Een dagje God.

04-05-2008 10:33 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zou jij doen als je één dagje voor God mocht spelen?

(nav het topic rotzeehond)

Wat zou jij doen?

Totaal aantal stemmen: 18

niets Geen stemmen
vrede voor een dag (22%)
ik geloof niet in God (50%)
gewoon wat ik elke dag doe (6%)
anders, namelijk ..... (22%)
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:Tientje79 schreef op 04 mei 2008 @ 11:47:

Hmm... zou God ook openstaan voor een functioneringsgesprek?Je kan beter vragen of hij zijn foutenjes kan toegeven. Her en der een steekje laten vallen zei ik al in het andere topic.
quote:mylenevalerie schreef op 04 mei 2008 @ 11:53:

[...]

Je kan beter vragen of hij zijn foutenjes kan toegeven. Her en der een steekje laten vallen zei ik al in het andere topic.Het idee achter een functioneringsgesprek is, dat het van twee kanten komt. Fouten maken doet iedereen, maar wat is de gedachte erachter en wat gaan 'we' er in de toekomst aan doen? En wat kunnen 'wij' er aan doen om dat functioneren mogelijk te maken. Wat zou dat fijn zijn zeg, als je het 'waarom' zou snappen!
quote:eleonora schreef op 04 mei 2008 @ 10:35:

Ik zou om te beginnen dat Armani jacht wegtoveren in ieder geval.
quote:Tientje79 schreef op 04 mei 2008 @ 10:45:

Ik zou iedereen begiftigen met moreel besef. Wat zou er dan een boel minder ellende zijn!

En mensen dood laten gaan zonder lijdensweg, als ze klaar zijn met leven gewoon in hun slaap laten gaan, zonder poespas.

Wiens moreel besef? Het jouwe? Het mijne? Dat van President Bush of Osama bin Laden? Die van mijn streng Gristelijke oom en tante uit Staphorst of van mijn losbandige homofiele neef uit A'dam?

Wie gaat dat bepalen? Hoe ethisch is het om jouw moraal aan anderen op te dringen?

En waarom is lijden zo erg? Hoe naar ook, veel mensen komen juist veel sterker uit een periode met veel verdriet en pijn. Ook nabestaanden van iemand die veel pijn heeft gehad voor ie stierf 'leren' van lijden.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Wat Tientje zegt spreekt me wel aan, de 'bezwaren' snap ik ook.

Ik zou naar iets zoeken waardoor wereldvrede een blijvend iets is. Dus dan kom je inderdaad in de richting van moreel besef.

Misschien zou ik mezelf eerst begiftigen met de benodigde wijsheid en dan de gepaste actie ondernemen.
En ik ben inderdaad een van de weinigen die liefst niet zomaar in de slaap zou willen overlijden. Omdat ik vind dat doodgaan bij het leven hoort en het is een fase die ik wel bewust mee zou willen maken. Dit dus nog los van de nabestaanden, voor wie het inderdaad ook fijn is om afscheid te kunnen nemen.
nooit meer n enge levensbedreigende ziekte,het klinkt mooi maar dan blijft iedereen leven en raakt de wereld nog meer overbevolkt.

dus doe maar vrede.

wat me ook wel wat lijkt is mannen en vrouwen eens een dagje laten ruilen.

ff in mekaars hoofd kijken,de mannen onze menstrualia problemen enz.

voor mezelf ik zou graag m,n overleden tweelingbroer willen zien en vragen of ik t goed doe zo in m,n 1 tje
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Ik heb zelf het topic geopend maar echt weten wat ik zou willen weet ik niet. Ja op de algemene dingen na wat ik Korenwolf al schreef.

Wat ik zelf mooi zou vinden denk ik dat iedereen zich 1 dag ultiem gelukkig voelt. Dus hoe dat eruit ziet verschilt dus ook per persoon. Dat gevoel meemaken is mooi, anderzijds als je dat erna niet meer hebt is dat ook een echt gemis. Mooi en triest tegelijk.

Voor mij persoonlijk zou ik graag nog een dag met mijn vader doorbrengen. Met zijn 38 jaar is hij te vroeg gestorven en heb ik nog steeds niet op alles antwoorden gevonden/gekregen. Dat zou mijn geluksmoment zijn.
quote:korenwolf schreef op 04 mei 2008 @ 11:07:

[...]

[...]

Dat zou je denken, niet, dat dat beter is. Maar ik vraag het me af. Een bekende van mij heeft een vriend verloren na een akelig ziekbed. Na de begrafenis zei ze, dat ze het zo fijn vond dat ze gewoon afscheid had kunnen nemen... In tegenstelling tot van haar partner, die onverwacht in zijn slaap overleed en er van de ene op de andere dag niet meer was.

Wat een egoïstische gedachte!

Lekker hoor, zo fijn dat iemand lijd, dan kun je (als achterblijver) in elk geval nog gedag zeggen, ik kan me de gedachte wel voorstellen, maar vind eigenlijk wel dat hij hinkt,

Het is een utopie, maar zelf hoop ik dat alle mensen om mij heen een zachte snelle dood sterven, en wat ik er dan bij voel, is een bijzaak

Als god zou ik de mensheid een spiegel geven,

ik denk dat een stukje zelfreflectie geen kwaad kan,
quote:

korenwolf schreef op 04 mei 2008 @ 11:07:

[...]

Dat zou je denken, niet, dat dat beter is. Maar ik vraag het me af. Een bekende van mij heeft een vriend verloren na een akelig ziekbed. Na de begrafenis zei ze, dat ze het zo fijn vond dat ze gewoon afscheid had kunnen nemen...

quote:MysticAngel schreef op 04 mei 2008 @ 20:07:

[...]

Wat een egoïstische gedachte!

Lekker hoor, zo fijn dat iemand lijd, dan kun je (als achterblijver) in elk geval nog gedag zeggen, ik kan me de gedachte wel voorstellen, maar vind eigenlijk wel dat hij hinkt,

Het is een utopie, maar zelf hoop ik dat alle mensen om mij heen een zachte snelle dood sterven, en wat ik er dan bij voel, is een bijzaakIk durf maar zo in te schatten dat de kennis van Korenwolf die vriend geen akelig ziekbed toewenste. De opmerking op zichzelf dat ze het fijn vond dat ze afscheid heeft kunnen nemen, vind ik niet egoistisch. Van mij 'mag' dat best gezegd worden omdat het los staat van het andere.
MysticAngel, hoe zit het dan met de pijn die iemand lijdt omdat haar partner onverwacht is overleden? Of "telt" dat niet, is alleen lichamelijke pijn erg?
quote:korenwolf schreef op 05 mei 2008 @ 08:27:

MysticAngel, hoe zit het dan met de pijn die iemand lijdt omdat haar partner onverwacht is overleden? Of "telt" dat niet, is alleen lichamelijke pijn erg?

Natuurlijk is dat ook lijden! en hoe! daar kan ik helemaal inkomen, soms is het leven zo vreselijk onredelijk, en als er dan (op al dan niet jonge leeftijd) een partner onverwacht wegvalt, is dat erg moeilijk te verteren,

Ik bezie het alleen vanuit de andere kant, en hoewel het hypotetisch is (want kan niet uit die ervaring verhalen) denk ik dat ik liever zonder afscheid van een naaste zou scheiden, dan dat diegene dat niet (of weinig) lijd, dan dat ik minder lijd, afscheid kan nemen, en mijn geliefde een pijnlijk ziekbed heeft,
Permanente vrede op aarde
quote:jamadi52 schreef op 04 mei 2008 @ 16:42:

voor mezelf ik zou graag m,n overleden tweelingbroer willen zien en vragen of ik t goed doe zo in m,n 1 tje

Als ik voor één dag God zou zijn (zoals in de Bijbel beschreven) dan zou ik er een oerGodin bij toveren. Wedden dat het dan beter gaat?
Ik zou harddrugs legaliseren.

Dan zou de prijs van een kilo cocaine namelijk dusdanig zakken, dat ie net zo duur is als een kilo koffie. Dan verdient er niemand meer zakken met geld aan en verwijnt de hele drugshandel met alle ellende eromheen als sneeuw voor de zon. Er zou vervolgens ook niet meer geproduceerd worden en dus ook niet meer geconsumeerd.

Dahaag harddrugs, criminaliteit en corruptie in Latijns Amerika, guerrilla en drugskartellen in Colombia, crackcocaine problemen in de VS, gerelateerde wapenhandel, etc.; tot nooit meer.
Geloof je dat echt Nijn? Alcohol is toch ook gelegaliseerd, en moet je zien hoeveel alcoholisten er nog rondlopen, en het doet net zoveel schade aan de pesoon en zijn gezin als hard drugs.

Als ik God was dan zou ik toch het onrecht uit de wereld halen, en mensen worden niet meer ziek of dood door een ongeluk. als je 80 bent wordt je gewoon op een dag niet meer wakker.......niks geen gedoe met dementie, luiers aan en dan daar de hele dag in moeten zitten......gewoon, het kaarsje gaat uit.
Wat doen we dan met al dat verplegend personeel , toety ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ja, dat geloof ik echt, Toetie. Die theorie heb ik me namelijk aan laten smeren door een paar Colombianen, die verstand hebben van die zaken.

Drugs en alcohol hebben ook niet dezelfde probleem-achtergrond. De drugshandel drijft voor een groot deel op het feit dat het illegaal is. Als het legaal was geweest, dan was er nooit de stinkendrijke geldsmijtende cocacrimineel Pablo Escobar geweest, de drugskartels, de guerrilla in Colombia zou er haar geld niet meer mee kunnen verdienen, etc.

Alcohol heeft een heel ander verhaal. Er zit geen ilegale miljoenenbisnis achter, het is gewoon schadelijk als je het overmatig gebruikt.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 mei 2008 @ 00:20:

Wat doen we dan met al dat verplegend personeel , toety ?Die mogen een dagje naar het strand.
quote:Nijntje schreef op 06 mei 2008 @ 05:08:

Alcohol heeft een heel ander verhaal. Er zit geen ilegale miljoenenbisnis achter, het is gewoon schadelijk als je het overmatig gebruikt.

Wel uh, geen illegale handel, maar met alcolhol worden toch ook miljoenen verdient.

Maar goed, zag hierboven een goeie, God verdient een functioneringsgesprek....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven