Mishandelde grensrechter overleden

03-12-2012 16:53 2114 berichten
Ik lees dit walgelijke bericht zojuist op internet:

"De 41-jarige grensrechter uit Almere die gistermiddag ernstig werd mishandeld, is in het ziekenhuis overleden. Hij was mishandeld na de wedstrijd van SC Buitenboys B3 (Almere) tegen sv Nieuw Sloten B1 (Amsterdam).

Voetballers van Nieuw Sloten schopten en sloegen hem, waarna hij op de vlucht sloeg. De jongens achterhaalden hem en mishandelden hem opnieuw.

Amulance

Een paar uur na het geweld werd de man onwel en zakte hij in elkaar. Daarna werd hij met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Daar overleed hij vanmiddag"

Vind het echt shocking, ongelooflijk en verdrietig.

Deze jongens mogen van mij levenslang opgesloten worden, en agressie op sportvelden veel en veel harder worden aangepakt!!!

Toevallig vertelde vorige week een neef van mij, die ook fluit in het amateurvoetbal, dat hij steeds vaker overweegt daarmee te stoppen, omdat hij merkte dat de agressie laatste jaren steeds meer toeneemt. Ook hij heeft regelmatig met bedreigingen te maken.

Misschien dat het me daarom nu wel extra raakt..
quote:fashionvictim schreef op 07 december 2012 @ 18:47:

[...]

Ja, dat weet ik natuurlijk ook niet. Ik probeer gewoon hardop mee te denken over waar knelpunten kunnen liggen als het op opvoeding aankomt. Beetje flauwe reactie, hoor. Feit is nu eenmaal dat de gemiddelde allochtoon helemaal niet zoals Nederlanders WIL opvoeden, maar dat Nederland ook vindt dat hoe ze het nu doen ook niet goed is. Dan zou je kunnen nadenken over hoe je het mogelijk zou kunnen maken dat ouders met een andere cultuur dan wél zouden kunnen opvoeden op een manier waarop zij hun eigen normen kunnen hooghouden, en de Nederlandse kunnen integreren.Als die opvoeding botst met de cultuur waarin je wilt of zou moeten integreren dan zul je die toch moeten aanpassen, wil je problemen voorkomen. in onze cultuur zijn man en vrouw gelijk, als je je kind opvoedt met het idee dat ze de nederlandse vrouw als ondergeschikt of erger nog hoer mogen zien dan gaat dat problemen opleveren.
Alle reacties Link kopieren
quote:lavan568 schreef op 07 december 2012 @ 18:44:

[...]

dit vind ik een hele goeie opmerking. Want dan is er bijna geen oplossing mogelijk toch, behalve dat ze terugkeren naar hun eigen roots?IK heb geen idee wat de oplossing is, zolang ze het zelf niet zien als een gezamelijk probleem.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:fashionvictim schreef op 07 december 2012 @ 18:50:

[...]

Ik heb zelf geen moeite met lijfstraf, nee, maar dat komt uiteraard omdat ik daar zelf mee ben opgevoed. Ik doe het liever niet omdat het nu eenmaal hier verboden is en ik geen zin heb in de kinderbescherming op mijn dak, maar als ik eerlijk ben weet ik ook geen gelijkwaardig alternatief.

In mijn eigen cultuur is het vrij normaal om als puber of zelfs jongvolwassene nog een pak slaag te krijgen, ongeacht geslacht.Mijn vader kreeg op zijn 60e nog gerust een lel met de pantoffel om zijn oren van mijn bejaarde oma..
quote:lavan568 wrote on 07 December 2012 @ 18:44:

[...]

dit vind ik een hele goeie opmerking. Want dan is er bijna geen oplossing mogelijk toch, behalve dat ze terugkeren naar hun eigen roots?Daar vinden ze nog minder aansluiting...
quote:lavan568 schreef op 07 december 2012 @ 18:50:

[...]

precies, ben ik met je eens. Ze passen deze woordkeuze TE vaak toe.Mensen doen nu eenmaal wat werkt.!
Het is wel zo dat de opvoedingsmethode van Nederlanders (het zachte, geen regels aan geven, vriendje willen zijn van je kind) haaks staat op dat van veel allochtone culturen.

De gulden middenweg lijkt mij wel wat!

[...]

Ik heb zelf geen moeite met lijfstraf, nee, maar dat komt uiteraard omdat ik daar zelf mee ben opgevoed. Ik doe het liever niet omdat het nu eenmaal hier verboden is en ik geen zin heb in de kinderbescherming op mijn dak, maar als ik eerlijk ben weet ik ook geen gelijkwaardig alternatief.

In mijn eigen cultuur is het vrij normaal om als puber of zelfs jongvolwassene nog een pak slaag te krijgen, ongeacht geslacht.

Veel kinderen die vroeger geslagen zijn ontwikkelen gelukkig

ook een afweer tegen geweld. Want pubers een pak slaag geven is gewoon een teken van disrespect en onvermogen bij de ouder(s). Ik vraag me af wanneer dit eenzijdig corrigeren zou kunnen omslaan in een ordinaire vechtpartij als een kind terug zou slaan.
quote:missverrektekoekwous schreef op 07 december 2012 @ 18:51:

[...]

Als die opvoeding botst met de cultuur waarin je wilt of zou moeten integreren dan zul je die toch moeten aanpassen, wil je problemen voorkomen. in onze cultuur zijn man en vrouw gelijk, als je je kind opvoedt met het idee dat ze de nederlandse vrouw als ondergeschikt of erger nog hoer mogen zien dan gaat dat problemen opleveren.

Dat sleep jij er nu bij, niet ik. Ik heb het helemaal niet over dergelijke dingen, die spelen immers helemaal niet in mijn eigen cultuur. Wat ik echter wel herken wat ook in dat artikel stond wat iemand vanochtend postte is dat Marokkaanse ouders kennelijk ook worstelen met het feit dat ze van huis uit gewend zijn dmv lijfstraf te straffen, en dat dat hier verboden is. En dat dat in mijn optiek hele praktische problemen kan opleveren, zoals bijvoorbeeld gebrek aan ontzag voor vreemd gezag, maar ook geen ontzag meer voor eigen gezag, omdat het eigen gezag zijn middelen kwijt is om dat af te dwingen.

Maar zucht, waarom ga ik uberhaupt serieus op je in als je toch geen serieus gesprek wil?
Am Yisrael Chai!

[...]

In mijn eigen cultuur is het vrij normaal om als puber of zelfs jongvolwassene nog een pak slaag te krijgen, ongeacht geslacht.

Als een Marokkaanse vader op school komt en zegt " als hij vervelend is moet je hem maar slaan " , maar tegelijkertijd de lerares geen hand wil geven want maar een vrouw, dan hebben we toch wel een probleem; er staan hier nu eenmaal vrouwen voor de klas waar een jonge man kennelijk niets van hoeft aan te nemen en leraren mogen hier in NL niet slaan.

Het enige is dus - als leráár - vader bellen zodat die tikken uit kan delen. Maar ja, dat druist tegen onze normen en waarden in van hoe je op zou moeten voeden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

[...]

Veel jongens van 15, 16 hebben al het postuur en de kracht van een volwassen kerel. En zijn veel sterker dan hun moeder. (Ik kan mijn jongste van 13 al niet meer de baas met stoeien.)

Blijf je ze dan toch slaan? En wat nou als ze het niet meer pikken?

Je op een stoel duwen, je handen vasthouden of erger: je terugslaan?
quote:gypsygirl-1 schreef op 07 december 2012 @ 18:52:

[...]

Mijn vader kreeg op zijn 60e nog gerust een lel met de pantoffel om zijn oren van mijn bejaarde oma.. Hahaha, mijn oma riep op haar tachtigste nog tegen d'r volwassen koters dat ze anders de houten lepel maar moesten gaan halen.
Am Yisrael Chai!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 december 2012 @ 18:52:

[...]

IK heb geen idee wat de oplossing is, zolang ze het zelf niet zien als een gezamelijk probleem.

Inderdaad, als ze zelf het probleem niet zien, en zelfs alleen maar in de hand werken, door criminaliteit en zich voortdurend afzetten tegen alles wat met gezag te maken heeft, dan is er bijna geen mogelijkheid tot een oplossing.

Naar hun eigen land terugsturen vraagt ook om moeilijkheden, want daar worden ze ook niet geaccepteerd, maar moeten wij dan maar blijven pamperen hier? Dit is toch ook geen oplossing?
quote:fashionvictim schreef op 07 december 2012 @ 18:54:

[...]

Dat sleep jij er nu bij, niet ik. Ik heb het helemaal niet over dergelijke dingen, die spelen immers helemaal niet in mijn eigen cultuur. Wat ik echter wel herken wat ook in dat artikel stond wat iemand vanochtend postte is dat Marokkaanse ouders kennelijk ook worstelen met het feit dat ze van huis uit gewend zijn dmv lijfstraf te straffen, en dat dat hier verboden is. En dat dat in mijn optiek hele praktische problemen kan opleveren, zoals bijvoorbeeld gebrek aan ontzag voor vreemd gezag, maar ook geen ontzag meer voor eigen gezag, omdat het eigen gezag zijn middelen kwijt is om dat af te dwingen.

Maar zucht, waarom ga ik uberhaupt serieus op je in als je toch geen serieus gesprek wil?Waaruit concludeer jij nu weer dat ik geen serieus gesprek wil??
quote:missverrektekoekwous schreef op 07 december 2012 @ 18:54:

[...]

Veel kinderen die vroeger geslagen zijn ontwikkelen gelukkig

ook een afweer tegen geweld. Want pubers een pak slaag geven is gewoon een teken van disrespect en onvermogen bij de ouder(s). Ik vraag me af wanneer dit eenzijdig corrigeren zou kunnen omslaan in een ordinaire vechtpartij als een kind terug zou slaan.Ik ben dat totaal niet met je eens en ik heb als puber inderdaad gewoon nog een pak op mijn lazer gekregen. Zag dat noch als onvermogen, noch als disrespect en vind het ook vervelend om dat te lezen. En terugslaan zou never ever in mij opkomen, ik heb namelijk wel respect voor mijn ouders.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 07 december 2012 @ 18:56:

[...]

Hahaha, mijn oma riep op haar tachtigste nog tegen d'r volwassen koters dat ze anders de houten lepel maar moesten gaan halen.

En dan zijn wij gewoon autochtonen.

Mijn vader sloeg ons eigenlijk nooit maar we wisten wel precies waar de grens was en gingen we die over dan moesten we echt heel hard hollen..
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 december 2012 @ 18:55:

[...]

Als een Marokkaanse vader op school komt en zegt " als hij vervelend is moet je hem maar slaan " , maar tegelijkertijd de lerares geen hand wil geven want maar een vrouw, dan hebben we toch wel een probleem; er staan hier nu eenmaal vrouwen voor de klas waar een jonge man kennelijk niets van hoeft aan te nemen en leraren mogen hier in NL niet slaan.

Het enige is dus - als leráár - vader bellen zodat die tikken uit kan delen. Maar ja, dat druist tegen onze normen en waarden in van hoe je op zou moeten voeden.Haha, dat zeiden ouders vroeger bij mij op school ook, ik zat met van die jongens in de klas (op de basisschool) die tegenwoordig betiteld zouden worden als randgroepjongere, en hun ouders kwamen dan op school en zeiden tegen de juf dat ze hem maar gewoon wat vaker een pak slaag moest geven.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 07 december 2012 @ 18:59:

[...]

Ik ben dat totaal niet met je eens en ik heb als puber inderdaad gewoon nog een pak op mijn lazer gekregen. Zag dat noch als onvermogen, noch als disrespect en vind het ook vervelend om dat te lezen. En terugslaan zou never ever in mij opkomen, ik heb namelijk wel respect voor mijn ouders.

hier idem.

Heb ook wel eens een oplawaai gehad hoor! Ben ik helemaal niet agressief van geworden en ik heb er ook niets van geleden.

En onvermogen van mijn ouders? Ja, echt wel! Er was gewoon geen andere oplossing. Heel simpel. Soms maken kinderen je onmachtig. En wat moet je dan? Laten gaan? Daar komt het wel op neer namelijk met al die halve maatregelen "omdat je geen corrigerende tik" mag uitdelen.

Maar marokkaanse ouders zullen hun kinderen moeten leren dat iedereen gewoon in grond respect verdient, óók buitenshuis. Ja, ook zonder dat ze er iets voor gedaan hebben. En respect zou men hooguit kunnen verliezen door wangedrag.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 december 2012 @ 18:55:

[...]

Het enige is dus - als leráár - vader bellen zodat die tikken uit kan delen. Maar ja, dat druist tegen onze normen en waarden in van hoe je op zou moeten voeden.

Eens.

Het past niet in onze cultuur om respect af te dwingen met lichamelijk overwicht.
quote:fashionvictim schreef op 07 december 2012 @ 18:54:

[...]

Maar zucht, waarom ga ik uberhaupt serieus op je in als je toch geen serieus gesprek wil?

Bedoel je dan dat ze eigenlijk niet helemaal goed wisten dat ze hem niet mochten trappen?

Want als dat zo is, dan zou het ook heel normaal zijn om je eigen vadr of moeder helemaal in elkaar te trappen.
quote:Twinkle1001 schreef op 07 december 2012 @ 18:55:

[...]

Veel jongens van 15, 16 hebben al het postuur en de kracht van een volwassen kerel. En zijn veel sterker dan hun moeder. (Ik kan mijn jongste van 13 al niet meer de baas met stoeien.)

Blijf je ze dan toch slaan? En wat nou als ze het niet meer pikken?

Je op een stoel duwen, je handen vasthouden of erger: je terugslaan?Tja, in de gezinnen die ik ken waar geslagen werd vroeger, was terugslaan uberhaupt geen optie. Dus daar heb ik geen idee van, hoe dat werkt.
Am Yisrael Chai!
Wat ik wel gehoord heb van enkele Marokkaanse vrienden/collega's die wel een goede baan hebben hier, en hun kinderen ook opvoeden, is dat zijzelf zich ook schamen voor de slechte naam van hun medelanders. Velen zeggen dat het vooral te maken heeft met de marokkanen die uit het Rif gebergte komen, dat is volgens hen een andere bevolkingsgroep, en ik zal maar niet vermelden hier wat zij over hen zeggen.
quote:fashionvictim schreef op 07 december 2012 @ 19:00:

[...]

Haha, dat zeiden ouders vroeger bij mij op school ook, ik zat met van die jongens in de klas (op de basisschool) die tegenwoordig betiteld zouden worden als randgroepjongere, en hun ouders kwamen dan op school en zeiden tegen de juf dat ze hem maar gewoon wat vaker een pak slaag moest geven.

Maar die jongens maakten dan weer geen deel uit van de cultuur waarin zoals bij de surinaamse bijv alleen de ouders mogen slaan.

Pfff, lastig al die verschillende manieren van opvoeden..
quote:iones schreef op 07 december 2012 @ 19:01:

[...]

hier idem.

Heb ook wel eens een oplawaai gehad hoor! Ben ik helemaal niet agressief van geworden en ik heb er ook niets van geleden.

En onvermogen van mijn ouders? Ja, echt wel! Er was gewoon geen andere oplossing. Heel simpel. Soms maken kinderen je onmachtig. En wat moet je dan? Laten gaan? Daar komt het wel op neer namelijk met al die halve maatregelen "omdat je geen corrigerende tik" mag uitdelen.

Maar marokkaanse ouders zullen hun kinderen moeten leren dat iedereen gewoon in grond respect verdient, óók buitenshuis. Ja, ook zonder dat ze er iets voor gedaan hebben. En respect zou men hooguit kunnen verliezen door wangedrag.

Dus een leraar/ ouder mag een kind wel slaan, maar wat deze jongeren hebben gedaan is verschrikkelijk?

Als je leert dan lijfstraffen oke zijn zeg je dat lichamelijk geweld oke is. Dus het in elkaar trappen van iemand waar je het niet mee eens bent ook.
quote:geheimtaal schreef op 07 december 2012 @ 19:02:

[...]

Bedoel je dan dat ze eigenlijk niet helemaal goed wisten dat ze hem niet mochten trappen?

Want als dat zo is, dan zou het ook heel normaal zijn om je eigen vadr of moeder helemaal in elkaar te trappen.Ehm... nee, dat bedoel ik uiteraard niet. En nee, je eigen ouders in elkaar slaan is uiteraard niet normaal, zeker niet als je ontzag hebt voor je ouders. Maar dat is volgens mij nu net het probleem, dat kinderen in Nederland sowieso weinig ontzag voor hun ouders hebben, want in de Nederlandse cultuur willen ouders helemaal niet dat hun kinderen ontzag voor ze hebben. Die willen dat hun kinderen vrienden met ze zijn of op zijn minst gelijkwaardig aan ze zijn. Dat botst nogal met een cultuur waar ontzag wel een belangrijke norm is.
Am Yisrael Chai!
quote:geheimtaal schreef op 07 december 2012 @ 19:04:

[...]

Dus een leraar/ ouder mag een kind wel slaan, maar wat deze jongeren hebben gedaan is verschrikkelijk? Dat zeg ik toch niet? Ik heb zelf nooit een tik gehad van iemand anders behalve mijn ouders. Een leraar vindt wel andere methodes.quote:geheimtaal schreef op 07 december 2012 @ 19:04:

[...]

Als je leert dan lijfstraffen oke zijn zeg je dat lichamelijk geweld oke is. Dus het in elkaar trappen van iemand waar je het niet mee eens bent ook.

Dan zou ik het dus normaal vinden om iemand te trappen als ik het er niet mee eens ben, als we afgaan op jouw theorie. En al die vriendinnetjes en vriendjes van mij die er thuis wel eens een kregen. Die zouden nu allemaal geweldadig geworden moeten zijn. En dat is helemaal niet zo. Het klopt dus niet wat jij zegt.

Ik denk dat jij het opblaast met je "lijfstraffen".

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven