Gezondheid alle pijlers

Hoe lang ziek na drinken bedorven water?

28-11-2012 20:22 26 berichten
Hoe lang kun je ziek zijn van bedorven water? Een vriend van me is nu ziek (overgeven, diarree), vermoedelijk nadat hij water heeft gedronken wat hij een paar keer in een sauna (eigen flesje) heeft gedronken. Hoelang blijf je hiervan ziek? Het is plotseling opgekomen, is de kans groot dat, nu hij het er allemaal uitgooit, zich morgen weer beter voelt?
Alle reacties Link kopieren
Hmm, zo puur op logisch redeneren lijkt dit me 't zelfde als bedorven voedsel eten. En dat is toch meestal wel over zodra het voedsel uit je lichaam is.
Zelf drink ik trouwens ook wel eens water dat al tijden in 'n flesje zit. Ben er nog nooit ziek van geworden. Verbaas me erover dat het kan. Maar ik heb het wel 'ns eerder gehoord.
was het water uit de kraan (zelfgevuld flesje) of niet ?

Water in een flesje bederft eigenlijk alleen als het een paar keer zelfgevuld is en slecht afgespoeld/gewassen.
Ik vul regelmatig 'n flesje zelf en was het niet af. Ben nog nooit ziek geworden van 't water wat er soms al lange tijd in zat. Hij zal wel iets verkeerds gegeten hebben of simpelweg 'n virusje te pakken hebben. Is binnen 1 tot 3 dagen wel over.
Cosima, het was een zelfgevuld flesje wat een paar keer zonder afwassen in de sauna is gebruikt.
Er is wel eens onderzoek geweest naar flesjes/bidons die zelf gevuld worden met water (in de sportschool) en die zaten vol poepbacteriën. Misschien was het water niet bedorven, maar het flesje vies?

Lijkt me dat het inderdaad wel binnen 1-3 dagen over is. Niet vergeten: gooi het flesje weg!
Ik denk dat het gewoon de buikgriep die heerst is. Een paar dagen, dan is hij weer opgeknapt.
Er heerst op dit moment buikgriep dus dat lijkt me iets waarschijnlijker dan ziek worden van drinken uit een ongewassen flesje. Noro (bruikgriepvirus) duurt gemiddeld 48 uur.
'Hier' ken ik niemand met buikgriep. Of het heerst hangt af van waar je woont.
Ok, afwachten dus welke kant het opgaat. Het zal misschien idd wel buikgriep zijn. Zou de diarree en overgeven dan morgenavond wel over zijn? Of duurt het echt wel langer? Ik heb zelf maar 1 keer een soort buikgriep gehad, dat was na een nacht spugen en diarree over.
Volgens mij duurt de buikgriep die nu heerst een dag of 2-3. Hij moet zorgen dat hij genoeg vocht binnen krijgt.
Wat heb je een haast! Laat die man toch rustig uitzieken!

Buikgriep kan kort duren maar je kunt er ook zomaar een week zoet mee zijn!
Hé heerst er buikgriep? Ik heb het namelijk ook! Dacht ook dat het aan het eten lag, maar heb het nu al 3 dagen. Waar hebben jullie die info vandaan?
quote:misslexie schreef op 28 november 2012 @ 20:24:

Hmm, zo puur op logisch redeneren lijkt dit me 't zelfde als bedorven voedsel eten. En dat is toch meestal wel over zodra het voedsel uit je lichaam is.Dit klopt niet. Ik ken iemand die 3 dagen ziek is geweest van worstjes in de felle zon bij een BBQ. (Niet echt slim, maar ja.)
Je kan meerdere dagen ziek zijn van een voedselvergiftiging. Maar het kan inderdaad ook buikgriep zijn, ik ken veel mensen die dat nu hebben.
Laatste keer dat ik een dergelijk virusje te pakken had (maandje of 2 geleden) kon ik ongeveer anderhalve dag niets binnen houden door de misselijkheid, nog geen slok water. Toen dat over was, duurde het nog een paar dagen voordat ik me niet meer zo slap als een vaatdoek voelde. Het lijkt me verstandig als die vriend van je zoveel mogelijk rust pakt de komende dagen. Goeie kans dat de ergste klachten inderdaad morgenavond wel weer over zullen zijn, maar zijn lichaam zal dan vast niet heel blij zijn dat het al 2 dagen niets binnen heeft kunnen houden.
Er heerst buikgriep. Mijn man had het van het weekend, ik heb het nu. Heerlijk
Bedankt voor jullie reacties!
Ligt erg aan welke bacterie hij binnen kreeg. Ik heb eens salmonellaveriftiging gehad (ei) en ben daar dagen ziek van geweest. Maar dan lig je echt ijlend in bed
Bacteriele infectie kan heel smerig zijn. Veel te drinken geven en vooral bouillon en cola om uitdroging te voorkomen. Als er bloed bij de diarree zit een antibioticakuurtje.
Mijn man heeft ooit zo lang met een flesje gedaan dat er algen in zaten en zelfs daar is hij niet ziek van geworden

Maar denk idd eerder aan buikgriep. Hoor het echt overal en hier in huis ook allemaal ziekig
quote:GiuliettaCapuletti schreef op 28 november 2012 @ 20:33:

Er is wel eens onderzoek geweest naar flesjes/bidons die zelf gevuld worden met water (in de sportschool) en die zaten vol poepbacteriën. Misschien was het water niet bedorven, maar het flesje vies?

Lijkt me dat het inderdaad wel binnen 1-3 dagen over is. Niet vergeten: gooi het flesje weg!Bacteriën snap ik nog wel, maar POEPbaceteriën? Hoe dat zo?
Even een dokter opzoeken, kan ook legionella zijn (hoeft niet).

Als water bedorven is kun je dat duidelijk ruiken. Dus altijd ruiken voordat je iets drinkt. Als je uit een glas drinkt komt de geur vanzelf, door uit een fles te drinken niet. Water in flesjes die je niet afsluit en waaruit je niet direct drinkt bederven minder snel.
Leven en beleven
quote:GiuliettaCapuletti schreef op 28 november 2012 @ 20:33:

Lijkt me dat het inderdaad wel binnen 1-3 dagen over is. Niet vergeten: gooi het flesje weg!Zuiver water bederft zonder bacterien niet.quote:chihiro schreef op 28 november 2012 @ 22:01:

[...]

Bacteriën snap ik nog wel, maar POEPbaceteriën? Hoe dat zo?Dat is slechts bij 1 van de 66 flesjes aangetroffen. Misschien is dat flesje op de wc tegen de kraan gedrukt en gevuld en heeft iemand daarvoor met vieze vingers aan die kraan gezeten.
Leven en beleven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven