Tips gevraagd huis te koop

22-11-2012 20:31 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

wij hebben ons huis al bijna 3 jaar te koop. Wat is jullie eerste indruk als jullie naar de woning kijken?

Alle tips zijn welkom

Het gaat om deze woning

huis

alvast bedankt voor jullie reacties
Is er een mogelijkheid voor een dakkapel? Vergunning nodig? Zorg dat deze klaar ligt.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Veel is al gezegd. Het oogt erg donker, binnen. Oorzaak: vloer en paarse muur. Iemand opperde long island palet, vind ik een heel goed idee, en past ook bij de schrootjes als het te kostbaar is om die te verwijderen. Kijk eens op gratisaftehalen.nl voor een mooie lichte laminaatvloer met houtprint. Neem dan ook meteen hal en keuken mee, zeil oogt goedkoop.

Masterbedroom oogt verschrikkelijk klein, er zij al goede tips gegeven om dat aan te passen.

Tegels in de tuin zijn niet zo mooi.

Pluspunt: hoekwoning, onderhoudsvriendelijk, bergruimte in tuinhuis.
@skurar: dat is precies ook de bedoeling. Mensen moeten het idee krijgen dat ze zelf daar kunnen wonen en zich niet hoeven 'storen' aan de smaak van een ander. Of er door heen moeten kijken. Het moet voelen alsof ze zich thuis voelen, dus kan het het minder persoonlijk maken, of meer een geheel.

TO: zet m op!
quote:JustMyLuck schreef op 22 november 2012 @ 21:29:

@borderwalk: middelbare of basisschool? Vond dat er veel kleuren op t plein waren, leek mij een basis school. Maar gelijk, die school werkt niet echt mee.

Middelbaar: "Locatie Hoogerheide

Aan de Edward Jennerstraat 6 in Hoogerheide staat een locatie van het ZuidWestHoek College. Als die straatnaam genoemd wordt kennen veel mensen de school als de Edward Jenner Mavo van vroeger. Op deze locatie worden dit schooljaar lessen verzorgd voor verschillende groepen in de leerjaren 1 en 2 (de onderbouw) en de bovenbouw van de theoretische leerweg."

Ik lees wel dat ze een nieuw gebouw aan het bouwen zijn op de locatie in Ossendrecht, als dat betekend dat de school in Hoogerheide op termijn daar ook naar toe gaat zou ik dat absoluut noemen.
De CV-ketel loopt ook al aardig op z'n eind met 10 jaar. Zijn toch weer extra kosten die kopers op korte termijn moeten maken.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ongezouten:

- De foto's zijn zijn zeer slecht belicht

- De vloer in de woonkamer, tsja. Misschien met een donkere voeg? Of is het zeil?

- Geen foto van het toilet, belooft niet veel goeds

- Tegels in de keuken passen wat kleur betreft niet bij de keuken, bovendien zit de hoge kast voor het raam. De oven is wat groot en dominant op een lelijk kastje.

- Gruwel, de voegen in de badkamer lijken vies. Vloer met een rare drempel erin en het douchegordijn op de verkeerde plek.

- Geen mogelijkheid voor een trap naar zolder?

- Gen toilet boven

- Ik mis de derde slaapkamer op de foto's, 'dus dat zal wel foute boel zijn'.

- Locatie tegenover een middelbare(?) school. kun je niets aan veranderen, maar ik hoef niet.

- Je koopt geen woning voor een paar jaar. Ik zou het vooral geen starterswoning noemen, je zou er namelijk ook met een gezin kunnen wonen. Starterswoning is bij mij synoniem met 'klein en moet het een en ander aan gebeuren'.

Verder: 3 jaar... meis wat zul je het zat zijn.
...
Jullie huis staat op meerdere websites. Op 2 sites staat vermeld dat de woonoppervlakte 90m2 is, terwijl op Funda 100m2 staat. Inconsequent dus, welke maat klopt?
This is not kosher!
Sowieso doen: Laminaat leggen, alle muren (behalve de slaapkamer dan) wit schilderen (ral 9010 latex).

Misschien: nieuw aanrechtblad, ik denk dat een mooi stenen blad al een heel ander beeld geeft. Keuken oogt nu goedkoop.

Kan je iets met de voortuin? Boompjes ofzo?
@borderwalk: aha juist. Inderdaad het noemen waard wanneer de school eventueel zou verhuizen.

TO: wat zegt jouw makelaar van het feit dat het al zolang te koop staat? Welke acties zijn er al ondernomen? Kijkt hij/zij wel kritisch mee? Niet om jouw makelaar tekort te doen, maar je krijgt hier al goede adviezen. Had dit niet eerder aangepakt kunnen worden?
Ohja, je maakt daar ook gebruik van andere foto's, interieur is al een keer aangepast en al minder uitgesproken. Maar nog steeds niet erg aantrekkelijk, zou zeker gaan uitvogelen of je makelaar hierin iets kan beteken!
This is not kosher!
Ik zag op google maps dat de woning aan de rand van het dorp ligt? Is het een idee om wat groen in de omgeving te laten zien? Een parkje oid?
Mmm, ziet er goed uit voor TO:

"- De Edward Jenner MAVO in Hoogerheide bestaat 50 jaar en dat moest natuurlijk gevierd worden. Bovendien is het een afscheid van het oude gebouw, wat binnenkort gesloopt gaat worden.

Het gebouw aan de Edward Jennerstraat 6 in Hoogerheide wordt verlaten en binnenkort gesloopt en de leerlingen uit Hoogerheide met de leerlingen van het eveneens afgedankte gebouw van het Moller in Ossendrecht gaan nu naar de compleet nieuwe school aan de Onze Lieve Vrouwe Ter Duine Laan in Ossendrecht."

Wat komt er nu?

Waarom staat er niet in de advertentie iets als "op het terrein van de voormalige middelbare school tegenover het huis worden eind 2014 8 vrijstaande woningen/30 appartementen gerealiseerd.", met een linkje naar de plannen???

Dat is toch essentiële informatie? Vooral voor kopers die niet uit de omgeving komen.
quote:borderwalk schreef op 22 november 2012 @ 21:50:

Mmm, ziet er goed uit voor TO:

HOOGERHEIDE - De Edward Jenner MAVO in Hoogerheide bestaat 50 jaar en dat moest natuurlijk gevierd worden. Bovendien is het een afscheid van het oude gebouw, wat binnenkort gesloopt gaat worden.

Het gebouw aan de Edward Jennerstraat 6 in Hoogerheide wordt verlaten en binnenkort gesloopt en de leerlingen uit Hoogerheide met de leerlingen van het eveneens afgedankte gebouw van het Moller in Ossendrecht gaan nu naar de compleet nieuwe school aan de Onze Lieve Vrouwe Ter Duine Laan in Ossendrecht.TO, heb je uitgezocht wat er in het bestemmingsplan staat? Wat komt daarvoor in de plaats?
Aanvulling (na de foto's op Een andere site):

- In de 3e slaapkamer staan wasmachine en droger. Oeps, waar moet kind 2 nu heen? De afvoer loopt bovendien over de buitenmuur. Als het vriest kun je de wasmachine niet gebruiken? En als dit al gerotzooit is, hoe is de rest ge-doehetzelft?

- Het lijkt een voormalig huurwoning. Sommige mensen zijn niet zo dol op de combi koopwoning met huurwoning er aan vast.

- Voor het bedrag zijn Maststraat 5 en Past van Roesselstraat 16 veel aantrekkelijker. Die zijn dan ook net verkocht.
...
Qua tekst:

- een gemoderniseerde keuken; is dat Nederlands?

- deels isolerende beglazing; wat houdt dat in?

In de keuken zou het gebrek aan werkoppervlak me afschrikken. Met de al eerder genoemde tips zou je dit optisch kunnen verbeteren voor de foto.

De badkamer-opzet vind ik niet duidelijk op de foto's. Ergens zit er een waterkering in de vloer, zit de verwarming nu mee in het douchedeel, of zit de wastafel mee in het douchedeel?

De tuin vind ik erg rommelig overkomen, die stukken met verschillende bestrating. Wat is er met de regenpijp aan de hand? Is er een muurtje weggebroken, direct dwars op het achtergevel? Ga je het gat in de achterdeur van het kattenluikje herstellen?

Aan de hand van Google Streetview:

- Door de school er pal tegenover kun je denk ik heel veel potentiele kopers afschrijven. Ik zou het dan ook meteen in de tekst vermelden, zodat het bekend is en niet pas op Google ontdekt hoef te worden.

- Staat er nu echt een electriciteitskastje pal voor jullie oprit op de stoep, zodat je daar zelf niet eens kunt parkeren?

- Eerder hebben jullie een andere makelaar gehad (V*der) dan nu. Dat vind ik als koper niet echt een aanrader, ik vraag me dan meteen af waarom...
quote:borderwalk schreef op 22 november 2012 @ 21:50:

Dat is toch essentiële informatie? Vooral voor kopers die niet uit de omgeving komen.Of kopers denken "ik wil niet drie jaar tegenover een bouwput wonen".. Ik weet niet of het handig is daar nadruk op te leggen.
Ik zou toch echt veel liever een paar jaar tegenover een bouwput wonen als er dan mooie appartementen of 2 onder 1 kappers verrijzen, dan nog 30 jaar tegenover de ingang van een vmbo, want de verbetering van de locatie is natuurlijk heel gunstig voor de waarde van de woning. Maar goed een vergelijkbaar huis zonder bouwput voor de deur zal idd aantrekkelijker zijn, maar goed: een vergelijkbaar huis zonder middelbare school ook.
quote:nettel schreef op 22 november 2012 @ 22:03:

Of kopers denken "ik wil niet drie jaar tegenover een bouwput wonen".. Ik weet niet of het handig is daar nadruk op te leggen.Dat was meteen ook mijn eerste gedachte, dat worden eerst sloopwerkzaamheden en daarna langdurige bouwwerkzaamhede. Voor de kopers is er mogelijk komplete onduidelijkheid van wat ertegenover je aan woningen/gebouwen komt te staan... Misschien wordt het wel een nieuw buurthuis, bejaardenhuis, supermarkt? Zijn er al concrete plannen? Wat zegt het bestemmingsplan over wat er daar neergezet mag worden?
So, even expeditie robinson gekeken en nu al zoveel reacties en tips haha.

Bedankt,

we zijn 1x van makelaar veranderd

Sommige van de foto's zijn ook al 3jaar oud en er zijn al dingen weg bv dat lelijke kastje in de keuken is al weg.

Mijn vriend heeft dit huis alleen gekocht en ik ben er bijgekomen toen hij het te koop ging zetten. En als het verkocht is gaan zouden we samen op zoek gaan naar iets anders, maar duurt nu dus al wel heel lang :S

Langzaamaan gaat er dus steeds meer weg.

Ons bed is inderdaad best groot, maar nu ik de foto's beter bekijk lijkt het of er echt geen ruimte is om er langs te lopen.

De 3e kamer is een washok, niets mis mee, maar de makelaar (beide) zeiden dat je niet alle ruimtes op funda moet tonen omdat ze ook nog nieuwsgierig moeten zijn.

Op dit moment zijn ze bezig om de school te slopen.

Het is een rustige straat met veel bomen.

Jammer dat de bouwmarkt al dicht is, heb zin om nu al te beginnen met klussen. We gaan in ieder geval beginnen met het verven van de muur in de kamer een laminaat in de kamer+keuken

Nogmaals bedankt voor jullie reacties
Veel klusplezier

Als je naar de bouwmarkt gaat: latex en laminaat is vaak wel ergens dik in de aanbieding, zorg dat je dus even alle foldertjes doorbladert door je in de auto stapt. Kan echt tientallen euro's schelen.
Wij hebben boven over de breedte van het huis ipv 2 kleine hokjes, 1 grote ruime slaapkamer gemaakt. En het muurtje tussen de kamer en keuken eruit gehaald. Resultaat een ruime open keuken. (en het was zo, verkocht) heb je ook plek voor de wasmachine ..

Nu een ander huis en andere projecten... de tuin... garage en zolder.
Ik ben het niet eens met je makelaar (maar ik ben natuurlijk geen prof). Ik ben op zoek naar een koopwoning en heb volop keus. Als de foto's of omschrijvingen niet volledig zijn of mij niet aanstaan, dan klik ik verder. Alles wat niet op een foto staat roept bij mij achterdocht op ("Is vast iets mis mee."). Ik zou niet weten waarom ik energie zou steken in een bezichtiging als ik door Funda niet volledig ben overtuigd dat het huis fantastisch is.

Wel positief vind ik het opnemen van plattegronden bij de foto's. Plattegronden die onder het juiste tabblad zijn op een iPad niet te openen.

Ik kan me overigens voorstellen dat het aanpassen van de kenmerken ook helpt. Ik zoek een huis met een tuin en selecteer dan tuinen groter dan 25m2 om te voorkomen dat ik ook alles zie waar 4 stoeptegels achter een achterdeur liggen. Door foutieve kenmerken valt jullie huis dan onterecht af.
quote:margu schreef op 22 november 2012 @ 22:34: maar de makelaar (beide) zeiden dat je niet alle ruimtes op funda moet tonen omdat ze ook nog nieuwsgierig moeten zijn.

Jemig wat een onzin! Weet die makelaar van jou wel dat de woningmarkt de afgelopen jaren nogal is veranderd? Vroeger gold dat misschien nog, maar tegenwoordig echt niet meer. Kopers hebben het voor het uitkiezen, en als die 20 huizen zien die goed en mooi gefotografeerd zijn gaan ze echt niet huis nr 21 bezichtigen "omdat ze nieuwsgierig worden naar de kamers die er niet op staan".

Die makelaar denkt kennelijk nog dat de kans om indruk te maken ligt in het moment dat de bezichtiging plaatsvindt. Maar dat is niet zo. Het moment dat je indruk moet maken is het moment dat de koper foto's kijkt. Op funda (e.d.) vindt de eerste schifting plaats en dáár moet je doorheen zien te komen.
Eens met sophiax en ginevra: Als er ruimtes niet op de foto staan, schrijf ik het huis al af, dat is de trend van tegenwoordig.
quote:margu schreef op 22 november 2012 @ 22:34:

we zijn 1x van makelaar veranderd

Op dit moment zijn ze bezig om de school te slopen.

Jammer dat de bouwmarkt al dicht is, heb zin om nu al te beginnen met klussen. We gaan in ieder geval beginnen met het verven van de muur in de kamer een laminaat in de kamer+keuken

Wat is er veranderd qua strategie na het wisselen van makelaar? Hoe lang hadden jullie de vorige en wat ging er fout met hem (behalve dat hij het niet verkocht kreeg)?

Wat gaat er gebeuren met het grondstuk waar die school op stond? Zijn er concrete plannen en tot wanneer moet dat klaar zijn?

Ik bewonder je drive om aan de slag te gaan! Het lijkt me niet makkelijk om opeens doodgegooid te worden met allemaal meningen en tips (en soms ook afkraken) nadat je zo open je vraag hebt neergelegd hier. Het is toch jullie plekje (geweest) en het is niet per definitie fijn als anderen dan zeggen dat ze dat niet mooi vinden. Maar je moet maar zo denken, het gaat er bij het commentaar over de huidige staat puur om of het verkoopbaar te maken is. En verkoopbaar betekent eigenlijk zo onpersoonlijk mogelijk - dan kan iedere potentiele koper het beste indenken wat hij er zelf mee wil doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven