gevallen
maandag 26 november 2012 om 19:00
Hoi allemaal,
even mijn licht opsteken.
Dochter van bijna 3 is een uurtje geleden gevallen op de zijkant van haar hoofd, niet van hoogte, gewoon vanuit het rennen. Ze lag op de grond en wilde aanzetten tot huilen... en toen was het stil. Ik naar haar toe, ze lag op de grond met haar ogen dicht en handen naast haast haar.
Heb haar opgepakt en ze begon te huilen. Haar bij papa neergelegd, hij heeft haar gesust en ze is bovenop hem gaan liggen duimen met haar ogen dicht.
5 minuten later zat ze recht op zegt ze tegen mij ik ben gevallen en begint te huilen, net of ze 5 minuten kwijt is.
Ze reageert voor de rest normaal en is weer aan het spelen geslagen.
Ik ging er eigenlijk vanuit dat ze zo hevig reageerde dat ze vergat te ademen en niet direct dat ze out is gegaan van de val.
Maarja dat moederhart twijfelt nu, toch hap bellen of het nog een aantal uren aanzien en vannacht een aantal keren wekken.
even mijn licht opsteken.
Dochter van bijna 3 is een uurtje geleden gevallen op de zijkant van haar hoofd, niet van hoogte, gewoon vanuit het rennen. Ze lag op de grond en wilde aanzetten tot huilen... en toen was het stil. Ik naar haar toe, ze lag op de grond met haar ogen dicht en handen naast haast haar.
Heb haar opgepakt en ze begon te huilen. Haar bij papa neergelegd, hij heeft haar gesust en ze is bovenop hem gaan liggen duimen met haar ogen dicht.
5 minuten later zat ze recht op zegt ze tegen mij ik ben gevallen en begint te huilen, net of ze 5 minuten kwijt is.
Ze reageert voor de rest normaal en is weer aan het spelen geslagen.
Ik ging er eigenlijk vanuit dat ze zo hevig reageerde dat ze vergat te ademen en niet direct dat ze out is gegaan van de val.
Maarja dat moederhart twijfelt nu, toch hap bellen of het nog een aantal uren aanzien en vannacht een aantal keren wekken.
maandag 26 november 2012 om 19:18
symptomen van hersenschudding kunnen nu optreden maar ook pas na uren. Zoon hier nog 16 uur later. Omdat het vroeger op de dag was gebeurd, zoon helder was, en wist wat er was gebeurd kreeg ik geen wek-advies, alleen hechtingen. Volgende ochtend ging hij alsnog van de graad en overgeven.
Advies van mij zou zijn HAP bellen en zeker tot morgen middag goed in de gaten houden.
Advies van mij zou zijn HAP bellen en zeker tot morgen middag goed in de gaten houden.
maandag 26 november 2012 om 19:18
Hier krijg je sowieso een wekadvies als ze hard zijn gevallen, ook als ze meteen begonnen te huilen. Het gaat niet alleen om een hersenschudding, maar ook om bloedingen die later pas kunnen ontstaan. Daarom duurt een wekadvies ook vierentwintig uur, omdat die bloedingen over het algemeen ontstaan binnen vierentwintig uur.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
maandag 26 november 2012 om 19:25
Ik ben zelf als kind op mijn slaap gevallen. Het is echt belangrijk om even de huisartsenpost te bellen om om advies te vragen. Ook bij een ´gewone´ hersenschudding moet je soms bepaalde dingen in de gaten houden, maar er kan ook iets anders aan de hand zijn. Op het hoofd en vooral de zijkant vallen kan gevaarlijk zijn.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
maandag 26 november 2012 om 19:36
Bel even de Hap als je ongerust bent, ze zitten er niet voor niets. Ik heb ooit ergens gelezen dat als een kind een hersenschuddig heeft en je geeft een glas melk dat ze dat dan gelijk uitspugen. Feit of fabel maar toen zoon hard van een duikelrekje gevallen was heb ik hem melk laten drinken en na een kwartier kwam het eruit en hij bleek inderdaad een hersenschudding te hebben.
maandag 26 november 2012 om 19:51