noem ik het maar ff) weer in zijn bekkie en voordat ik het eruit kon halen heeft hij het gewoon doorgesilkt....." qoute..

Je had het ook meteen weg kunnen gooien de eerste keer dat je het uit zijn bekje haalde..

Dan had je je nu niet van alles af gevraagd..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
quote:lichtbron schreef op 21 november 2012 @ 12:17:

"Zojuist ging ik weer even met hem de tuin en pakte hij dat bolletje wol (zo noem ik het maar ff) weer in zijn bekkie en voordat ik het eruit kon halen heeft hij het gewoon doorgesilkt....." qoute..

Je had het ook meteen weg kunnen gooien de eerste keer dat je het uit zijn bekje haalde..

Dan had je je nu niet van alles af gevraagd..tja, kan moeilijk alles wat hij in zijn mond heeft weggooien... Gewoon vergeten
Ondertussen nog wat info op internet opgezocht en die flostouwen van zo een speeltje kunne blijkbaar ook heel gevaarlijk zijn...... Heb zojuist net mijn moeder gebeld en die zegt dat het geen kwaad kan, maar heeft ook pas dat pupje dus weet denk ook niet alles... :(

misschien ga ik zo toch ff de DA bellen
een pup is net een kind.. die moet je constant in de gaten houden....
Volgens internet is alles levensgevaarlijk. Puppies eten rare dingen, soit.
Zeg maar Spijker.
quote:Spijk-er schreef op 21 november 2012 @ 12:49:

Volgens internet is alles levensgevaarlijk. Puppies eten rare dingen, soit.

Ja...

Net weer even met hem de tuin in om te plassen en lag weer zoiets gelijks, het lijkt wel beetje dor/opgedroogd gras dat in elkaar zit. Hopen dat dat het maar is. Heb hem net zijn eten gegeven en dat at hij in ieder geval meteen met smaak op.
quote:pioneertje schreef op 21 november 2012 @ 12:51:

[...]

Ja...

Net weer even met hem de tuin in om te plassen en lag weer zoiets gelijks, het lijkt wel beetje dor/opgedroogd gras dat in elkaar zit gerold. Hopen dat dat het maar is. Heb hem net zijn eten gegeven en dat at hij in ieder geval meteen met smaak op. Hopelijk is het dus niks!

Wat ik nu bedenk is dat heel misschien hij het toch ergens nog heeft uigespuugd en dat gelijks wat ik zag, dat van hem was... hope so! Dat heb ik nu wel meteen weggegooit!
je weet niet wat het was, dus ga daar niet over speculeren. Let er even goed op of hond eet, poept, drinkt en niet van gedrag veranderd. Mocht er met het eten, poepen, drinken en gedrag iets aan de hand zijn, bel dan even de huisarts dierenarts.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven