Wanneer kerstboom?

13-11-2012 11:41 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kan persoonlijk niet wachten om de kerstboom op te zetten met alle bijbehorende meuk, uiteraard doe ik dit pas in december. Ik weet nog niet of ik wacht totdat de Sint weg is, of dat ik meteen het eerste weekend al helemaal los ga :-)

Hier in de wijk is iemand die heeft de kerstboom al 2 weken opstaan, erg vroeg.

Wanneer zetten jullie de boom etc weer neer?
quote:tisje schreef op 15 november 2012 @ 10:24:

Ik zet hem op 26 november

De maandag erop ben ik niet thuis en de 10e vind ik te laat. (de rest van de dagen geen tijd om hem op te zetten...)

Dat geeft toch helemaal niets . Het is maar een boom.

Ik heb de kerstversieringen en boom ook voor het eerste advent klaar.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Ik zet hem het eerste vrije moment na sinterklaas, en hij gaat na oud en nieuw weg. Dit jaar op de derde, want we zijn een lang weekend naar Berlijn met vrienden om daar oud en nieuw te vieren.

De eerste kerstversiering hangt al wel op, elk jaar kopen vriend en ik rond deze periode een nieuwe kerstversiering en hangen die al op. Dit jaar een verlichte hertenkop, zilver. Lekker fout, maar zo leuk.
Nooit.

Zonde van de boom, het geld voor onnozele versiersels, de tijd die het kost om het ding op te tuigen en vervolgens weer op te ruimen...

Maar vind het wel leuk om te zien hoor. Bij anderen
Bij mij staat ie al!
6 december.
quote:MissLoki schreef op 15 november 2012 @ 13:24:

Ik zet hem het eerste vrije moment na sinterklaas, en hij gaat na oud en nieuw weg. Dit jaar op de derde, want we zijn een lang weekend naar Berlijn met vrienden om daar oud en nieuw te vieren.

De eerste kerstversiering hangt al wel op, elk jaar kopen vriend en ik rond deze periode een nieuwe kerstversiering en hangen die al op. Dit jaar een verlichte hertenkop, zilver. Lekker fout, maar zo leuk.Hahahaha! Gaaf! Waar heb je hem gekocht? Ik ruim overigens alles met 3 koningen op. Tenzij het eerder beter uitkomt.
Meestal zet ik hem 6 december neer, maar dit jaar al op 3 december. Ik ben die dag vrij, maar zoontje gaat wel gewoon naar de opvang. Heb ik m'n handen vrij voor de kerstspullen (en bijbehorende rotzooi weer op te ruimen) zonder dat hij aandacht te kort komt. Ik hoop wel dat hij een beetje van de boom af wil blijven. Iemand hier ervaring met een kerstboom en k

Ein kind (zoontje is dan 15 maanden)?
En ik dacht dat ik aan de vroege kant zou zijn als ik 'm op 15 december zou neerzetten
Afgelopen jaar 24 december en was ie nog voor O&N weer weg.

De jaren daarvoor stond ie iets langer, maar ik denk dat het weer de korte versie wordt.

Ik kan tig keer opstaan om mijn twee katten eruit te plukken.

Ook de reden dat ik een nepperdje heb.

Het doet me niet zoveel dat ding in de hoek.

Heb op dit moment wel al 2 setjes zilveren klokjes hangen, die kwam ik tegen bij het uitruimen van een lade.
Ik heb de hertenkop bij Cranenbroek gekocht. 4 euro maar. Koopje dus.

Ik ben wel blij dat mijn katten weinig interesse hebben in de kerstboom. Hopelijk is dat dit jaar weer zo, want vorig jaar had ik een straatkitten die nog te schuw was om er in te durven duiken. Hopelijk heeft ze dit jaar de behoefte niet. Gelukkig is alles kunststof.
quote:Wikipedia:

Dag na Thanksgiving

De vrijdag NA Thanksgiving, wanneer de hele familie vrij heeft, is traditioneel een dag om met het winkelen voor Kerstmis te beginnen.

Het is daardoor de drukste dag in het jaar voor de winkeliers. De dag wordt in de Verenigde Staten ook wel "Black Friday" genoemd (zwarte vrijdag). Deze term komt naar alle waarschijnlijkheid voort uit de grote (verkeers)drukte op wegen en de trottoirs rond de winkels.

Een andere theorie voor de herkomst van de term is dat die dag de winkeliers "in het zwart" komen te staan, en winst beginnen te maken voor het jaar (verliezen worden in rode inkt geschreven). Voor veel winkeliers is dit echter niet het geval: zij streven ernaar (en slagen er in) het hele jaar door winst te maken, ook al wordt de meeste winst behaald in het laatste kwartaal.

Ook in Nederland viert de Amerikaanse gemeenschap jaarlijks Thanksgiving, met een oecumenische dienst in de Pieterskerk te Leiden.

In New York vindt er jaarlijks een optocht plaats met beroemde disney/cartoon figuren.

Santa Claus zal op dat moment zijn intocht lopen.
Het weekend na sinterklaas en 30 of 31 december tuigen we hem weer af. Oud en nieuw vieren we niet thuis, dus geen gezellige boom nodig en man viert meestal 1 januari zijn verjaardag in de vorm van een nieuwjaarsborrel en dan staat een boom in de weg.
quote:Flashy schreef op 13 november 2012 @ 12:05:

In Amerika doet men het vanaf 25 november. Dus als je niet zolang tot sinterklaas kunt wachten.... Hmm, dat klinkt aanlokkelijk! Maar mijn dochter is de 25e jarig, dat gaan we dus maar niet doen. Het arme kind snapt er al niks van, jarig, Sinterklaas.... Daar gaan we maar geen kerstboom aan toevoegen. Het gaat wisselend, de ene keer staat ie de dag na Sinterklaas, de andere keer pas een paar dagen voor Kerst. Streven dit keer is of 6-12 of in het weekend erna. Weg gaat ie pas de dag na Driekoningen.
wanneer ik tijd heb, meestal weekend na sinterklaas, maar dan ben ik op zaterdag naar de kerstmarkt. Weekend erop druk met 2 feesten. Duss dit jaar ff afwachten, maar hij komt wel te staan.
Normaal op de eerste dag als ze te koop zijn bij de gamma. Maar dit jaar ben ik dan precies op die dag naar een kerstmarkt!!

Daarom zal het een dag later zijn, zondag 2 december.

Alle overige kerstspulletjes doe ik volgend weekend al. Kan best, 2 huizen hier in de buurt zijn al helemaal overdreven kerst!

Ik heb deze week al 2x in dvd opgezet met carols, ik hou er van!

Een skiliftje met lichtjes draaid ook al, en in de openhaard die dicht gemetsteld is liggen houtbloeken met rode lichtjes, zo gezellig. En 1 kerstmannetje staat ook al! 300 kaarsjes in mn woonkamer erbij!!!!!!!!!

I LOVE IT
OP: 24 december. Neer: 3 januari. Eens in de zoveel jaar. Meestal niet.
Kerstboom komt een dezer dagen, ik heb echter nu al wel de kerstbeeldjes en prullaria naar beneden gehaald. Ik heb geen gelovigen in huis dus daar hoef ik het niet voor te laten, als die er wel zijn dan 6 december, zodra sinterklaas weg is.
As weekend, we vieren geen Sinterklaas meer dus waarom zou ik wachten? Ik heb een nieuwe boom en kan niet wachten om hem op te tuigen.

In Engeland en Duitsland zie je overal al bomen, jammer dat er hier zo word gezeurd als je de boom voor Sinterklaas al neerzet.
Wij doen niet aan sinterklaas, dus hier staat ie al sinds dinsdag! Ik vind al die lampjes gewoon zo gezellig.
quote:momodoe schreef op 22 november 2012 @ 19:12:

In Engeland en Duitsland zie je overal al bomen, jammer dat er hier zo word gezeurd als je de boom voor Sinterklaas al neerzet.

In NY wordt na dit weekend van Thanksgiving de kerstboom verlicht.
Wanneer je wilt lijkt me? lekker belangrijk toch? Doe waar je blij van wordt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Zolder wordt verbouwd dus boom is al beneden. Mijn meneer wilde hem nog niet opzetten dus in doos. Hastikke sfeervol wel
Wij doen het meestal het eerste weekend na sinterklaas. maar ik woon in Denemarken, en daar tuigen ze de boom pas de 24e op! Dus die vonden ons heeeeeeeeel vroeg;-)!
Wij doen al jaren niet meer aan kerstbomen. Wat moet je met zo'n stervende tak in je huis? Ik vind het zielig voor de boom en totaal overbodig. Versier een boom in je tuin of zo.
Het eerste weekend na sinterklaas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven