Welk (europees) eiland?

30-11-2012 21:22 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heey!

Ik ben nieuw hier op dit forum, dus ik zal me even voorstellen. Ik ben Marielle, 22 jaar en kom ergens uit het midden van het land.

Heb me aangemeld met een reden ;) ben nu alweer opzoek naar een vakantie voor de zomer van 2013. Ik lees vaak topics van het vivaforum maar ik dacht laat ik me nu maar eens registreren.. Heb namelijk jullie hulp nodig. Ben qua warme bestemmingen alleen nog maar naar Corfu geweest. Heb dus geen ervaringen of vergelijkingsmateriaal. Ik vond daar de wat toeristischere plekken als paleokastritsa, roda, sidari erg leuk.. ook de boottochten waren geweldig! Ben dus opzoek naar (het liefst een eiland, maar kijk ook naar turkije, tunesie of egypte).. Wil dus iets waar ik niet in the middle of nowhere zit, gezellige drukte, winkelen, kroegjes, misschien wat uitgaan, veel excursies, en natuurlijk aan het strand liggen met helder blauw water :p Beetje standaard dus... Welk eiland past er het beste bij mij (oh, en graag betaalbaar als het kan ;))

tnx!!
Griekse eilanden?
Guernsey, Malta, Shetlands/Orkneys.
Hmm ik dacht zelf iets van mallorca, gran canaria, of turkije/tunesie etc.. of is dat te massaal? Zakynthos leek me ook leuk, maar bang dat het een kopie van corfu is..
Ibiza!
Kreta. Daar is namelijk heel veel meer te doen en te zien.
Kos of Rhodos!
Ja ook al aan zitten denken idd! Maar ben bang dat kreta of kos ofzo een soort van klein-Nederland is met op elke hoek een ed kroket :p.. dat hoeft dan ook weer niet haha ;)
Mallorca, met afstand. De hoofdstad Palma is prachtig, mooier dan Barcelona, met een Romeinse en Moorse historie. Aan zee staat de indrukwekkendste kathedraal ter wereld

Je hebt daar 10 kilometer van breed, schoon, mooi strand. Voor de verdere rest heb je bergen tot 1450 meter hoog. 1 epische excursie brengt je naar een klooster, dan over een bergpas met haarspeldbochten van 700 meter, dan naar beneden naar een paradijselijke baai waar een rivier door de canyon in zee uitmondt.

Ik heb het er echt prima naar mijn zin, je kunt de toerist uithangen met een bruisend uitgaansleven aan de boulevard, of de natuur en cultuur opzoeken. Alles goed te doen.
Cyprus is ook mooi, lekker warm en goed eten.
Hmm, iemand ervaringen met die resortdingen in egypte, tunesie enzo? Valt daar buiten het resort nog wat te zien/doen behalve zand? Gezellige stadjes? Of zit je dan opgesloten in je resort :p?
Ik ben in zowel Tunesië als Egypte geweest, Tunesië (Port El Kantaoui) is lang geleden, maar ik herinner me dat er weinig te doen was. We zijn een dag naar Sousse geweest, maar bij het hotel zelf was niks.

Afgelopen zomer ben ik in Egypte (Hurghada) geweest. We zijn op excursie naar Cairo geweest, zijn wezen snorkelen, en naar een waterpark geweest. Voor de rest was er echt niets rondom ons resort, alleen andere resorts. Naar Hurghada was 8 euro met de taxi (heen en terug), dus dat hebben we ook een avondje gedaan. Dit was een minuut of 15 à 20 rijden, leuk voor een keer.

Als je echt een beetje reuring om je heen wil, buiten je hotel, zou ik niet naar zo'n resort-land gaan.

Kos is echt heel leuk, er zijn Nederlandse cafés, maar het valt alles mee met 'klein Nederland'.
Mallorca is geweldig! Veel te zien, mooie strandjes, heel gezellig. Echt een aanrader!
Ik heb goede herinneringen aan de Griekse eilanden (Naxos, Pathos, Santorini, Corfu, Zakynthos vond ik opvallend minder) en La Palma maar ook het vasteland: de Italiaanse westkust (zo'n beetje van Pisa tot aan Piombino). Resorts hebben met nooit aangetrokken omdat je dan wordt afgeschermd voor het laatste restje authenticiteit wat in sommige kustplaatsjes nog te vinden is. Nu ik er aan denk: Zuid-spanje, in de buurt van de Doñana was ook niet verkeerd!
Ik ben de laatste 2 jaar op rhodos, kreta en kos geweest. Rhodos vond ik echt het leukste eiland. Mooie omgeving en er was genoeg te doen. Kreta was ook erg leuk, alleen wel groot als je ergens heen wil gaan. Kos vond ik minder, te klein en weinig te doen.

Dat "klein nederland" herken ik totaal niet. Op kreta was er in ons dorpje wel een cafe dat nederlands was, maar dat vond ik juist erg gezellig. (En mijn vriend vond het ook érg fijn dat ze alle nederlandse wedstrijden daar uitzonden.)
Sardinie.

Sicilie/Sardinie...wie heeft ervaring..?

lisa in "Sardinie tips"
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Lesbos, samos, of lefkas wat rustigere eilanden
Ibiza natuurlijk! Of Sardinie... Of Rhodos... Ik ga zelf volgend jaar naar Mallorca, schijnt ook heel leuk te zijn.
Om Palma nou mooier te noemen dan Barca. Mallorca is leuk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Rhodos vond ik fantastisch. Prachtige baaitjes en leuke plaatsjes.
I choose happy!
En wat vind je van Sicilie. Dit jaar voor het eerst geweest en wil zeker nog terug.
I choose happy!
Ben al naar wat eilanden geweest in europa (Cyprus, Malta, Sardinie, Kos) maar mijn favoriet is toch wel Corsica, ga er zeker nog een keer heen. Minpuntje vrij duur
Samos, kan je ook naar Turkije met de boot. En er zijn andere boottochten en het is gewoon een gezellig eiland.
Ah oke, dan wordt het iig geen resort land ;) niks voor mij als ik niet naar gezellige dorpjes kan enzo.. iemand nog op menorca of zakynthos geweest? Die laatste hoor ik eigenlijk alleen slechte verhalen over :P en die eerste schijnt rustig te zijn..

Italiaanse eilanden zagen er idd ook mooi uit op internet en de etna lijkt me ook echt tof om te zien
Ben jaren naar Egypte gegaan om te duiken. Duiken was prachtig, maar daarbuiten is er weinig te doen in de directe omgeving. Nu je op de bodem van de rode zee alleen nog maar russen ziet die de boel vertrappen en mijn man niet meer duikt, zijn we naar de canarische eilanden geweest.

Mooie blauwe (bijna caribische) zee, veel te doen overdag, lekker eten, gezellige barretjes, etc.

Ga je trouwens alleen of met een vriend(in)?

In het eerste geval zou ik sowieso niet kiezen voor Egypte of Tunesie. Niet vanwege veiligheid, maar vanwege onheuse bejegening van de mannen daar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven