wat ik me afvraag

dinsdag 11 december 2012 om 15:42
Voor mijn studie doe ik veel laboratorium onderzoek. Soms ook met urine en bloed. Urine mag meestal gewoon door de gootsteen (als je plast op de wc wordt het natuurlijk ook afgevoerd door het riool), tenzij er bepaalde chemicaliën inzitten die gebruikt zijn als marker o.i.d. die schadelijk zijn voor het milieu. Als bijv. een halogeen inzit dan wordt het in het 'halogenen vat' ingezameld en daarna opgehaald door een speciaal bedrijf (wat die er mee doen weet ik niet precies). Bloed wordt ook apart ingezameld maar dat is voornamelijk i.v.m. met eventueel besmettingsgevaar en daarna volgens mij vernietigd net als ander afval.
dinsdag 11 december 2012 om 16:03
dinsdag 11 december 2012 om 16:04
dinsdag 11 december 2012 om 16:28
quote:hupseflups schreef op 11 december 2012 @ 16:03:
Bij ons in het ziekenhuis wordt alles wat mogelijk is bewaard in de vriezer, als je dan achteraf nog een extra bepaling wilt doen, dan kan dat vaak gewoon nog.
Daarna en voor de rest gewoon medisch afval.
Wat denk je dat er met jouw blindedarm gebeurd als die verwijderd is opgegeten
Bij ons in het ziekenhuis wordt alles wat mogelijk is bewaard in de vriezer, als je dan achteraf nog een extra bepaling wilt doen, dan kan dat vaak gewoon nog.
Daarna en voor de rest gewoon medisch afval.
Wat denk je dat er met jouw blindedarm gebeurd als die verwijderd is opgegeten
dinsdag 11 december 2012 om 16:44

dinsdag 11 december 2012 om 23:04
quote:reanne schreef op 11 december 2012 @ 15:10:
wat doen dokters met bloed-, urine- en feces nadat die getest zijn? Het lijkt me zo raar om bloed in de vuilbak te gooien en ook zo vreemd om door te spoelen of in de gootsteen te kappen ofzo.Waar laat je je eigen ontlasting en urine, als je het zo vreemd vindt om het weg te spoelen? En je maandverband?
wat doen dokters met bloed-, urine- en feces nadat die getest zijn? Het lijkt me zo raar om bloed in de vuilbak te gooien en ook zo vreemd om door te spoelen of in de gootsteen te kappen ofzo.Waar laat je je eigen ontlasting en urine, als je het zo vreemd vindt om het weg te spoelen? En je maandverband?