Centraal Bug topic

12-12-2011 11:45 1838 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier kun je forumbugs, bugs op de forumApp en bugs op het mobiele forum melden.

Wees alsjeblieft zo duidelijk mogelijk in je melding, dus omschrijf precies het probleem en de eventuele foutmelding. Het is voor de technische afdeling ook prettig om te weten welke browser je gebruikt. Als je dit liever niet op het forum wilt zetten, kun je je bugmelding ook mailen naar forum@viva.nl.

De bugmeldingen uit de vorige topics zijn doorgegeven aan de technische afdeling.

We waarderen jullie meldingen, er wordt aan gewerkt. Als er een update is, zullen we het hier posten.

Met vriendelijke groet,

Moderatorteam Viva.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:himalaya schreef op 15 november 2012 @ 10:55:

Zo. Filmproducent. Wat schuift dat?

Ik zal gaan kijken wat ik kan doen. Een filmpje opnemen lukt denk ik nog wel, maar dan nog van mijn werktelefoon af zien te krijgen en dat dan versturen... dat lijkt me hogere ICT-kunde. Ik laat het wel weten via de mail of het gelukt is of niet.

Dankje, fijn dat je het in ieder geval wilt proberen!

Ik kan geen geldelijke vergoeding regelen, wel om ondanks de bugs toch wat vrolijkheid te brengen een speciale vrolijke smiley voor jou:
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

@ Himalaya, grote bestanden kun je via wetransfer.com versturen

@ mod, wordt de app binnenkort geoptimaliseerd voor iPhone 5? Als mijn berichtenscherm vol is (waar ik typ) gaat ie verder met typen achter mijn letters maar kan niet scrollen, zoals ik dat wel kon met mijn oude iPhone.

En ik druk steeds op een lege witte balk ipv de spatie .

Edit: ik kan wel scrollen, maar de laatste 2 regelsblijvenverstopt achter mijn letters.
quote:Aimee86 schreef op donderdag 15 november 2012 22:10 @ Himalaya, grote bestanden kun je via wetransfer.com versturen

@ mod, wordt de app binnenkort geoptimaliseerd voor iPhone 5? Als mijn berichtenscherm vol is (waar ik typ) gaat ie verder met typen achter mijn letters maar kan niet scrollen, zoals ik dat wel kon met mijn oude iPhone.

En ik druk steeds op een lege witte balk ipv de spatie .

Edit: ik kan wel scrollen, maar de laatste 2 regelsblijvenverstopt achter mijn letters. Excuus voorde laatste zin, zie dus niet wat ik typ en of ik op de spatie heb gedrukt
Gisteren de app geupdate, sindsdien al minstens vier keer gecrasht, was voorheen echt veel minder. Ik gebruik een iPhone met de laatste iOS-versie, mocht dat van belang zijn.
Oh, en pagina's laden veel langzamer, na iedere paar berichten moet ik wachten tot er weer een paar berichten geladen zijn, tot ik uiteindelijk onderaan de pagina ben.
Aanvulling op laatste bericht: Ik scroll dus een stukje, moet wachten, scroll weer een stukje, moet weer wachten, etc. Laadt ca. vier berichten per keer. Voorheen kon ik gewoon in één keer doorscrollen naar het einde van de pagina.
quote:SuperGoomba schreef op 16 november 2012 @ 01:49:

Aanvulling op laatste bericht: Ik scroll dus een stukje, moet wachten, scroll weer een stukje, moet weer wachten, etc. Laadt ca. vier berichten per keer. Voorheen kon ik gewoon in één keer doorscrollen naar het einde van de pagina.

Heb ik ook.

En soms klapt de app er gewoon uit terwijl je bezig bent op het forum.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:SuperGoomba schreef op 16 november 2012 @ 01:49:

Klopt, dit is echter de bedoeling, gedaan om de app in het algemeen sneller te laten werken. Hopelijk merken vooral de mensen dat bij wie voorheen het openen van een topic erg lang duurde of soms zelfs helemaal niet werkte.

Vroeger werden bij het openen van een topic alle berichten in een keer geladen. Nadeel: openen topic ging soms moeizaam en vaak erg langzaam. Voordeel: als het eenmaal geladen was kon je snel scrollen.

Nu worden bij het openen alleen de berichten geladen die in beeld te zien zijn. Voordeel: de app zou in het algemeen sneller moeten zijn. Nadeel: bij scrollen ontstaat wat extra laadtijd.

We moeten over een tijdje denk ik evalueren welke optie de voorkeur heeft. Liefst wil je natuurlijk topic openen en scrollen snel laten gaan, maar omdat een pagina veel forumposts bevat die opgehaald moeten worden uit de forumsoftware, zal er altijd een bepaalde laadtijd overheen gaan, afhankelijk van de snelheid van het netwerk wat je gebruikt.

Maar zou het dan misschien een optie zijn dat je met het >> knopje naar het laatste bericht zou kunnen gaan in plaats van de laatste pagina? Dat je dus omhoog moet scrollen als je oudere berichten wilt zien, in plaatst van naar beneden en wachten tot je (vaak een deel van de al gelezen) berichten voorbij bent en dan de nieuwste reactie(s) ziet?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Oh, ik merk geen verschil in hoe snel ik het topic kan openen. Ik vind het, zoals het nu werkt, veel minder fijn. Het werkt veel langzamer zo.

Wat ik trouwens mis in de app, is een optie om in één keer naar de laatste pagina te gaan (het liefst zelfs dat het topic opent op de laatste pagina, hoef ik ook niet alle berichten af te wachten van de eerste pagina voor ik door kan scrollen naar de juiste pagina). Vooral bij topics met veel pagina's is het onhandig om alle pagina's langs te moeten scrollen.
quote:himalaya schreef op vrijdag 16 november 2012 10:11 Maar zou het dan misschien een optie zijn dat je met het >> knopje naar het laatste <b>bericht </b> zou kunnen gaan in plaats van de laatste <b>pagina</b>? Dat je dus omhoog moet scrollen als je oudere berichten wilt zien, in plaatst van naar beneden en wachten tot je (vaak een deel van de al gelezen) berichten voorbij bent en dan de nieuwste reactie(s) ziet?Ook een goeie inderdaad!
Test
Ik kan niet meer reageren..
Bij mij klapt de app er sinds de update er heel vaak uit.

Ook kan ik vaak niet quoten.

Ook vind ik het jammer dat je bij het openen van een topic niet meer bij het laatste bericht terecht komt, maar bij het eerste bericht van de laatste pagina.

Voor mij is de update helaas alleen een verslechtering , dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Vooral dat ie er regelmatig uitklapt is natuurlijk rete vervelend..
Dat heb ik ook
Tis echt een drama!
Bij mij klapt ie er ook steeds uit. Net nog, tijdens het (eerste keer) typen van dit berichtje.
Oh en bij het scrollen naar beneden moet ie ineens steeds "nadenken".
quote:SuperGoomba schreef op vrijdag 16 november 2012 01:49 Aanvulling op laatste bericht: Ik scroll dus een stukje, moet wachten, scroll weer een stukje, moet weer wachten, etc. Laadt ca. vier berichten per keer. Voorheen kon ik gewoon in één keer doorscrollen naar het einde van de pagina.Dat dus
Hi Mods,

Ik heb vanochtend mijn onderschrift veranderd, maar er staat nu helemaal niets onder mijn berichten. Wel als ik in mijn profiel kijk... Hoe los ik dit op?
Ik meld dus ook maar indit topic even dat ik hetzelfde probleem heb als himalaya met de input missing (content). De app lijkt te denken dat ik er nog een hele massa lege berichten achteraan wil versturen. Het worden geleidelijk steeds meer foutmeldingen van lege berichten die ik weg moet klikken, lijkt het. Eerst 3-4, toen 5, nu 7. En kennelijk is het eind nog niet in zicht als het tot in de 30 kan worden, leuk vooruitzicht!
Hoi moderators,

Ik gebruik op mijn pc de mobiele site, omdat de normale site door de instellingen op mijn PC het niet goed doet. Maar als ik dan mijn bericht wil wijzigen, kom ik daarna a) op de normale site terecht en b) ben ik dan opeens uitgelogd. Kan hier iets aan gedaan worden?

Thanx!
het is wat het is
.
Ik word gek van het gecrash en het laden van berichten dat zolang duurt. De app was al niet zo geweldig, maar nu is het echt beroerd. Ik ga maar weer de mobiele site gebruiken. Ik hoop echt dat met de volgende update de problemen opgelost wordt en dat die update niet zolang op zich laat wachten.
Het trage laden van berichten vind ik ook heel irritant, dat was echt beter voor de update!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven