Wat vind jij van jouw naam?

05-05-2008 22:11 423 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn voornaam is zo'n 'laten we eens een weinig voorkomende naam zoeken'-geval. Ik moet zeggen, dat ik daar vaak niet blij mee ben. Hij is ook nog fijn Hollands, altijd leuk aangezien ik nogal internationaal georienteerd ben qua contacten. Soms verzucht ik dat ik eigenlijk ook wel gewoon een Jennifer Jansen had willen zijn.

Aan de andere kant lijkt het me vervelend om een naam te hebben die heel veel voorkomt. Zo zat ik ooit in een klas met meerdere Moniqueen, Christinen en Evelines. Het lijkt mij best irritant om je hele leven als bijv. Monique P. door het leven te gaan, ipv gewoon 'Monique.' Dit alles komt zo even naar boven door een topic op de kinderpijler, over bijzondere jongens- dan wel meisjesnamen.

Wat voor een naam heb jij? Simpel, veel voorkomend of juist ongewoon? En ik vraag me dus af (zie titel): wat vind jij van jouw naam?
(De Bridget Jones-hint deed het hem. Misschien moet ik die film maar eens een tijdje niet meer kijken )
Ik had vroeger een enorme hekel aan mijn naam. Dat was een naam voor een poppenmeisje met een medaillonnetje om haar hals aan een fluwelen bandje en ik was een bomenklimmer en slootjespringer. Ook had je verschillende rijmpjes waar mijn naam in voorkwam en die hoorde ik natuurlijk ook graag...not
Wauw, goed hoor!

En Luneth, dat vind ik ook een supermooie naam!
Dan ben ik benieuwd of je mijn naam ook kan raden, hij komt niet heel veel voor en er staan al een aantal tips boven.
quote:mayou schreef op 06 mei 2008 @ 14:11:

Ik had vroeger een enorme hekel aan mijn naam. Dat was een naam voor een poppenmeisje met een medaillonnetje om haar hals aan een fluwelen bandje en ik was een bomenklimmer en slootjespringer. Ook had je verwchellende rijmpjes waar mijn naam in voorkwam en die hoorde ik natuurlijk ook graag...not

Elsje?

(Elsje, fiederelsje...)
quote:pinguin83 schreef op 06 mei 2008 @ 14:11:

Dan ben ik benieuwd of je mijn naam ook kan raden, hij komt niet heel veel voor en er staan al een aantal tips boven.

Ik zit te broeden, maar hij is lastig!

Heb je meer hints?
quote:Vinyl schreef op 06 mei 2008 @ 14:12:

[...]

Elsje?

(Elsje, fiederelsje...)Nee, hield niet van klompjes
quote:pinguin83 schreef op 06 mei 2008 @ 14:11:

Dan ben ik benieuwd of je mijn naam ook kan raden, hij komt niet heel veel voor en er staan al een aantal tips boven.Ik denk aan ...
Ja, pnguin, hij is moeilijk. Mijn hoofd blokkeert telkens op Ernie (ik had ooit een buurvrouw die zo heette). Maar ik kan niets met die eerste letter bedenken...

Pino is het ook niet zeker?
Het konijn bij mijn eerste post is ook een hint. En ik heb ook de beste chocoladeletter
Genova mag door naar de volgende ronde!!!
Dat is het zeker weten wat Genova roept!
Zal ik het weghalen of kan ie blijven staan?
quote:mayou schreef op 06 mei 2008 @ 14:11:

Ik had vroeger een enorme hekel aan mijn naam. Dat was een naam voor een poppenmeisje met een medaillonnetje om haar hals aan een fluwelen bandje en ik was een bomenklimmer en slootjespringer. Ook had je verschillende rijmpjes waar mijn naam in voorkwam en die hoorde ik natuurlijk ook graag...notHolly hobby pop?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Mayou: heet jij Rozemarijn?

Pin: ah, daar gaat mijn wasdroogcombinatie...
Ik vind dat een ontzettend lieve naam pinguin83.
Haal maar weg, weet nooit wat ik in de toekomst voor geheimen krijg
Qua chocoladeletters ben ik minder goed bedeeld, maar mijn vriend heeft 3 voornamen en van zijn moeder krijgen we altijd alle initialen in chocola, dus dat is toch nog goedgekomen
Ik ken een meisje dat zo heet. En daar durf je echt geen konijnenvergelijkingen mee te maken, dat is best een pittige tante. Prima naam, vind ik. Moet je trots op zijn!
Dank je Luneth en Onderdezon, hij wordt alleen met afkorten wat bezitterig.
quote:mylenevalerie schreef op 06 mei 2008 @ 14:17:

[...]

Holly hobby pop?Nope
quote:Onderdezon schreef op 06 mei 2008 @ 14:17:

Mayou: heet jij Rozemarijn?

Pin: ah, daar gaat mijn wasdroogcombinatie...Zelfs geen pak omo...
Mayou: Is het Marianne?

(Hop Marianneke, stroop int kanneke..)
Ineke dan?

(ik kan even geen rijmpje bedenken, maar ze zijn er vast )
Ken ook iemand die zo heet, en is een verschrikkelijk leuke meid. Zelf nooit op die vergelijking gekomen eerlijk gezegd, een leuke naam, maar zelfs niet zulke leuke namen worden leuk als je ze associeert met een leuk persoon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven