Kat schept waterbakje leeg

07-12-2012 09:52 48 berichten
Een van mijn katten (m, 6 maanden oud) heeft een nieuw spelletje ontdekt. Hij schept met zijn voorpootjes de waterbakjes leeg. Ik dacht eerst dat ze met spelen het waterbakje hadden omgegooid, maar vanmorgen betrapte ik hem op het scheppen. Zelf vindt hij het vast geweldig, maar ik vind het verschrikkelijk irritant! Ten eerste omdat ik iedere keer de keuken kan gaan dweilen, en het blijkt dat je met 400 ml toch best een deel van de keuken kunt blank zetten. Maar ik ga ook wel eens een of twee dagen weg, en dan is het wel de bedoeling dat de katten (ze zijn met z'n tweeën) voldoende drinkwater hebben.

Wat zou ik hier nu aan kunnen doen? Ik ben vanmorgen al héél boos geworden (leuk, kom je uit bed, kun je eerst de keuken dweilen), maar dat zorgt er alleen maar voor dat hij mij eng vindt.
Of andere manieren aanleren?

De mogelijkheden zijn legio.

Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook weleens gemopperd hoor, toen ik 2 liter water (fontein om) op mocht dweilen. Maar heel boos op de kat worden heeft inderdaad echt geen zin.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Hij vindt 't ook prachtig om met zijn pootjes in het water in de douche te graaien, met zijn staart erdoor heen te maaien en als ik echt geluk heb volledig onder de douche staan. Om zich vervolgens uit te schudden in mijn woonkamer.

Ik wikkel dan een handdoek om 'm heen, waar hij zo 20 minuten zoet mee is. Mijn handdoeken zitten vol haken en gaten van nagels en tanden, maar hij wordt zo wel droog en loopt trots met 'zijn prooi' door 't huis.

Het enige waar ik not amused van word is als hij rechtstreeks met zijn kletsnatte poten de kattenbak in walst!
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Schitterend, katten

Hier ook 2 stuks (Main Coon en een Perzisch model )

En elke ochtend wel wat, bij ons ligt er standaard een dweil onder de watersbakken (2 stuks, 1 boven en 1 beneden).

Of ze hebben al het grid uit de kattenbakken geschept...

Want de korreltjes spelen zo leuk..

Echte tips dus niet.

Accepteren, opruimen en doorgaan werkt hier het beste
quote:2Italy2 schreef op 07 december 2012 @ 11:11:

Of andere manieren aanleren?

[img]http://beheer.uwhondenkat.nl/pictures/n ... 110-15.jpg[/img]

2 tinten donkerder rood en een witte plek op de kin en het had zo mijn kat kunnen zijn (helaas 2 jaar geleden overleden) ..

Die ging zitten miauwen bij de keuken als ie water uit de kraan wilde drinken. Gek beest!
quote:tringtring schreef op vrijdag 07 december 2012 11:07 Ik zou je kat terug brengen, want hij is stuk.

Maarre, dienblad eronder dus. Met een flinke rand.
Dat noemen ze nou kattenkwaad ;-)! Heel herkenbaar, onze duiveltjes doen dit ook graag. Poes speelt graag met kleine pompoentjes en ze vindt het erg leuk om deze bolletjes in haar waterbakje te gooien, om ze daarna er weer uit te vissen.

Boos worden heeft dus echt geen zin, dat snapt het beestje niet. Je kan beter zelf leren dit soort dingen los te laten en je niet zo druk maken. En het waterbakje op een plek zetten die je makkelijk kunt dweilen.
Wij hebben 4 katten waaronder ook 1 echt waterkatje.

Hij schept idd ook water uit drinkbakjes, springt met mij onder de douche en gaat in wastafels liggen.

2 andere katten drinken vooral uit de kraan, ze geven zelf aan dat ze willen drinken door op het aanrecht bij de kraan te zitten mauwen.

Er is maar 1 kat die normaal uit een bakje drinkt, maar die verzamelt papiertjes, plasticjes etc van de grond en brengt die in haar bek naar haar etensbakje. Zo lag er ook eens een muis in de etensbak. Ze ruimt het iig netjes op 1 plek op. Ze is heel grappig, toen ze een kitten was bracht ze al een knuffeltje terug als ik die gooide. Net een hond!
Ja ja, jullie hebben allemaal gelijk, maar soms valt het gewoon niet lekker, zo'n actie 's morgens vroeg. Ik ga maar eens op zoek naar een watersilo of konijnenflesje. Er valt nog genoeg te spelen voor hem, want ze staan ook altijd naast de douche te wachten tot ik klaar ben. Deurtje open en hopla, twee katten onder de douche en maar splashen in die douchebak
Hahaha briljant zo'n kat

Die van mij gaat gewoon met twee voorpoten op het randje van het bakje staan zodat het in z'n geheel omkiept. Zijn zus staat er ondertussen naast te kijken en daarna drinken ze samen van de grond. Ik heb nu een loeizwaar bakje en nu gaat het wel wat moeizamer
Over vissen gesproken: onze eerste kat vroegah dronk uit de vissenkom. Hoe groener het water hoe lekkerder. Voor de bewoner van de kom had ze geen enkele belangstelling.

(noot voor de dierenpolitie: dit verhaal speelt zo'n 35 jaar geleden, toen vissenkommen nog niet zielig waren).
Qua leuk en kat en water vind ik deze ook altijd een aanrader:

http://www.youtube.com/watch?v=8KswnjMa-MQ
quote:brunetteparis schreef op 07 december 2012 @ 11:29:

Ze is heel grappig, toen ze een kitten was bracht ze al een knuffeltje terug als ik die gooide. Net een hond!

Die van mij is nu ruim 3 en doet dat nog steeds. Ik hem ondertussen ook het commando 'zit' geleerd zodat ik eten in zijn bakje kan doen, zonder dat mijn vingers mee opgevroten worden.

OT: ditzelfde exemplaar wil trouwens ook erg graag weten hoe de waterfontein werkt, regelmatig hangelt hij er achter, vermoedelijk vanwege het geluid of de trillingen die door het pompje gemaakt worden? Het kan er in ieder geval vrij ruig aan toe gaan, en er klotst dus ook wel water uit dan. Dus helaas, fontein is niet altijd de oplossing
Mijn kat gooit altijd stukjes natvoer in het drinkwater, elke dag zie ik het weer. Waarom doet ze dat toch?
Die van mij doet het ook. Nu heb ik ontdekt dat hij heel graag uit een bierpul water drinkt, zelfs zo graag dat hij dat ook bij de pul naast bed doet waar we dan een kladblok of iets anders op leggen maar ondertussen is hij al zo inventief dat hij het er zelf afhaalt. Wel drinkt hij er alleen uit, omgooien en omscheppen doet ie alleen met lage bakjes.

Tegenwoordig heeft hij dus zijn eigen pul om uit te drinken en dat gaat prima
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
quote:vida85 schreef op 08 december 2012 @ 13:11:

Mijn kat gooit altijd stukjes natvoer in het drinkwater, elke dag zie ik het weer. Waarom doet ze dat toch?

Ze maakt soep!

Doet die van mij ook, mischien geeft het een smaakje aan het water?

Of gewoon leuk om met eten te spelen, katten spelen ook altijd nog even met een muis voor ze 'm op eten.
quote:2Italy2 schreef op 07 december 2012 @ 11:10:

Op zwemles doen?

[afbeelding] Die uitdrukking is geweldig!
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
quote:Eleonora schreef op 07 december 2012 @ 10:34:

Ik heb er twee die dat doen. Main Coons maar dat zal wel toeval zijn. Van de zeven doen alleen zij het. Ik had een waterfontein maar die was binnen notime stuk. Ik heb nu een watersilo staan in de bijkeuken, op een vrij diep dienblad (zilver, van de Action). Er gaat nog wel eens een beetje naast maar het is goed te doen zo.Dat hoort wel een beetje bij het ras. :-) Eén van mijn katten doet het ook en zij is ook een Coon.
Oh hahahaha die zwemmende katten

Ik vind het spetteren persoonlijk wel grappig, mijn poes drinkt ook met haar pootjes. Gewoon een placemat eronder, werkt prima en wat vaker aanvullen.
Ruilen voor een hond die met dr bek nog vol water door het huis gaat rennen?
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven