Is dit onbeleefd?
vrijdag 7 december 2012 om 23:51
Ik lig in bed. Mijn vriend zit nog beneden met een vriend van hem. Ik heb er 2 uur bijgezeten maar ben nu wel echt moe dus ben ik naar bed gegaan. Dit gebeurt wel vaker als hij iemand op bezoek heef (doe het alleen als het goede vrienden van hem zijn en ook niet als er eenander stel op bezoek komt). Iedereen doet er heel relaxed over maar ik vraag me toch even af of het niet een beetje onbeleefd is?
zaterdag 8 december 2012 om 01:26
Ik vind het niet onbeleefd. Als wij bij vrienden zijn gaan we overigens doordeweeks uiterlijk 23u weg en in het weekend rond middernacht. Omdat de meeste mensen rond die tijd toch wel naar bed willen.
Ga zelf zelden eerder slapen dan dat visite weg is. De meeste mensen blijven niet zo lang plakken dat ik al naar bed wil, vind 1u 's ochtends vroeg genoeg en ga vaak nog wat later slapen. En mijn man kan met zijn vrienden in verschillende delen van het huis apart gaan zitten als ze dat willen. Geldt ook voor mij, als ik er geen zin in heb dan zeg ik dat ik nog even moet werken en verdwijn met laptop.
Ga zelf zelden eerder slapen dan dat visite weg is. De meeste mensen blijven niet zo lang plakken dat ik al naar bed wil, vind 1u 's ochtends vroeg genoeg en ga vaak nog wat later slapen. En mijn man kan met zijn vrienden in verschillende delen van het huis apart gaan zitten als ze dat willen. Geldt ook voor mij, als ik er geen zin in heb dan zeg ik dat ik nog even moet werken en verdwijn met laptop.
zaterdag 8 december 2012 om 08:07
quote:elninjoo schreef op 08 december 2012 @ 00:18:
Ik vind het juist beleefd dat je je terugtrekt boven of op bed als je vriend zijn vrienden ontvangt. Zou het zelf ook niet altijd leuk vinden als 'n partner van 'n vriendin er de hele avond bij blijft zitten. Heb ook vriendinnen waar ik het goed met hun vriend kan vinden en dan is het ook gezellig met 3, maar dat hoeft niet altijd en zeker niet 'n hele avond. Beetje met 2 kunnen babbelen vind ik ook belangrijk.
+1
Sandtman trekt zich ook wel eens terug als ik bezoek heb. Vind het leuk om vaak op zijn sportavond iemand uit te nodigen. Dan komt hij terug, doucht, komt er even bij zitten, en vertrekt dan naar de computer, tv kamer oid. Laatste keer, kwam hij alleen maar even groeten want had zelf al door dat zijn aanwezigheid niet handig was. (Huilende vriendin die na 25 jaar huwelijk aan de kant was gezet.)
Ik vind het juist beleefd dat je je terugtrekt boven of op bed als je vriend zijn vrienden ontvangt. Zou het zelf ook niet altijd leuk vinden als 'n partner van 'n vriendin er de hele avond bij blijft zitten. Heb ook vriendinnen waar ik het goed met hun vriend kan vinden en dan is het ook gezellig met 3, maar dat hoeft niet altijd en zeker niet 'n hele avond. Beetje met 2 kunnen babbelen vind ik ook belangrijk.
+1
Sandtman trekt zich ook wel eens terug als ik bezoek heb. Vind het leuk om vaak op zijn sportavond iemand uit te nodigen. Dan komt hij terug, doucht, komt er even bij zitten, en vertrekt dan naar de computer, tv kamer oid. Laatste keer, kwam hij alleen maar even groeten want had zelf al door dat zijn aanwezigheid niet handig was. (Huilende vriendin die na 25 jaar huwelijk aan de kant was gezet.)
zaterdag 8 december 2012 om 08:42
Ik heb een vriendin wiens partner de hele avond naast ons op de bank blijft zitten, terwijl hij naar ons gesprek luistert. Hij heeft daarbij zijn arm voordurend om haar heengeslagen en aait haar over haar rug.
Spuugzat ben ik die man en ik heb laatst voorzichtig bij haar aangegeven dat ik het wat vreemd vind.
Even hallo zeggen en een glaasje meedrinken prima hoor, maar ga de rest van de avond even lekker wat voor je zelf doen!!!!!
Spuugzat ben ik die man en ik heb laatst voorzichtig bij haar aangegeven dat ik het wat vreemd vind.
Even hallo zeggen en een glaasje meedrinken prima hoor, maar ga de rest van de avond even lekker wat voor je zelf doen!!!!!
zaterdag 8 december 2012 om 08:47
quote:noa35 schreef op 08 december 2012 @ 08:42:
Ik heb een vriendin wiens partner de hele avond naast ons op de bank blijft zitten, terwijl hij naar ons gesprek luistert. Hij heeft daarbij zijn arm voordurend om haar heengeslagen en aait haar over haar rug.
Even hallo zeggen en een glaasje meedrinken prima hoor, maar ga de rest van de avond even lekker wat voor je zelf doen!!!!!Owh, wat verschrikkelijk irritant zeg! Die kun je voortaan beter bij jou uitnodigen dan, of neemt ze haar zwaan-kleef-aan dan ook mee?
Even hallo zeggen en een glaasje meedrinken prima hoor, maar ga de rest van de avond even lekker wat voor je zelf doen!!!!!Owh, wat verschrikkelijk irritant zeg! Die kun je voortaan beter bij jou uitnodigen dan, of neemt ze haar zwaan-kleef-aan dan ook mee?
zaterdag 8 december 2012 om 08:52
quote:noa35 schreef op 08 december 2012 @ 08:42:
Even hallo zeggen en een glaasje meedrinken prima hoor, maar ga de rest van de avond even lekker wat voor je zelf doen!!!!!Ik zie het helemaal voor me, brrr...
Even hallo zeggen en een glaasje meedrinken prima hoor, maar ga de rest van de avond even lekker wat voor je zelf doen!!!!!Ik zie het helemaal voor me, brrr...
zaterdag 8 december 2012 om 08:52
zaterdag 8 december 2012 om 09:25
Ik heb het ooit bij mijn schoonouders gedaan. Die bleven zitten en het nivo van praten werd op een gegeven moment ook niet beter. Ik ben ook naar boven gegaan. Zeker als mensen geen kinderen meer hebben thuis, geen werk en alle tijd om lekker te blijven zitten. Voel ik me niet meer verplicht om daar dan nog uren bij te gaan zitten.
zaterdag 8 december 2012 om 09:36
Inderdaad, groot gelijk.
Sowieso nooit tegen je zin blijven zitten.
Ik ben een keer heel stom geweest.
Een stel vond het toen zo leuk het "weer eens dag te zien worden" en ik was zo stom om dat maar uit vermeende beleefdheid te tolereren, ipv ze naar huis te sturen, waar het vast ook wel dag zou worden.
Ik moest de volgende dag om 6 uur op.
Sindsdien begin ik alvast kopjes ed naar de keuken te brengen, als stille hint als het bezoek voor mij komt en ik het tijd vind.
Of ik zeg gewoon: ik ga jullie eruit gooien want het is tijd.
En als ze niet speciaal voor mij komen, groet ik ze gewoon en ga naar bed.
Sowieso nooit tegen je zin blijven zitten.
Ik ben een keer heel stom geweest.
Een stel vond het toen zo leuk het "weer eens dag te zien worden" en ik was zo stom om dat maar uit vermeende beleefdheid te tolereren, ipv ze naar huis te sturen, waar het vast ook wel dag zou worden.
Ik moest de volgende dag om 6 uur op.
Sindsdien begin ik alvast kopjes ed naar de keuken te brengen, als stille hint als het bezoek voor mij komt en ik het tijd vind.
Of ik zeg gewoon: ik ga jullie eruit gooien want het is tijd.
En als ze niet speciaal voor mij komen, groet ik ze gewoon en ga naar bed.
zaterdag 8 december 2012 om 10:18
Waarom zou dat onbeleefd zijn. Als hij er nu voor de eerste keer was en hij had ook zijn partner mee is het misschien wat vreemd maar hij komt voor je man/vriend niet voor jou. Waarschijnlijk vinden ze het heerlijk als jij naar boven gaat zodat ze echte mannengesprekken kunnen voeren. Ik nodig ook regelmatig vriendinnen uit en als hun partners niet mee zijn, voelt mijn man zich echt niet verplicht erbij te gaan zitten hoor. Ik plan het trouwens ook altijd zo dat hij er niet is. Dat verhaal over die vent met die arm. Bah. Staat je vriendinnen relatie wel in de weg hoor.