Hoe lang ziek na drinken bedorven water?

woensdag 28 november 2012 om 20:22
Hoe lang kun je ziek zijn van bedorven water? Een vriend van me is nu ziek (overgeven, diarree), vermoedelijk nadat hij water heeft gedronken wat hij een paar keer in een sauna (eigen flesje) heeft gedronken. Hoelang blijf je hiervan ziek? Het is plotseling opgekomen, is de kans groot dat, nu hij het er allemaal uitgooit, zich morgen weer beter voelt?

woensdag 28 november 2012 om 20:33

woensdag 28 november 2012 om 20:38

woensdag 28 november 2012 om 20:48
quote:misslexie schreef op 28 november 2012 @ 20:24:
Hmm, zo puur op logisch redeneren lijkt dit me 't zelfde als bedorven voedsel eten. En dat is toch meestal wel over zodra het voedsel uit je lichaam is.Dit klopt niet. Ik ken iemand die 3 dagen ziek is geweest van worstjes in de felle zon bij een BBQ. (Niet echt slim, maar ja.)
Hmm, zo puur op logisch redeneren lijkt dit me 't zelfde als bedorven voedsel eten. En dat is toch meestal wel over zodra het voedsel uit je lichaam is.Dit klopt niet. Ik ken iemand die 3 dagen ziek is geweest van worstjes in de felle zon bij een BBQ. (Niet echt slim, maar ja.)
woensdag 28 november 2012 om 20:54
Laatste keer dat ik een dergelijk virusje te pakken had (maandje of 2 geleden) kon ik ongeveer anderhalve dag niets binnen houden door de misselijkheid, nog geen slok water. Toen dat over was, duurde het nog een paar dagen voordat ik me niet meer zo slap als een vaatdoek voelde. Het lijkt me verstandig als die vriend van je zoveel mogelijk rust pakt de komende dagen. Goeie kans dat de ergste klachten inderdaad morgenavond wel weer over zullen zijn, maar zijn lichaam zal dan vast niet heel blij zijn dat het al 2 dagen niets binnen heeft kunnen houden.

woensdag 28 november 2012 om 22:01
quote:GiuliettaCapuletti schreef op 28 november 2012 @ 20:33:
Er is wel eens onderzoek geweest naar flesjes/bidons die zelf gevuld worden met water (in de sportschool) en die zaten vol poepbacteriën. Misschien was het water niet bedorven, maar het flesje vies?
Lijkt me dat het inderdaad wel binnen 1-3 dagen over is. Niet vergeten: gooi het flesje weg!Bacteriën snap ik nog wel, maar POEPbaceteriën? Hoe dat zo?
Er is wel eens onderzoek geweest naar flesjes/bidons die zelf gevuld worden met water (in de sportschool) en die zaten vol poepbacteriën. Misschien was het water niet bedorven, maar het flesje vies?
Lijkt me dat het inderdaad wel binnen 1-3 dagen over is. Niet vergeten: gooi het flesje weg!Bacteriën snap ik nog wel, maar POEPbaceteriën? Hoe dat zo?
donderdag 29 november 2012 om 01:34
Even een dokter opzoeken, kan ook legionella zijn (hoeft niet).
Als water bedorven is kun je dat duidelijk ruiken. Dus altijd ruiken voordat je iets drinkt. Als je uit een glas drinkt komt de geur vanzelf, door uit een fles te drinken niet. Water in flesjes die je niet afsluit en waaruit je niet direct drinkt bederven minder snel.
Als water bedorven is kun je dat duidelijk ruiken. Dus altijd ruiken voordat je iets drinkt. Als je uit een glas drinkt komt de geur vanzelf, door uit een fles te drinken niet. Water in flesjes die je niet afsluit en waaruit je niet direct drinkt bederven minder snel.
Leven en beleven
donderdag 29 november 2012 om 01:46
quote:GiuliettaCapuletti schreef op 28 november 2012 @ 20:33:
Lijkt me dat het inderdaad wel binnen 1-3 dagen over is. Niet vergeten: gooi het flesje weg!Zuiver water bederft zonder bacterien niet.quote:chihiro schreef op 28 november 2012 @ 22:01:
[...]
Bacteriën snap ik nog wel, maar POEPbaceteriën? Hoe dat zo?Dat is slechts bij 1 van de 66 flesjes aangetroffen. Misschien is dat flesje op de wc tegen de kraan gedrukt en gevuld en heeft iemand daarvoor met vieze vingers aan die kraan gezeten.
Lijkt me dat het inderdaad wel binnen 1-3 dagen over is. Niet vergeten: gooi het flesje weg!Zuiver water bederft zonder bacterien niet.quote:chihiro schreef op 28 november 2012 @ 22:01:
[...]
Bacteriën snap ik nog wel, maar POEPbaceteriën? Hoe dat zo?Dat is slechts bij 1 van de 66 flesjes aangetroffen. Misschien is dat flesje op de wc tegen de kraan gedrukt en gevuld en heeft iemand daarvoor met vieze vingers aan die kraan gezeten.
Leven en beleven