Werk & Studie alle pijlers

Geen kantoortijden

10-12-2012 08:59 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk buiten de normale kantoortijden, en heb dus ook vrij op andere momenten dan de meesten. Vandaag is bijvoorbeeld mijn zaterdag

Toch kan ik me soms op een kromme manier lui of schuldig voelen wanneer ik (zoals nu) nog in mn nest lig te luilakken met broodjes, thee en laptop terwijl buiten iedereen al druk begonnen is aan de maandagochtendverplichtingen.

Heb ergens het gevoel dat ik er uit moet en actieve verantwoorde dingen moet gaan doen, alleen maar omdat het maandag is.

Ben ik raar of ben ik raar

Voor wie is het vandaag ook zaterdag/zondag en wie loopt er ook niet in de pas met de rest van de wereld? En vind je dat fijn, of zou je willen 9 tot 5-en?
Zeg maar Spijker.
Ik heb elke dag weekend/vakantie/vrijedag

Door chronische ziekte werk ik niet meer.. Dus heb ik volgens anderen altijd vakantie

Maar dat bedoel je vast niet
Ik zit nu te zondagochtenden (en nóg beter, ik zit te zondagochtenden terwijl man kinderen naar school heeft gebracht, zit dus óók nog lekker in mijn eentje te zondagochtenden!)

Ik vind het heerlijk, met kinderen komen de tijden die ik werk hartstikke goed uit, lekker doordeweeks de stad in om te shoppen in plaats van op zaterdagen over de koppen moeten lopen. Enige nadeel is, nu de kinderen op school zitten, er maar twee weekenden zijn waarin ik met ze vrij ben. En aangezien man ook een weekend per maand werkt, hebben we hooguit één weekend per maand met z'n allen vrij. En dan zal je net zien dat een van de kinderen dan een feestje heeft ofzo....
Ik moet nu toevallig zo naar mijn werk maar ben heel vaak op maandag morgen vrij en ook heel vaak op woensdagmorgen,werk daarentegen regelmatig een of 2 avonden in de week en een paar uur op zaterdag.

Zo ook afgelopen zaterdag en moet vanavond ook,vanmiddag dus wel thuis en ga dan lekker een boek lezen oid.

Voel me er geen moment schuldig onder als ik er voor kies om op die momenten thuis niks te doen.Sterker nog ik kies er dan vaak bewust voor om mijn rust te nemen.

Dus geniet er maar lekker van!
Hier juist een 9 tot 5'er en ik zou juist graag weer terug gaan naar onregelmatig werken. Heerlijk, vrij zijn op dagen dat anderen het niet zijn en 'toevallig' moeten werken op kerstavond/verjaardag schoonmoeder etc.
I would rather shit in my hands and clap
En nee, ik geloof niet dat ik meer aan reguliere werktijden zou kunnen wennen. Dit geeft zo veel vrijheid, ik zou dan veel meer moeten gaan plannen qua booschappen, kinderen naar nso, vso als even tegenzit, zeauwiezeau tso... Nee, dan is dit ideaal!
Ik heb ook al 6 weken "vakantie". Heb geen werk en ben me rot aan het solliciteren. Voorheen kwam ik op tijd mijn bed uit, omdat ik eigenlijk een hekel heb aan luie mensen en het zelf ook niet kan/wil zijn. Sinds vorige week mijn relatie plots op de klippen liep (waar ik ontzettend veel verdriet van heb) lig ik gerust tot 15.00 uur in bed te slapen/facebooken/forummen.

Schuldig? Naar wie? Mijn ouders die mij nu noodgedwongen opvangen begrijpen het.
Niet schuldig voelen en geniet er lekker van. Heerlijk hoor. Het is koud buiten
Ah, ik ben dus gelukkig niet de enige 'luilak' momenteel

Maf gevoel dat schuldgevoel. Ik heb twee banen, doe daarnaast losse opdrachten en volg een studie. Kom alles bij elkaar ruim boven de fulltime uit. Heb zo af en toe ook echt mn rust nodig dus lig nu nog in bed. Maar dan toch een soort verwijtend stemmetje dat zegt 'nou nou, op maandag om 9 uur nog niet op gestaan? Is mevrouw moe ofzo?'

Indoctrinatie van jarenlang op maandagochtend week aan de week beginnen denk ik
Zeg maar Spijker.
Geen werk hebben omdat je ontslagen bent of te ziek bent om te werken is natuurlijk een heel andere situatie en dat lijkt me heel naar Klote voor iedereen die daarmee te maken heeft!
Zeg maar Spijker.
Herkenbaar, ik werk op kantooruren, wel part time want 3 kinderen. Mijn man kan niet minder werken want ploegendienst.

Maar wat heerlijk is dat, vaak thuis voor de kinderen, nooit in het weekend boodschappen moeten doen.

Vaak uitjes op woensdagmiddag o.i.d.

Nadeel is dat hij in het weekend ook vaak genoeg moet werken maar daar wen je zo makkelijk aan.

Nu ga ik thuiswerken (als ik zo weer weg ben bij Viva) en hij slaapt. Kinderen rustig op school.
Ik ben ook vrij vandaag, zoals gewoonlijk, omdat ik zoals bijna altijd op zaterdag heb gewerkt! Dus zit in m'n pyjama te ontbijten achter de laptop. Ik werk ook onregelmatig, waardoor ik vaak 's ochtends vrij ben en 's avonds moet werken. Voel me er echt niet schuldig om hoor, ben je mal. Ik werk hard genoeg!
Ik werk in de horeca, dus vaak ook in het weekend en op feestdagen. Donderdag is mijn vaste vrije dag, en soms de zondag en de maandag ook.

Momenteel is het erg rustig op mijn werk, dus was dit weekend ook de zaterdag vrij. Maar als het seizoen goed is dan kan het ook voorkomen dat ik 9 dagen achter elkaar werk. Ik voel me dus ook niet schuldig als ik een dag vrij ben terwijl de rest van de mensen aan het werk is haha.

Gewoon van genieten!
Ik heb vanmorgen vrij en ga vanmiddag werken. Omdat mijn man onregelmatig werkt, heb ik heel vaak geen idee welke dag het is. De enige regelmaat die wij hebben zijn de vaste afspraken voor psz en sportactiviteiten van dochter. Ik hecht ook totaal geen waarde aan het weekend.
Juist op maandag heb ik dat vaak. Jongen met teamsport op zaterdag, man sport op zondag. Man werkt ook regelmatig hele weekenden. Dochter heeft het in het weekend druk met huiswerk, vriendinnen etc. Weekenden zijn hier vaak drukker dan doordeweekse dagen. Dus op maandag ochten begin ik altijd met een uur voormezelf. Hier op viva.nl of in bed met goed boek even bij komen van het weekend.
Ik heb sinds ik werk eigenlijk nog nooit kantoortijden gehad. Alleen tijdens een half jaar stage ooit. Ik heb me nooit schuldig gevoeld want werkte meestal 50+ uur.

Als ik late diensten had voelde ik me wel eens een luilak, omdat ik dan om 8 uur mn huisgenoten naar werk hoorde gaan elke dag. Maar ja, als elke nacht tot twee uur of later werkt....

Wat ik wel erg jammer vond was dat het zo lastig was af te spreken met mijn vriendinnen. Die werkten altijd wanneer ik vrij was en andersom.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Ik herken het. Doordeweeks weekend voelt anders dan weekend in het weekend. Maar ga je niet schuldig voelen zeg, dat gebeurt andersom toch ook niet? Ik werk vaak ook tot 's avonds laat, denk je dat andere mensen zich daar schuldig over voelen? Nee, daar heb je dan ineens zelf voor gekozen en als je vrij bent op maandag ben je een mazzelpik. Doei.
Ik zit nog op mezelf te foeteren dat ik niet om optijd opgestan ben om te gaan sporten voor ik naar school ga. Maar ik moet zo 2 uur rijden en ik zit dan tot vanavond half 10 op school dus eigenlijk ben ik gek dat ik eerst wil / moet sporten van mezelf.
Been there, done that, got the T-shirt.
*meldt zich*

Nou ja, ik heb wel een echt weekend gehad en vanmiddag moet ik werken, maar vaak zat valt mijn 'weekend' ook op woensdag-donderdag ofzo.

Ik vind het soms fijn, omdat ik onder vervelende verplichtingen in het weekend uit kan komen, maar soms is het jammer...

Ik ben overigens wel voorzichtig aan het rondkijken voor een baan op kantoortijden omdat man ws ook onregelmatig gaat werken. En aangezien deze baan voor hem de enige kans is en ik wel meer mogelijkheden heb, zal ik moeten inschikken.

Samen onregelmatig werken zie ik echt niet zitten. Als het al mogelijk is de roosters op elkaar af te stemmen, ben je dan nooit meer samen vrij.
.
Hahaha, eiland, ik zit me ook al de hele tijd af te vragen welke datum we hebben!

Ik werk ook onregelmatig, partner ook. En toevallig vandaag de zelfde dienst. Dus nu zitten we nog wat tv te klotsen en te forummen.

Ik voel me nooit (nou, misschien heel soms) schuldig als ik nog in bed lig te stinken, of geen reet uitvoer.

Denk ook niet dat er vanavond om half 12, als ik thuis kom, mensen zijn die zich schuldig voelen omdat ze al in bed liggen terwijl ik net thuis kom.

En ik vind het ook heerlijk om in de weekenden te werken, en als ik dan langs de woonboulevard rij, en al die mensen zie, en auto's zie staan, dan denk ik, gut, wat zielig, al die regelmatige werkers die verplicht op zaterdag of koopzondag moeten zoeken naar een parkeerplaats, schreeuwende kinderen bij zich hebben en niet door de winkel kunnen racen omdat het zo druk is en ik weet niet hoe lang in de rij bij de kassa moeten staan.
Starshine, ik heb ook regelmatig gewerkt toen mijn partner onregelmatig werkte. Beiden fulltime. Toen zagen we elkaar stukken minder dan nu, beiden fulltime onregelmatig....
maar we zouden dan roosters op elkaar af moeten stemmen, want de kinderen kunnen 's avonds nog niet alleen thuis. Ook zie ik ze niet zelfstandig opstaan, brood smeren en zelf naar school gaan als wij allebei vroege dienst zouden hebben.

Voordat we kinderen hadden, hebben we wel eens allebei een baan op rare tijden gehad en dat was inderdaad relaxed. Tijd om samen te shoppen op een doordeweekse dag, Doordeweeks samen uitslapen etc. Maar met kinderen zie ik het gewoon niet zitten.
Ik werk inderdaad ook nachten, weekenden en feestdagen en soms vind ik dat fijn. Maar soms lijkt het me ook wel prettig om een gelijkere tred te houden met de rest van de wereld.

Mijn lief werkt gewoon van maandag tot vrijdag van 9 tot 5 en door mijn rare dagen en tijden kunnen we een stuk minder tijd/nachten samen doorbrengen dan ik misschien onderhand stiekem wel zou willen. Hoewel het de dagen die we wél samen hebben wel weer dubbel heerlijk maakt.

Ik lig overigens nog steeds in bed maar heb al wel alvast een was in de machine gegooid dus voel me al iets minder lui en schuldig nu.

Met vrienden afspreken is soms lastig en waar ik al helemaal van baal is dat het toch wel regelmatig gebeurt dat ik wakker gebeld wordt door een bedrijf. Sta nu wel in het belmenietregister en dat scheelt al een stuk, maar bijvoorbeeld een klusjesman die een afspraak wil verzetten en natuurlijk niet weet dat de ochtend mijn nacht is en me dan wakker belt. Of laatst mensen aan de deur die me een supersnelle internetverbinding wilden aansmeren. Die heb ik ben ik bang vrij onaardig te woord gestaan, want in mijn beleving kwamen ze me troep verkopen om 3 uur in de nacht. En halverwege mijn dromen ben ik echt niet geinteresseerd in supersnelle internetverbindingen!
Zeg maar Spijker.
Ook ernstig schrikken; nog in de bed liggen en dan ineens de glazenwasser die met zijn hoofd voor je raam opduikt
Zeg maar Spijker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven