Geld & Recht alle pijlers

Toch nog even: Sinterklaas

03-12-2012 14:49 151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Elk jaar in september al komen er hier topics over Sinterklaas en hoeveel geld je daaraan uit gaat geven. Toch lees ik nergens hoeveel jullie uiteindelijk daadwerkelijk kwijt zijn aan de cadeautjes (kan zijn dat ik niet goed kijk, natuurlijk...)

Ik heb uiteindelijk ¤ 75 per kind uitgegeven (we hebben 2 kinderen)inclusief schoencadeautjes. De voorgaande jaren lag dit bedrag een stuk hoger per kind, ik heb echt wat rustiger aan gedaan.

Hoeveel zijn jullie dit jaar kwijt aan Sintcadeautjes voor de kinderen?
Zij is roze, haar man blauw, maakt samen een paars kind?
quote:GiuliettaCapuletti schreef op 03 december 2012 @ 15:56:

Wat bedoel je met Purple en Blue? Je man en kind ofzo?

Ik denk het wel.

Waarom noem je opa en oma niet oudroze en oudblauw?
Ik heb per kind ongeveer ¤60 uitgegeven, incl. schoencadeautjes. Waarschijnlijk bewaar ik daar nog wel iets van om onder de kerstboom te leggen.

Ze krijgen alletwee een "groot" cadeau van ongeveer ¤35 en dan nog wat kleinere dingen erbij, o.a. een nieuw shirt.

Ze hebben ook van oma nog wat cadeaus gekregen t.w.v. ¤25 ieder, die hebben ze dit weekend al gehad.
Elk jaar ong 75 tot 100 per kind. Dat zijn er 3 en voor de volwassenen 15 tot 20 euro. Dat zijn er 6 incl mezelf. De andere 4 familieleden geven ong 10 tot 20 per kind en gemiddeld 15 per volwassene.

Een Sint loodje een 10tje en dan nog kosten aan eten voor de hele familie en snoepgoed ed. En dit jaar kwamen 2 pieten a 15 euro.
quote:Confiture schreef op 03 december 2012 @ 16:01:

[...]

Ik denk het wel.

[quote]Pauline65 schreef op 03 december 2012 @ 15:39:

[...]

Grappig dat dit blijkbaar zo'n anders wordt gezien. Als dochter toe is aan een grotere fiets krijgt ze die en dus per definitie niet met verjaardag of Sinterklaas. Ik vind een fiets een noodzakelijk iets en geen kado.

Vind ik ook! Hier per definitie ook geen fiets voor een verjaardag. Je zult als kind maar net de pech hebben toe te zijn aan een grotere fiets en dan een fiets krijgen, terwijl broer/zus een paar weken eerder/later een mooie lego/playmobil doos krijgt...
Oh. Okee. Ik vind het allemaal niet echt logisch, maar ieder z'n ding.
quote:Confiture schreef op 03 december 2012 @ 16:01:

[...]

Ik denk het wel.

Waarom wacht je niet even totdat iemand reageert voordat je heel charmant de facepalm al tevoorschijn haalt?

Paar jaar terug schreef ik hier veel mee en werden op een gegeven moment vriend en kind Blue en Purple. Dat zit er nog in.

En ik ben niet de enige die vriend/man/kind noemt naar iets wat bij haar naam past. Dus om daar nu zo denigrerend op te reageren lijkt mij helemaal nergens voor nodig.
quote:TouchOfPink schreef op 03 december 2012 @ 16:05:

[...]

Waarom wacht je niet even totdat iemand reageert voordat je heel charmant de facepalm al tevoorschijn haalt?

Paar jaar terug schreef ik hier veel mee en werden op een gegeven moment vriend en kind Blue en Purple. Dat zit er nog in.

En ik ben niet de enige die vriend/man/kind noemt naar iets wat bij haar naam past. Dus om daar nu zo denigrerend op te reageren lijkt mij helemaal nergens voor nodig.Was het maar zo.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
En weet je Nouschi dat je er helemaal niks mee hebt helemaal prima hoor. Kan ik ook best begrijpen. Maar meteen de facepalm? Nee echt niet nodig. Leven en laten leven ofzo .
Ik heb bijna ¤200 uitgegeven voor drie kinderen.
quote:Susan schreef op 03 december 2012 @ 15:54:

Ik begrijp best dat mensen ook grotere cadeaus in de schoen doen, het is voor andere ouders lastig, maar je kunt denk ik niet verwachten dat mensen die het erg breed hebben daar rekening mee houden.

Ik zeg ook niet dat anderen daar rekening mee moeten houden. Vorig jaar had ik het zelf ook makkelijk kunnen betalen, maar ik wil(de) het niet te gek maken. Juist als je dan wel het geld hebt, is het lastig als andere ouders het wel geven. Kinderen vinden dat natuurlijk toch raar. Dan voel ik me toch ergens schuldig, terwijl mijn kinderen niks tekort komen.

Maar goed, ik snap die grote cadeaus in de schoen sowieso niet. Er staat een schoen voor een cadeautje dat daarin past. Schoencadeautjes zijn per definitie gewoon kleine dingetjes.

Mijn dochter van 3 wil trouwens haar schoen niet zetten, lekker makkelijk. Ze heeft het één keer gedaan, maar het was te spannend voor haar of zo.
Hier ook best wat uitgegeven, voor twee kinderen van 8 en 10

Oudste wilde graag een adidas jasje, en dat vind ik niet bij de 'standaard uitrusting' horen. Daarnaast krijgt ze wat lego friends en wat kleine dingetjes. Dat jasje en die lego dat tikt natuurlijk wel aan.
The past may be in tatters
But today is all that matters
60 euro en nog 15 euro voor schoendingen denk ik.

Pop

Stapelbedje voor poppen

Adventskalender

Gympies

Opbergmap voor tekeningen
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik ben dit jaar meer kwijt dan voorgaande jaren. Oudste dochter wilde heel graag schoenen die 120 euro kosten. Zo gek is Sint niet, dus ze betaalt 40 euro zelf Daarnaast nog een nagellakje en een chocoladeletter. Jongste dochter krijgt een grote doos Playmobil (was wel even twijfelen of ik het zou doen), een puzzel en een chocoladeletter. Bij elkaar dus ongeveer 100 euro per kind, exclusief de schoencadeaus maar dat waren kleine dingetjes. Ze krijgen ook nog cadeaus van mijn zus en zwager en ouders. Andersom heb ik natuurlijk ook cadeaus voor hen, dus december is hier echt een dure maand.
quote:TouchOfPink schreef op 03 december 2012 @ 16:08:

En weet je Nouschi dat je er helemaal niks mee hebt helemaal prima hoor. Kan ik ook best begrijpen. Maar meteen de facepalm? Nee echt niet nodig. Leven en laten leven ofzo .Kan jou dat nou schelen. Ieder z'n ding toch.
Ik hou 35 euro per kind aan. Van de grootouders krijgen wij geld om cadeautjes te kopen, dus daarmee komt het totaal op 52 euro per kind. Voor de 1 (5 jaar) heb ik dat ook uitgegeven, voor de ander (1 jaar) niet. Dat gaat dan op haar spaarrekening of ik koop er later in het jaar iets van als ze er aan toe is.

We geven onszelf 20 euro, maar dat leggen we dan opzij om later (met verjaardagsgeld erbij bijv.) wat groters te komen/te gaan doen.

Van dat geld kan ik veel kopen, want ik spaar het hele jaar door (marktplaats, rommelmarkten). Dit jaar maar 1 ding nieuw gekocht, voor 2 euro bij de Action. Voorgaande jaren gaven we voor (veel) meer geld, maar ze hebben zat speelgoed, dus we zijn aan het minderen.
quote:TouchOfPink schreef op 03 december 2012 @ 16:08:

En weet je Nouschi dat je er helemaal niks mee hebt helemaal prima hoor. Kan ik ook best begrijpen. Maar meteen de facepalm? Nee echt niet nodig. Leven en laten leven ofzo .

Mens. Je overdrijft hoor. Ik scheld je niet uit ofzo. Ik maak nota bene nog een grapje. Je kunt jezelf beter "Langetenen" noemen. Noem je die kleine "kleineteen".

Hier toch ook iets meer dan gepland

Ik heb in september bij Kruidvat 6 doosjes Lego Friends gekocht met 75% korting. Daar heeft ze een paar van in haar schoen gehad. Verder een leesboekje, een rekenboek (beiden gratis bij bestelling van Toys XL gekregen) lipgloss en oogschaduw in een tasje, een klein schilderijtje van iedereen kan schilderen, een chocolade iPhone. Bij elkaar misschien 20 euro aan schoenkadootjes.

Voor pakjesavond krijgt ze Beados (22 euro), een doos Lego Friends (autootje) (5 euro in de aanbieding destijds), een spel (15 euro Trekpleister en een doktersset (30 euro)

Is een set voor grotere kinderen, met chirurgen-kleding, rontgenspullen (foto's en een apparaatje), echte stethoscoop en een dokterstas met spuitjes, verband etc.

Dus in totaal ruim 90 euro
Overigens verder niets van de grootouders oid.

Ze is over 3 weken nog jarig ook
quote:aaquamarine schreef op 03 december 2012 @ 15:30:

[...]

Nee, inderdaad. Bovendien worden de vriendinnen van mijn dochter schofterig verwend door de Sint. Gelukkig gelooft ze sinds dit jaar niet meer, ze snapt wel dat ik geen honderden euro's uit kan geven, maar vorig jaar vond ik dat echt lastig. Kreeg zij een stickervelletje in haar schoen en een vriendinnetje een lopend hondje van Furreal Friends van 20 euro of zo. Leg dat maar eens uit. En ik gaf al echt niet weinig uit.Ja daarom. Dat is zo ontzettend lastig, toen ik nog jong was, en nog geloofde was iedereen zo'n beetje gelijk. En had iedereen gewoon voor een normaal bedrag cado's, maar je merkt dat de laatste jaren dat er gewoon veel onderscheid is tussen kids, en dat de kinderen dat op school ook aan elkaar vertellen, en je kind zelfs vaak gepest word omdat het dus niet net zoveel krijgt. Jammer
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Bij ons komen er trouwens nog wel cadeaus bij voor broers en schoonzus van mijn man en ouders, schoonouders en grootouders. Al met al ben je dan nog steeds een hoop geld kwijt.
Oh en ik heb ook nog een video van de Sint a 15 euro erbij
Heel weinig, denk zo'n ¤15- ¤20

Maar zoontje is ook pas net 2 én eind november jarig (en dus pas overladen met cadeaus)

Hij heeft kleinigheidjes van zeeman en hema in zijn schoen gehad (boekje, bekertje, treintje etc.)

Maar misschien koop ik woensdag nog een cadeautje voor hem.
quote:Confiture schreef op 03 december 2012 @ 16:19:

[...]

Mens. Je overdrijft hoor. Ik scheld je niet uit ofzo. Ik maak nota bene nog een grapje. Je kunt jezelf beter "Langetenen" noemen. Noem je die kleine "kleineteen".

Dat vind jij. Ik noem het eerder scoren ten koste van iemand. Hi-la-risch, not. En blijkbaar is dat een beetje je ding, want in deze post doe je het weer.

Maar goed ik laat het hierbij. Hier gaat het topic tenslotte niet om.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven