ikea bed verven?

02-12-2012 21:48 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi allemaal,

ik ben nogal een klus en deco nitwit, en ik zit nu midden in een verhuizing

we gaan de slaapkamer muren verven, in gebroken wit en 1 muur word een lavendel-grijs, een beetje taupe achtig.

Er komt licht laminaat op de vloer ik de kleur wit eiken, het lijkt hier een beetje op.

nou hebben we een IKEA mandal bedframe, en ik vind het hout totaal niet matchen bij de rest van de kamer, en ik wil dat opschuren en verven. Ons budget laat het het momenteel niet toe dat we een nieuw bedframe kopen.

vraag 1: is dat een slim idee? als is: wordt het niet heel snel lelijk?

vraag 2: welke kleur zouden jullie aanraden? ik denk zelf aan een white wash, of misschien iets grijzer dan wit zodat t mooi bij de vloer matcht.
Heb het ff opgezocht. Dat frame is massief Berken met acryllak.

Dat kun je dus prima verven met acryllak. Inderdaad ff opschuren en opnieuw lakken. Dat wordt dus wel dekkend. Zo'n mooi beitseffect gaat volgens mij niet, omdat het hout al een keer gevefd is.

Persoonlijk zou ik het wit of licht grijs maken of zoiets.
Hier kun je de nummers van bepaalde kleuren opzoeken en hier kun je deze invullen en kijken hoe het bij elkaar staat.

Misschien heb je daar wat aan?
Thanks, voor beide reacties!!

Ik ga even kijken of ik aan de slag mag met acryllak of dat ik mijn vader even lief aan moet kijken (ben namelijk zwanger en mag bepaalde sorteren verfdampen niet inademen)

Ik ga kijken of ik een RAL kleurnummer kan vinden!
Is dit iets:

Muur (ongeveer?), Vloer, Bed?

Acryl is waterbasis dus dat mag gewoon hoor als je zwanger bent. Goed ventileren en niet te lang achter elkaar.
Volgens mij mag er zelfs geen verf of lak meer verkocht worden op terpetinebasis.
kleurencombi

ik heb nog geen plaatjes bevoegdheid, dus even een linkje:

iig komt dit qua kleuren het meeste in de buurt:

zwart voor de laden van het bed,

grijs voor het laminaat,

lavendelgrijs voor de muur.(deze kleur komt niet echt overeen, maar ik kan de juiste kleur niet vinden)
ik weet niet goed waarom het niet lukt... :( pff ik ga tukken, ik probeer het morgen nog een keer
hehe eindelijk een plaatje met de goede kleuren :)

hier zie je de vloer en de accentmuur, op de andere muren komt gebroken wit en het bed heeft zwarte laden.

ik moet eerlijk zeggen dat ik wat twijfel over de voorgestelde kleur, misschien kan ik beter de muurkleur nemen en dan een paar tinten lichter?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven