waar kerstgroen halen?

07-12-2012 15:08 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij het tuincentrum, maar daar schijnt het best duur te zijn. Waar haal je het dan? Sommige trekken het uit het park, maar dat ga ik niet doen. Zou het uit het bos mogen of is dat ook asociaal? Andere tip waar ik voor weinig kan kopen?

Ga volgende week een eigen krans/bak vullen, maar wil niet veel meer kwijt zijn dan kant en klaar kopen.

meer mensen die zelf wat maken?
Uit de tuin (van jezelf/of buren ouders of vrienden)

Ik vraag t altijd even en t is nooit een probleem
ik maak (bijna) ieder jaar zelf een krans. ik ga altijd naar zo'n stand waar ze kerstbomen verkopen. en dan vraag ik of ze niet een zielig boomje hebben wat er heel raar uitziet en voor weinig weg mag. dat gaan dan mee en daar haal ik gewoon de takken af. veel goedkopen dan los groen kopen. en moeders maakt haar krans van dezelfde boom;) soms hebben we zelfs nog genoeg over voor nog een kerststukje oid.

uit een bos halen vind ik wel een beetje asociaal eerlijk gezegd. als iedereen die zelf een stukje wil maken dat gaat doen houden we weinig groen over.
het kerstbomenstalletje op de hoek, de bloemenwinkel of inderdaad bij de buren
Waar niet? Supermarkt, bloemenwinkel, bouwmarkten, kraampjes, het ligt overal. UIt het bos mag niet. Of bij fam/vrienden vragen of je wat af mag knippen.
Bloemenwinkels in de buurt zijn meestal niet zo duur en hebben vaak betere kwaliteit dan tuincentra. Wel wat minder keus, maar ach, al die keus maakt het leven toch maar ingewikkeld
Een zielig boompje kopen is een.goede! Ik ga eens opzoek. De bloemenwinkel verkoopt de takkes los voor 90 cent.. Dat tikt aan
ik heb niet van echt te onderscheiden nep.
it's a big club and you ain't in it
ik heb een aantal jaren terug bij de de bloemenwinkel gewerkt.

Als wij kerstgroen in moesten kopen bij de groothandel waren we een hele berg kwijt. We zijn naar een composteerterrein gegaan ( stort voor al je groen afval ) en mochten daar gratis van alles en nog wat aan groen weg halen. Van skimmia tot aan coniferengroen, laurier en noem maar op allemaal besjes spul e.d.

Later moest er uit het dorp ook een '' kerstboom '' uit de tuin gehaald worden daar hebben we ook allemaal groen van gebruikt voor de kerststukjes.
Gewoon op de markt.
verba volant, scripta manent.
Meestal kun je bij het tuincentrum voor 5 euro wel een bosje kopen met van alles. Ik kijk meestal even in de tuin van mijn ouders.
quote:haarspeld schreef op 07 december 2012 @ 15:08:

Zou het uit het bos mogen of is dat ook asociaal?

Wat denk je zelf?

Hoe zou het bos er uit zien als iedereen daar takken weg zou knippen in plaats van ze ergens te kopen of uit eigen tuin haalt?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Je kunt het echt bij héel veel winkels halen hoor..

Heb het bij de bloemenwinkels gezien, bouwmarkten, en sommige supermarkten ( AH)

Misschien dat ze het bij Action, Xenos, en blokker ook wel hebben en daar kost het niet zoveel als bij tuincentra's.

Maar het is sowieso altijd al duurder als je iets zelf wil maken i.p.v kant en klaar! Met van de kerst dingetjes teminste..
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven