Handbagage vraagje

28-11-2012 16:01 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zojuist bij cheaptickets.nl geboekt. Tot nu toe heb ik altijd twee stuks handbage meegenomen als ik op reis ging, maar nu lees ik opeens dat er maar 1 stuk meegenomen mag worden :/

Heb ik hier nu altijd overheen gelezen of zijn ze opeens strenger geworden?

Het is bij mij meestal een rugzak en een handtas. Eenmalig een trolly en handtas.

Iemand ervaringen hiermee?

Alvast bedankt
Bij prijsvechters is het inderdaad 1 stuk handbagage.
Ik heb ebookers mijn ticket gekocht en ik mocht wel een rugzak en een handtas als handbagage extra meenemen.
Ja een stuk handbagage en een handtas. Dus eigenlijk twee. Ik verbaas me soms over wat wordt toegestaan hoor. Trolleys, backpacks, alles mag bijna als handbagage. Toen ik laatst vloog, werd er zelfs omgeroepen dat kleine tassen onder de stoel moesten omdat anders die enorme dingen niet pasten
Je moet je handtas in je handbagage proppen, anders heb je 2 stuks handbagage en dat mag niet. In het vliegtuig kun je die er overigens zo weer uithalen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Regels voor handbagage hangen af van de vliegmaatschappij en niet van de site waar je boekt. Kan dus zijn dat je eerder met een andere maatschappij vloog met soepelere regels. De prijsvechters hanteren inderdaad vaak als regel 1 stuk bagage, maar de controle is niet altijd even streng. Wat Himalaya zegt, je mag in het vliegtuig je handtas er weer uithalen. Toen ik laatst vloog had ik ook op het vliegveld mijn handtas er al uit, want vond het zo onhandig om voor tickets en zo steeds de trolley open te moeten maken. Er was wel ruimte in mijn trolley voor mijn tas, maar niemand heeft gevraagd of ik die erin wilde stoppen.
Het is erg afhankelijk van de maatschappij waar je mee vliegt en de bestemming waarop je vliegt. Londen met easyjet koffer plus tas, belfast met easyjet koffer en niets meer dan dat.....
leef, geniet en eet!
Koop een leuk blad op Schiphol vraag een tasje er bij en prop daar spullen in. Niemand zegt namelijk hoeveel je op Schiphol mag kopen. Volgens mij is dat onbeperkt. Zo had ik altijd 1 stuk handbagage en propte ik wat schoenen in een see by fly tas.
quote:flower1987 schreef op 28 november 2012 @ 16:51:

Koop een leuk blad op Schiphol vraag een tasje er bij en prop daar spullen in. Niemand zegt namelijk hoeveel je op Schiphol mag kopen. Volgens mij is dat onbeperkt. Zo had ik altijd 1 stuk handbagage en propte ik wat schoenen in een see by fly tas.Maar bij bv RyanAir staat ze echt bij de gate te zeggen dat alles in een tas moet. Dus als passagiers nog een fles drank hebben gekocht en alleen met handbagage vliegen, die moet echt in de tas erbij, anders is het betalen. Zou het dus even checken bij de maatschappij waarmee je vliegt.
quote:hupseflups schreef op 28 november 2012 @ 17:04:

[...]

Maar bij bv RyanAir staat ze echt bij de gate te zeggen dat alles in een tas moet. Dus als passagiers nog een fles drank hebben gekocht en alleen met handbagage vliegen, die moet echt in de tas erbij, anders is het betalen. Zou het dus even checken bij de maatschappij waarmee je vliegt.Toen ik deze zomer met Ryanair vloog was dit niet het geval en mocht ik mijn aangekochte waren gewoon los (nouja, in een speciale dichtgeplakte zak) meenemen.
Met welke maatschappij vlieg je? Als je met meerdere vliegt tijdens een reis, dan heb je soms afwijkende regels, dus moet je uitvinden welke regels het strengst zijn en je daarop aanpassen.
quote:Saracenen schreef op 28 november 2012 @ 17:14:

[...]

Toen ik deze zomer met Ryanair vloog was dit niet het geval en mocht ik mijn aangekochte waren gewoon los (nouja, in een speciale dichtgeplakte zak) meenemen.Maar dan gaat het 'prop je schoenen in de plastic tas' niet op.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
"Toen ik deze zomer met Ryanair vloog was dit niet het geval en mocht ik mijn aangekochte waren gewoon los (nouja, in een speciale dichtgeplakte zak) meenemen."

Het ligt aan het vliegveld (eindhoven is redelijk streng), aan de dag, aan de persoon die je doorlaat.

De regels van Ryanair zijn zo streng, maar soms maken ze met vliegvelden afspraken over of je de daar gekochte spullen wel of niet mag meenemen als 'extra' handbagage. Want voor het vliegveld zelf is dat natuurlijk beter: anders verkopen ze minder.

Ik zorg dat ik voor ryanair een correcte maat tas heb, liefst nog iets kleiner zonder uitsteeksels. Als er iets uitsteekt kan hij blijven hangen in hun test-mandje en kom je er dus zonder bij te betalen niet doorheen. Hij mag ook maar 10kg zijn. Soms heb je meerdere checks, bij binnenkomst op het vliegveld en dan nogmaals bij de gate. Dus ik pak echt alles pas weer uit in het vliegtuig en niet na de veiligheidscontrole.
Mijn tip is hetzelfde als die van flower. Tax free tasje voor handtas of zaken die niet in je tas passen.
Wat sjoko zegt: deze regels verschillen per vliegtuigmaatschappij, en hebben niets te maken met bij welke site je boekt.

Hoe streng er wordt toegezien op de regels kan van dag tot dag verschillen. Zeker als een vliegtuig half leeg is doen ze niet zo moeilijk.

Je kunt ook een jas met veel zaken meenemen. Daar passen in geval van nood zo een paar schoenen en boeken (pockets) in. Meestal zijn de duurdere maatschappijen wat soepeler als het op handbagage aankomt.
Ik zou voor tickets, paspoort e.d. gewoon een heuptasje meenemen. Heb je ook geen gedoe met losse handtassen die in en uit je koffer moeten.

Ik heb met easyjet gevlogen en van te voren waren ze heel streng (1 stuk handbagage, dus niet een koffertje èn een handtas etc), maar ter plekke waren ze veel soepeler. Op de terugweg dan weer niet...toen moesten mensen in de rij nog hun plastic tasje met aankopen in hun trolley proppen.
quote:himalaya schreef op 28 november 2012 @ 16:16:

Je moet je handtas in je handbagage proppen, anders heb je 2 stuks handbagage en dat mag niet. In het vliegtuig kun je die er overigens zo weer uithalen.

Dit.

Moet je wel zorgen dat het totaalgewicht van je koffertje incl handtas niet boven het max aantal kilo's uitkomt.

Ik heb er nachtmerries over gehad in ieder geval. Over boze stewardessen met meetlinten en zwepen.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Ik heb met een Ryanair vlucht al eens meegemaakt dat mensen geweigerd werden omdat ze twee of meer handbagage items hadden die ze niet konden of wilden samenvoegen tot één stuk. Jammer dan, over twee dagen gaat er weer een vlucht!

Maar bij datzelfde Ryanair werd op een ander vliegveld weer heel makkelijk gedaan. Geen pijl op te trekken, dus zorg dat je gewoon voldoet aan de eisen die door de maatschappij gesteld worden.

Onlangs een vlucht met Wizzair geboekt en ik zag ze daar nu zelfs laten betalen voor handbagage Kleine handbagage (42 x 32 x 25 cm) mag gratis mee, maar grote handbagage (56 x 45 x 25 cm) kost bij hen 10 euro. Achterlijk eigenlijk, want ze vragen voor ruimbagage ook tussen de 15 en 25 euro per enkele reis (afhankelijk van vluchtduur en reisperiode).

Maarja, eerlijk gezegd ben ik dus wel zo knieperig dat ik nu heb besloten geen handbagage-trolley van 50cm mee te nemen en alles maar in een schoudertas te proppen
Er stond laatst een artikel in de krant waarin gesteld werd dat de easyjets van deze wereld meer verdienen aan de vervoer van bagage dan aan de passagiers.

Vaak moet je voor ruimbagage nl extra betalen. Het loont echt om dus goed na te gaan welke eisen ze stellen aan bagage, want het kan een duur geintje worden.
Het is inderdaad compleet afhankelijk van de maatschappij, hoe vol het vliegtuig is, het vliegveld, de persoon en zijn humeur van de dag enz. Bij lijnvluchten mag je vaak handtas en een trolley meenemen als handbagage, bij Easyjet en Ryanair (en tegenwoordig ook Transavia op volle vluchten) moet bijna altijd alles in 1 passen. Bij Easy jet zelfs een keer meegemaakt dat we onze, aan alle eisen voldoende, handbagage toch nog moesten inchecken in het ruim (kosteloos) omdat het maximaal aantal trolleys in de cabine bereikt was. Deze week tickets met Wizzair geboekt, die overtreft werkelijk alles.............(in negatieve zin).
Wat een reacties! Bedankt

Ik zal is gaan kijken op de sites van de maatschappijen zelf. Ik vlieg eerst met KLM en vervolgens met China Eastern Airlines.

Dus...Er mag indd een tweede stuk handbagage meegenomen worden bij KLM. Er staat ook dat je wel tot 12 kilo mee mag nemen! Das is wel heel wat meer dan de 5 kilo die cheaptickets.nl aangeeft.. Vaaaag:/

Bij de Chinese maatschappij is het 7 kilo. Echter wordt daar over 1 stuk handbagage gesproken.

Maar goed, 7 kilo moet dus geen probleem zijn. En dat is twee kilo winst. Trouwens als het geen trolly wordt dan kan ik m'n handtas altijd nog in een plastic tas van het vliegveld stoppen ;)
Je moet altijd even de website checken van vliegmaatschappij.. de regels veranderen namelijk regelmatig! Veel reisplezier!
Mooie dingen zien handbagage
Inderdaad goed op de regels letten. Ryanair vond de krant die ik meenam ook baggage en die moest ik of in mijn tas stoppen, of weggooien of extra betalen.
Inderdaad verschilt het per maatschappij.

Ik vind het fijn dat ze streng zijn en je extra betaalt voor een tas inchecken, je betaalt dan niet extra dingen waar je geen gebruik van maakt.

Wat ik wel irritant vind is dat als ik met een winterjas en klein rugzak of handtas vlieg, ik dit bovenin kan leggen omdat heeeeel veel mensen z'n koffertje meenemen.

Volgens mij mag je bij china eastern trouwens standaard 2 tassen inchecken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven