Durf niet weer naar de dokter te gaan.

woensdag 28 november 2012 om 17:14
Kom de laatste jaren vaak bij de dokter. Heb al tig jaar last van paniekaanvallen. Heb de deur bij hem plat gelopen.
Toen dat eindelijk beter ging kreeg ik allemaal vage klachten. Bleek een b12 tekort dus nu ga ik elke maand voor een spuit.
De afgelopen 2 jaar zijn er ontzettend veel dingen gebeurd in mijn familiekring. Daarnaast heb ik een andere functie gekregen op mijn werk die mentaal gewoon zwaar is.
En nu merk ik dat ik wat paniekaanvallen weer terug aan het vallen ben. ik ben bang dat ik moet overgeven. Of nou ja, volgens de therapeute waar ik vorig jaar ben geweest ben ik niet bang om over te geven maar om de controle te verliezen. Blijk nl nogal perfectionistisch te zijn.
Ik trek het niet meer en meerdere malen per dag schiet door mijn hoofd dat ik overspannen ben. Ben zo moe en leeg na de afgelopen 2 jaar. Ga met lood in mijn schoenen naar het werk en heb af en toe zelfs een kalmeringspil nodig om clienten te woord te kunnen staan.
Dat het dus niet goed gaat met mij dat lijkt me wel duidelijk. Durf alleen niet weer naar de dokter. Kom er al zo vaak. Die zal vast denken daar heb je dr weer.
Tips/advies??
Toen dat eindelijk beter ging kreeg ik allemaal vage klachten. Bleek een b12 tekort dus nu ga ik elke maand voor een spuit.
De afgelopen 2 jaar zijn er ontzettend veel dingen gebeurd in mijn familiekring. Daarnaast heb ik een andere functie gekregen op mijn werk die mentaal gewoon zwaar is.
En nu merk ik dat ik wat paniekaanvallen weer terug aan het vallen ben. ik ben bang dat ik moet overgeven. Of nou ja, volgens de therapeute waar ik vorig jaar ben geweest ben ik niet bang om over te geven maar om de controle te verliezen. Blijk nl nogal perfectionistisch te zijn.
Ik trek het niet meer en meerdere malen per dag schiet door mijn hoofd dat ik overspannen ben. Ben zo moe en leeg na de afgelopen 2 jaar. Ga met lood in mijn schoenen naar het werk en heb af en toe zelfs een kalmeringspil nodig om clienten te woord te kunnen staan.
Dat het dus niet goed gaat met mij dat lijkt me wel duidelijk. Durf alleen niet weer naar de dokter. Kom er al zo vaak. Die zal vast denken daar heb je dr weer.
Tips/advies??
woensdag 28 november 2012 om 17:19
Het is heel normaal dat heftige dingen binnen de familie en werk op je lichaam slaan. Bij jou is het paniek, bij een ander slapeloosheid, brandend maagzuur, darmklachen, whatever.
Je kunt overwegen om iemand mee te nemen die je vertrouwt, met wie je vooraf doorneemt wat je wilt zeggen.
Bij je topictitel dacht ik dat je vorige week nog geweest was... maar dat je zo lang geleden als eens geweest bent vind ik geen reden om nu niet te gaan. Sterkte.
Je kunt overwegen om iemand mee te nemen die je vertrouwt, met wie je vooraf doorneemt wat je wilt zeggen.
Bij je topictitel dacht ik dat je vorige week nog geweest was... maar dat je zo lang geleden als eens geweest bent vind ik geen reden om nu niet te gaan. Sterkte.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain

woensdag 28 november 2012 om 17:29
Gewoon gaan,juist de dokter weet hoe je lichaam kan reageren op stress.
Das heel normaal,niks om je dus voor te schamen.
Ik ben 4 maanden geleden wel 3x per week naar de huisarts geweest,allerlei vage klachten,die steeds erger werden.
Bleek een burnout te zijn.
Schaam me daar niet voor hoor, hij of zij doet dat beroep toch om je te helpen?
Arbo arts is puur werk gerelateerd,heb je dus niet veel aan is mijn ervaring.
En vraag hulp door bijv een maatschappelijk werkster of een psycholoog.
Ik loop nu 2 maanden bij het maatschappelijk werk,en doe groeps sessies,en ben echt een stuk opgeknapt!
Das heel normaal,niks om je dus voor te schamen.
Ik ben 4 maanden geleden wel 3x per week naar de huisarts geweest,allerlei vage klachten,die steeds erger werden.
Bleek een burnout te zijn.
Schaam me daar niet voor hoor, hij of zij doet dat beroep toch om je te helpen?
Arbo arts is puur werk gerelateerd,heb je dus niet veel aan is mijn ervaring.
En vraag hulp door bijv een maatschappelijk werkster of een psycholoog.
Ik loop nu 2 maanden bij het maatschappelijk werk,en doe groeps sessies,en ben echt een stuk opgeknapt!
woensdag 28 november 2012 om 17:29
Ik herken het wel, maar ik zeg toch: gewoon gaan! En als je die dokter niet fijn vindt, dan een ander nemen. Als je hem wel fijn vindt, dan niet schamen en gewoon gaan. Geen ander nemen, want deze kent je geschiedenis.
En ik zou de baan opzeggen. Ik had ook een rotbaan. Zit nu zo'n zes maanden thuis en begin me eindelijk weer normaal te voelen. Met hier en daar een terugval.
En ik zou de baan opzeggen. Ik had ook een rotbaan. Zit nu zo'n zes maanden thuis en begin me eindelijk weer normaal te voelen. Met hier en daar een terugval.

woensdag 28 november 2012 om 17:48
woensdag 28 november 2012 om 17:57
Echt gaan hoor. Het hoort bij overspannen zijn om je over van alles schuldig en ongemakkelijk te voelen. Toen ik jaren geleden burned out was, bood ik zelfs aan de therapeute mijn verontschuldigen aan dat ik zo vervelend was. Helemaal geen leuke cliente en ze had het al niet gemakkelijk, dacht ik.
Zo leert men: niet voor anderen invullen. Hulpverleners de kans geven om hulpverlener te zijn. Geef je huisarts dus de kans om je bij te staan....
Zo leert men: niet voor anderen invullen. Hulpverleners de kans geven om hulpverlener te zijn. Geef je huisarts dus de kans om je bij te staan....
woensdag 28 november 2012 om 18:14
quote:rionyriony schreef op 28 november 2012 @ 17:47:
de huisarts krijgt 52 euro per patiënt per jaar, ook al ziet hij die - zoals in mijn geval - nooit of zelden.Oh, wat vreselijk weinig,
de huisarts krijgt 52 euro per patiënt per jaar, ook al ziet hij die - zoals in mijn geval - nooit of zelden.Oh, wat vreselijk weinig,
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

woensdag 28 november 2012 om 18:27
woensdag 28 november 2012 om 18:28
Gewoon gaan, had de beste man maar geen dokter moeten worden. Ga ook naar de arboarts. Deze mag je vrij bezoeken en deze mag niets terugkoppelen naar je werkgever. Je staat dus niet meteen bekend als dat meisje waar iets mee is. H kan je ook tips geven hoe je er op je werk mee om moet gaan en hoe je eventueel je werkgever kan inlichten.
Succes!
Succes!

woensdag 28 november 2012 om 18:32
Wat een onzin. Er zijn periodes dat werknemers minder presteren. Als goed werknemer bespreek je dit met je werkgever en geef je aan wat je nog wel kan en wat niet. Als goed werkgever bespreek je dat met je werknemer en geef je hem/haar daar de ruimte voor. Misschien een iets andere invulling en salaris voor een poosje. Het betekent toch niet dat je het nooit meer kan doen?
Kort door de bocht reactie hoor.
Kort door de bocht reactie hoor.

woensdag 28 november 2012 om 18:35
woensdag 28 november 2012 om 18:51
Waarom begrijpt je man het niet? Heb je hem niet verteld tussendoor dat je je zo ellendig voelt? Praat je er zelf nooit over?
Het advies op je werk is wel heel stom.
Ik zou nog eens naar de huisarts gaan. Hij kan je echt verder helpen. Zijn werk is mensen helpen, en jij bent gewoonweg nog niet zo ver dat je geholpen bent. Dus; ga terug!
Het advies op je werk is wel heel stom.
Ik zou nog eens naar de huisarts gaan. Hij kan je echt verder helpen. Zijn werk is mensen helpen, en jij bent gewoonweg nog niet zo ver dat je geholpen bent. Dus; ga terug!
woensdag 28 november 2012 om 19:02