waar kerstgroen halen?
vrijdag 7 december 2012 om 15:08
Bij het tuincentrum, maar daar schijnt het best duur te zijn. Waar haal je het dan? Sommige trekken het uit het park, maar dat ga ik niet doen. Zou het uit het bos mogen of is dat ook asociaal? Andere tip waar ik voor weinig kan kopen?
Ga volgende week een eigen krans/bak vullen, maar wil niet veel meer kwijt zijn dan kant en klaar kopen.
meer mensen die zelf wat maken?
Ga volgende week een eigen krans/bak vullen, maar wil niet veel meer kwijt zijn dan kant en klaar kopen.
meer mensen die zelf wat maken?
vrijdag 7 december 2012 om 15:15
ik maak (bijna) ieder jaar zelf een krans. ik ga altijd naar zo'n stand waar ze kerstbomen verkopen. en dan vraag ik of ze niet een zielig boomje hebben wat er heel raar uitziet en voor weinig weg mag. dat gaan dan mee en daar haal ik gewoon de takken af. veel goedkopen dan los groen kopen. en moeders maakt haar krans van dezelfde boom;) soms hebben we zelfs nog genoeg over voor nog een kerststukje oid.
uit een bos halen vind ik wel een beetje asociaal eerlijk gezegd. als iedereen die zelf een stukje wil maken dat gaat doen houden we weinig groen over.
uit een bos halen vind ik wel een beetje asociaal eerlijk gezegd. als iedereen die zelf een stukje wil maken dat gaat doen houden we weinig groen over.
vrijdag 7 december 2012 om 15:26
ik heb een aantal jaren terug bij de de bloemenwinkel gewerkt.
Als wij kerstgroen in moesten kopen bij de groothandel waren we een hele berg kwijt. We zijn naar een composteerterrein gegaan ( stort voor al je groen afval ) en mochten daar gratis van alles en nog wat aan groen weg halen. Van skimmia tot aan coniferengroen, laurier en noem maar op allemaal besjes spul e.d.
Later moest er uit het dorp ook een '' kerstboom '' uit de tuin gehaald worden daar hebben we ook allemaal groen van gebruikt voor de kerststukjes.
Als wij kerstgroen in moesten kopen bij de groothandel waren we een hele berg kwijt. We zijn naar een composteerterrein gegaan ( stort voor al je groen afval ) en mochten daar gratis van alles en nog wat aan groen weg halen. Van skimmia tot aan coniferengroen, laurier en noem maar op allemaal besjes spul e.d.
Later moest er uit het dorp ook een '' kerstboom '' uit de tuin gehaald worden daar hebben we ook allemaal groen van gebruikt voor de kerststukjes.
vrijdag 7 december 2012 om 15:38
vrijdag 7 december 2012 om 15:57
Je kunt het echt bij héel veel winkels halen hoor..
Heb het bij de bloemenwinkels gezien, bouwmarkten, en sommige supermarkten ( AH)
Misschien dat ze het bij Action, Xenos, en blokker ook wel hebben en daar kost het niet zoveel als bij tuincentra's.
Maar het is sowieso altijd al duurder als je iets zelf wil maken i.p.v kant en klaar! Met van de kerst dingetjes teminste..
Heb het bij de bloemenwinkels gezien, bouwmarkten, en sommige supermarkten ( AH)
Misschien dat ze het bij Action, Xenos, en blokker ook wel hebben en daar kost het niet zoveel als bij tuincentra's.
Maar het is sowieso altijd al duurder als je iets zelf wil maken i.p.v kant en klaar! Met van de kerst dingetjes teminste..
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet