Wat vind jij van jouw naam?
maandag 5 mei 2008 om 22:11
Mijn voornaam is zo'n 'laten we eens een weinig voorkomende naam zoeken'-geval. Ik moet zeggen, dat ik daar vaak niet blij mee ben. Hij is ook nog fijn Hollands, altijd leuk aangezien ik nogal internationaal georienteerd ben qua contacten. Soms verzucht ik dat ik eigenlijk ook wel gewoon een Jennifer Jansen had willen zijn.
Aan de andere kant lijkt het me vervelend om een naam te hebben die heel veel voorkomt. Zo zat ik ooit in een klas met meerdere Moniqueen, Christinen en Evelines. Het lijkt mij best irritant om je hele leven als bijv. Monique P. door het leven te gaan, ipv gewoon 'Monique.' Dit alles komt zo even naar boven door een topic op de kinderpijler, over bijzondere jongens- dan wel meisjesnamen.
Wat voor een naam heb jij? Simpel, veel voorkomend of juist ongewoon? En ik vraag me dus af (zie titel): wat vind jij van jouw naam?
Aan de andere kant lijkt het me vervelend om een naam te hebben die heel veel voorkomt. Zo zat ik ooit in een klas met meerdere Moniqueen, Christinen en Evelines. Het lijkt mij best irritant om je hele leven als bijv. Monique P. door het leven te gaan, ipv gewoon 'Monique.' Dit alles komt zo even naar boven door een topic op de kinderpijler, over bijzondere jongens- dan wel meisjesnamen.
Wat voor een naam heb jij? Simpel, veel voorkomend of juist ongewoon? En ik vraag me dus af (zie titel): wat vind jij van jouw naam?
maandag 5 mei 2008 om 22:17
Mijn naam komt heel weinig voor, en is geen Hollandse naam. Zorgt nogal eens voor verwarring en mensen die mijn naam niet kunnen uitspreken en er de mooiste dingen van maken. Vroeger had ik een hekel aan mijn naam, nu vind ik hem wel prima, al blijft het soms irritant je naam te moeten spellen
En mensen die dan zeggen... ow .... betekent dat niet....? Jaaaaaaaa dat weet ik
maandag 5 mei 2008 om 22:20
Mijn echte naam vind ik prachtig. Behalve mijn 2e naam irl. Die bestaat volgens mij niet in NL en snap niet dat ze mij die akelige familienaam hebben meegegeven. Zelfs al mijn exen weten die naam niet. Nickname hier ben ik ook tevreden mee.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
maandag 5 mei 2008 om 22:26
(even gekoppieerd uit ander topic waar ik het toevallig vandaag nog over mij naam had) Ik heb een niet zo vaak voorkomende naam, een variatie op een bekendere naam. En hoe vaak ik niet geen brieven en mails teruggekregen heb met 'beste gil'. Dan denk ik 'ik schrijf toch girl op!' Vraag me echt af hoe die mensen denken 'ach, het arme schaap weet niet hoe ze haar eigen naam moet schrijven; zal het maar even verbeteren voor haar'. Vind dat echt zo slordig! Kleine moeite om even te kijken naar wie je iets stuurt; zeker als je ook nog iets van me moet hebben. Idem voor achternaam trouwens. Zucht......
Maar goed, vroeger was ik echt zo níet blij met mijn naam. Vond de andere naam waarover mijn ouders twijfelden véél leuker (en ook veel gewoner). Nu ben ik er wel aan gewend en vind ik het wel prima, al zal ik hem denk ik nooit echt mooi vinden.
Alle kinderen bij ons in het gezin hebben trouwens aparte namen; echt, hoe vaak dat niet fout gaat. Zelfs familie gaat keer op keer de fout in. Mijn naam gaat nu wel altijd goed bij hen, nu die van mn broertjes nog.....
Maar snap mijn ouders wel dat ze een wat aparte naam hebben gekozen. Mijn god, je wilt toch niet dat je kind als 3 anderen in de klas heet. Lijkt me nou helemaal niet leuk. De namen die ik voor mijn (hopelijk) toekomstige kinderen in gedachten heb zijn ook niet echt alledaags. Mijn dochter/zoon zal zich misschien ook nog wel flink gaan ergeren aan de smaak van haar moeder, haha
Maar goed, vroeger was ik echt zo níet blij met mijn naam. Vond de andere naam waarover mijn ouders twijfelden véél leuker (en ook veel gewoner). Nu ben ik er wel aan gewend en vind ik het wel prima, al zal ik hem denk ik nooit echt mooi vinden.
Alle kinderen bij ons in het gezin hebben trouwens aparte namen; echt, hoe vaak dat niet fout gaat. Zelfs familie gaat keer op keer de fout in. Mijn naam gaat nu wel altijd goed bij hen, nu die van mn broertjes nog.....
Maar snap mijn ouders wel dat ze een wat aparte naam hebben gekozen. Mijn god, je wilt toch niet dat je kind als 3 anderen in de klas heet. Lijkt me nou helemaal niet leuk. De namen die ik voor mijn (hopelijk) toekomstige kinderen in gedachten heb zijn ook niet echt alledaags. Mijn dochter/zoon zal zich misschien ook nog wel flink gaan ergeren aan de smaak van haar moeder, haha
maandag 5 mei 2008 om 22:30
ik ben wel tevreden met mijn naam, in nederland komt ie wel vaak voor, maar daar woon ik toch niet, en hier komt ie minder vaak voor en wordt t anders uitgesproken.
dus ik vin t wel best heur.
wat ik wel stom vind, vooral de laatste tijd, die bekende mensen die hun kinderen van die "achterlijke" namen geven...dan denk ik "mens je zoon/dochter blijft niet altijd een babietje hoor, ooit is het een volwassen man/vrouw en dan loopt hij/zij mooi voor *** met zo'n naam"
dus ik vin t wel best heur.
wat ik wel stom vind, vooral de laatste tijd, die bekende mensen die hun kinderen van die "achterlijke" namen geven...dan denk ik "mens je zoon/dochter blijft niet altijd een babietje hoor, ooit is het een volwassen man/vrouw en dan loopt hij/zij mooi voor *** met zo'n naam"
maandag 5 mei 2008 om 22:39
Zucht.... mijn naam is altijd drama. Hij wordt altijd afgekort en die afkorting heeft nog een andere minder geaccepteerde betekenis. Zelf ben ik helemaal aan die afgekorte naam gewend en ik hoor de tweede betekenis niet meer, maar je ziet bij andere mensen bij wijze van spreken het kwartje gewoon vallen... duurt soms een minuutje, maar dan komt vaak één van de 4 a 5 standaard opmerkingen langs Gek genoeg past die bijnaam voor mijn gevoel helemaal bij me en valt het me echt niet meer op als vrienden me zo noemen tot ze dat doen in de buurt van onbekenden...
In het buitenland is het nog vervelender. Mijn echte naam is niet uit te spreken voor buitenlanders en de afkorting is dus 'ongepast'. (Ik mocht hem zelfs op Youtube niet gebruiken als naam )
Alleen bij bejaarden levert de naam geen probleem op. Die denken niet aan de afkorting en vinden het zonder uitzondering 'zo'n leuke Oud-Nederlandse naam'
In het buitenland is het nog vervelender. Mijn echte naam is niet uit te spreken voor buitenlanders en de afkorting is dus 'ongepast'. (Ik mocht hem zelfs op Youtube niet gebruiken als naam )
Alleen bij bejaarden levert de naam geen probleem op. Die denken niet aan de afkorting en vinden het zonder uitzondering 'zo'n leuke Oud-Nederlandse naam'
anoniem_44200 wijzigde dit bericht op 05-05-2008 22:49
Reden: toch maar iets minder herkenbaar gemaakt ;)
Reden: toch maar iets minder herkenbaar gemaakt ;)
% gewijzigd
Dat zeg ik....
maandag 5 mei 2008 om 22:41
Mijn naam komt er veel voor dus ik was 1 van de twee of drie Mikken in de klas, ik was dus meestal Mik R of zelfs Mik Raak omdat er nog een Mik R in de klas zat.
Nu sta ik er neutraal tegenover, ik vind 'm niet mooi maar ook niet lelijk.
Achternaam heb ik altijd prachtig gevonden ook al komt die zelden voor.
Nu sta ik er neutraal tegenover, ik vind 'm niet mooi maar ook niet lelijk.
Achternaam heb ik altijd prachtig gevonden ook al komt die zelden voor.
maandag 5 mei 2008 om 22:43
quote:Ring1981 schreef op 05 mei 2008 @ 22:34:
Mijn naam komt mondjesmaat voor en is zowel een vrouwen als een mannennaam. Er zijn twee BN'ers die zo heten als ik, en een winkel... Ik ben er blij mee, ik vind het nog steeds een leuke naam.
Hmm, Miss Etam, HEMA, V&D, Jumbo, zit ie er al tussen
(nee, ik weet m echt hoor, je hebt jezelf verraden, maar zal t niet opschrijven ivm privacy; leuke naam trouwens)
@Quertu: tuurlijk kijk je naar de mooiste naam, maar voor mij speelt deels ook wel mee of het geen dertien in een dozijnnaam is. Lijkt me nl niet leuk als nog 3 anderen in de klas dezelfde naam hebben als mijn kind. En daarbij zijn de namen die ik heel leuk vind ook wel een beetje (een eentje zelfs heel) apart. Maar ik snap je punt hoor en ook wel mee eens!
Mijn naam komt mondjesmaat voor en is zowel een vrouwen als een mannennaam. Er zijn twee BN'ers die zo heten als ik, en een winkel... Ik ben er blij mee, ik vind het nog steeds een leuke naam.
Hmm, Miss Etam, HEMA, V&D, Jumbo, zit ie er al tussen
(nee, ik weet m echt hoor, je hebt jezelf verraden, maar zal t niet opschrijven ivm privacy; leuke naam trouwens)
@Quertu: tuurlijk kijk je naar de mooiste naam, maar voor mij speelt deels ook wel mee of het geen dertien in een dozijnnaam is. Lijkt me nl niet leuk als nog 3 anderen in de klas dezelfde naam hebben als mijn kind. En daarbij zijn de namen die ik heel leuk vind ook wel een beetje (een eentje zelfs heel) apart. Maar ik snap je punt hoor en ook wel mee eens!