Gezondheid alle pijlers

steunkous puur symptoom bestrijder?

06-12-2012 09:27 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké ik heb aan beide benen een steunkous.

Dit ivm benen die tegen trombose aanhingen en aderontsteking.

Ik heb ze nu twee weken, klasse drie rechts en klasse twee links.

Wat een feest die dingen, vooral het aantrekken grrr!

Maar goed , ik merk nu dus dat sinds ik ze draag het probleem zich verplaatst naar de bovenbenen. Ik had voor de tijd veel last van pijnlijke benen, spataderen die enorm zeer doen, vocht, en enorme jeuk!!

Nu heb ik Savonds na het uitdoen nog steeds enorme jeuk , maar mijn bovenbenen worden nu steeds paarsig, vol spataderen (had ik niet eerder op de bovenbenen)

Zijn ze nou alleen voor symptoom bestrijding? Ik heb het idee dat het probleem zich dus gewoon verplaatst..

Huisarts is vrij deze week dus wou even de vraag hier neerleggen voor ik na de vervanger ga ( die is nogal dramatiserend)
Toch huisarts.
Loop je genoeg?

Verder eens met Snotolf.
Ik loop heel de dag door dus voldoende beweging.

Ik zal de vervanger straks wel even bellen maar ik dacht misschien dat iemand het herkende dat het misschien door wennen ofzo is..
Zijn de steunkousen op maat gemaakt voor je?!
Ja goldenday, alles werd opgemeten en na een week waren ze klaar.
Ik zou in jouw geval absoluut terug gaan. Je hebt geen duplexonderzoek gehad, toch? Het lijkt me verstandig dat je vraagt of je daarvoor doorverwezen kan worden. Daarmee breng je namelijk evt. trombose/aderontstekingen maar ook spataders in beeld. En daarop kan je dan de behandeling aanpassen.

En die kousen, zijn die aangemeten toen je benen dik waren, of waren ze op dat moment helemaal dun?

Niet mee rond blijven lopen in ieder geval, maar goed laten uitzoeken.
Nee die heb ik inderdaad niet gehad toen..mijn benen waren bij opmeten oké ..

Het zijn wel ondingen om aan te krijgen. Heb wel zo een magneten zakje bij zeg maar maar tjonge!

Er is toen alleen met spoed bloed geprikt en dat was goed. Als advies gaf hij koelen en met de benen omhoog . Dat was voor de kousen er waren.

Mar het valt me dus zo op dat het probleem zich nu in de bovenbenen bevind..!

Das toch niet de bedoeling? En stel dat hij steunkousen tot de lies geeft, waar gaat het dan heen vraag ik me af..of is dat raar?

Had gister avond bv een zeer vermoeid bovenbeen ipv onderbeen.
Heb je dit? Dat is echt heel makkelijk aan en uittrekken hoor.

“Don’t look back – you’re not going that way.”
Overleg nou maar gewoon met je huisarts. Hij zou je vragen moeten kunnen beantwoorden. En anders stuurt hij je echt wel door.
Tickel zo ongeveer ! Ik heb de magnide.
Ja...het is idd alleen symtoom bestrijding en lijkt mij ook geen goed doen aan de aderen die nog wel gezond zijn.

Het is tegenwoordig een stuk makkelijk om spadaderen weg te laten halen (gaat met laser) verdiep je daar maar eens in.
Steunkousen horen niet het probleem te verplaatsen. Snel naar de dokter dus.
Vervelend voor je. Heb je wel goed geleerd hoe je de kousen het best kan aantrekken. Binnenste buiten keren, voet weer naar binnen en dan over de voet heen trekken. En dan rustig goed verdelend naar boven trekken, met beide handen. Eventueel kun je nog speciale handschoenen aandoen, als je weinig grip hebt of lange nagels.
Gewoon als sok aantrekken (als je zo'n aantrekzak hebt dan) dat werkt het makkelijkst.

Of heb je steunkousen met dichte tenen?

Het probleem mag zich zeker niet naar boven verplaatsen. Dus absoluut HA contacten.
Was ik weer! Vanmorgen de huisarts gebeld en die zou vandaag nog terug bellen. Dit was namelijk absoluut niet de bedoeling van de kousen. Het zou minder moeten worden en niet zich verplaatsen ..

Ook nog even met de therapeut gebeld die ze aangemeten heeft en zij zei hetzelfde dus...word vervolgd!

Ik heb trouwens met gesloten teen..
Of de kousen werken bij jou tegendraads of je hebt lange kousen of een panty nodig. Die jeuk die je noemt komt omdat na het uittrekken van de kousen dicht tegen je huid, de doorbloeding verandert. Vaak als je erg veel last hebt van jeuk na uittrekken heb je wel echt een kous nodig. Sterkte verder en laat even weten wat je huisarts verder zei...
Ik ben ook heel benieuwd wat je huisarts uiteindelijk heeft gezegd.

Toetyfroety, wat jij zegt klopt niet. Steunkousen zijn geen symptoombestrijding. En laseren is niet voor iedereen geschikt, het hangt maar net van het probleem af of het kan.
De huisarts had een spoedgeval en was dus niet meer aanwezig. Maandag belde hij me terug.

Laseren of wegspuiten doe ik niet.

Vriend van me heeft dat laten doen en was kort daarna overleden door een longembolie.

Dat durf ik dus niet.

De kousen werken averechts dacht de assistente en de therapeut.

Even een heel stom iets misschien hoor.. Maar stel nou dat ze lange kousen adviseren, het is nu van onderbeen naar bovenbeen gegaan, mijn man maakte zich zorgen want die vraagt zich af, waar gaat het dan heen als je het tot in de lies afsluit? Of is dat een heel vreemde gedachte?

Jeuk heb ik ongeacht of ik ze aan heb gehad of niet. Heel de dag door heb ik verschrikkelijke jeuk.

Ik probeer niet te krabben maar Oohh soms.....
quote:GiuliettaCapuletti schreef op 07 december 2012 @ 17:20:

Ik ben ook heel benieuwd wat je huisarts uiteindelijk heeft gezegd.

Toetyfroety, wat jij zegt klopt niet. Steunkousen zijn geen symptoombestrijding. En laseren is niet voor iedereen geschikt, het hangt maar net van het probleem af of het kan.Eh? Als je de kous aandoet, drukt de spatader weg, trek je de kous uit, zit ie er weer.....het gaat er dus niet weg van...m.a.w. geen genezing....dit noemen we symptoombestrijding!
Gezien de openingspost, aderontsteking en tegen trombose aanhangend zou ik morgen direct met je huisarts contacten hoe en wat verder, beide aandoeningen zijn serieus genoeg.
Het voorkomt spataders, maar bestaande verdwijnen er inderdaad niet van. En het zorgt ervoor dat oedeem verdwijnt, de bloeddoorstroming verbetert. Ik vind het gewoon niet helemaal kloppen wat je zegt. Een laserbehandeling is namelijk niet voor iedereen dè oplossing. Operaties ook niet. Sommige mensen moeten hun leven lang steunkousen dragen.
TO, ik ben ben benieuwd wat je huisarts morgen zegt.
Hij belt straks als het goed is, vannacht weer wakker gelegen van die vreselijke jeuk!!

Word er echt gek van momenteel. Ik maak heel de huid kapot van het krabben maar nergeren kan echt niet.

Ik ben ook heel benieuwd wat hij gaat zeggen. Misschien kousen tot de lies?

Maar ja dan sluit je het toch alleen maar verder af of ben ik nu gek?
Wacht nou eerst maar even wat hij zegt... Of heeft hij al gebeld?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven