Naam veranderen

27-11-2012 19:44 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waar plaats ik dit? Kinderen, relaties, doe maar bij 'thuis', het betreft mijn huisdier.

Hoe is het mogelijk! Twee maanden geleden hebben we onze nieuwe aanwinst opgehaald, een prachtige beaglepup die we de naam **** hebben gegeven. De naam als inspiratie van de plaats waar mijn vader vandaan (Canada) komt en een plek waar ik zelf hele fijne herinneringen aan heb.

Nu wil het geval, gisteren sprak ik een vriendin aan de telefoon, even bijkletsen na lange tijd. Zij is vijf maanden zwanger, dat wist ik al ... nu blijkt van een dochter. Dat vertelde zij mij toen ze hoorde van mijn aanwinst ****. Dat blijkt precies de naam te zijn die ze aan haar dochter wil geven. Door de telefoon konden we nog lachen om dit 'toeval'. Onze moeders zijn vriendinnen (zo kennen wij elkaar, via onze moeders). Nu heeft haar moeder mijn moeder gebeld en wel met het verzoek en de verwachting dat ik de naam van mijn hond ga veranderen. Dit verzoek ook namens haar dochter.

Ik ben dat niet van plan (zo denk ik er nu over)

Maar wat vinden jullie hiervan?

(Naam heb ik weggehaald, niet zo handig inderdaad). Lees er maar "Lara" voor in de plaats
die is gek,lekker je hond zo laten.

mooie naam,ook voor een kind
Ik vind het niet nodig. Jou hond had eerder die naam dan haar kind.
Ik zou de naam van je hond niet veranderen.

Mijn schoonouders hebben een kat en een nichtje die dezelfde naam hebben
Nee sorry, gaat véééél te ver! Na "tijden" weer te hebben gesproken en dan je hónd anders noemen? Helaas pindakaas, de hond was er eerder
Ja doeiiiiiii!

Lekker die hond die naam laten houden.

En ik denk dat die moeder (hoop) nu eigenlijk voor haar dochter spreekt, terwijl dochter daar niks van weet.

Het idee zeg.
Het Viva forum is papaja.
Nou dan heeft je vriendin pech.

Hoe vaak komt ze over de vloer?

1 keer per jaar? Dan heet je hond 1 keer per jaar Bep.
Ja daaaag, die is maf.

Truus is gewoon een prachtige naam, geen enkele honden associatie bij, die kan ze dus gewoon geven. Ook al heet jullie hondje zo.

Uberhaubt, het haar moeder laten vragen aan jouw moeder, hoe kinderachtig kun je het krijgen?
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Het ligt er een beetje aan hoe goed jullie bevriend zijn.

Als het om mijn beste vriendin zou gaan zou ik zeker de naam veranderen. Ging het om een kennis dan niet..
quote:mopshond schreef op 27 november 2012 @ 19:47:

Ik vind het niet nodig. Jou hond had eerder die naam dan haar kind.Ook al was het andersom, dan nog is het bullshit.
Dubbel
Ik zou die naam weghalen, ter voorkoming van praaivussiedrama's .

En voor de rest eensch met vorige schrijvers. Zijn ze nou gek.
Ik vind het een vreemd verzoek. Er zijn nou eenmaal meer hondjes die Fikkie heten

(ik vind het overigens meer een hondennaam dan een meisjesnaam)
Zeg maar Spijker.
quote:noodles schreef op 27 november 2012 @ 19:50:

Het ligt er een beetje aan hoe goed jullie bevriend zijn.

Als het om mijn beste vriendin zou gaan zou ik zeker de naam veranderen. Ging het om een kennis dan niet..Mijn vrienden zouden niet zo achterlijk zijn.
Belachelijk! Je spreekt haar blijkbaar niet eens zovaak (bijkletsen na lange tijd). Anders zou het zijn als jullie elkaar wekelijks zagen en het roepen van hond of kind verwarrend kon worden, maar dat lijkt niet aan de orde.

Het lijkt me simpel; zij zullen 'hun verlies' moeten nemen (en dus maar accepteren dat kind en hond hetzelfde heten), of een nieuwe naam zoeken. Jullie hond heeft al een naam.

(en dit alles zeg ik als 6mnd zwangere, ik zou het niet in m'n hoofd halen zoiets te vragen/ verwachten!!)
Nou, ik zou het lekker zo laten.

Mijn huisdieren heten hetzelfde als de kinderen van mijn collega.

Toevallig allebei de dochters. Kan er niks aan doen...
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Al was het mijn eigen zus. Als ik mijn hond Karel genoemd heb en zij wil haar kind Karel noemen, dan hebben we Karel de hond en Karel het kind hoor.
Het Viva forum is papaja.
quote:Lady-Voldemort schreef op 27 november 2012 @ 19:50:

Ik zou die naam weghalen, ter voorkoming van praaivussiedrama's .Eens. Verzin even een fictieve naam voor in je OP!
Zeg maar Spijker.
'het kind Karel' vind ik dan best wel weer een stoere hondennaam.
Zeg maar Spijker.
quote:NymphadoraTonks schreef op 27 november 2012 @ 19:51:

Al was het mijn eigen zus. Als ik mijn hond Karel genoemd heb en zij wil haar kind Karel noemen, dan hebben we Karel de hond en Karel het kind hoor.+1
Nou ja zeg, natuurlijk ga je de naam van de hond niet veranderen.
quote:Spijk-er schreef op 27 november 2012 @ 19:52:

[...]

Eens. Verzin even een fictieve naam voor in je OP!

Moet Saaaar ook nog even haar post aanpassen, daar staat de naam ook nog in.

Tsss, wie wil zijn dochter nou Alberta noemen
Het is ook een beetje de manier waarop.

Via via en dan ook nog 'de verwachting' dat je dat wel ff doet.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
quote:saaaaar81 schreef op 27 november 2012 @ 19:50:

[...]

Mijn vrienden zouden niet zo achterlijk zijn.
Tuurlijk de naam van je hond niet veranderen, wat een maffe vraag zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven