Wanneer is het overlast?

12-12-2012 21:10 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik post niet zo vaak, maar wil nu even weten of ik mij aanstel of dat dit wel overlast is.

Mijn bovenbuur heeft drie maanden geleden twee pups gekocht die twee maanden non-stop hebben geblaft. 's Nachts. Aangezien ze zelf weggaat 's nachts. Was ze er wel werden ze op het balkon gezet. (soms ook om 4 uur snachts)

Hier heb ik haar een paar keer op aangeproken. Ten eerste vanwege het feit dat ik het zielig vind, maar ook omdat mijn kind en er steeds wakker van worden of helemaal niet sliepen. De politie heb ik echter nooit gebeld, want ze beloofde steeds beterschap.

Anderen in de buurt hebben wel de politie gebeld.

Na twee maanden was ze weg, gemeente op de stoep, ze werd gezocht, iets met fraude......

We hebben een maand kunnen slapen. Volgens de gemeente kwam ze niet meer terug. Tot afgelopen vrijdag. Het geblaf begon weer. Ik ben er meteen naartoe gegaan. Eerlijk gezegd dat ik het niet nog eens red en nu wel ga bellen bij overlast. Weer beloofde ze beterschap.

Oke, eerlijk is eerlijk, de honden bijna niet meer gehoord. Wel elke avond vanaf elf uur muziek. NIet keihard, maar ik hoor wat de dj's letterlijk zeggen. Gister nacht heb ik tot 01:30 mee genoten in bed.

Wat zouden jullie doen? Weer op de stoep staan? Ik voel me zo'n zeikerd. Wil ook geen ruzie. Of toch bellen met instanties? Of is dit acceptabel (ben ik nu zo prikkelbaar dat ik het niet meer helder zie?)

Groetjes
Dit is wel overlast hoor, nodig haar eens uit in jullie huis om haar te laten horen hoe hard het doorklinkt. Gwoon vriendelijk, en mopper over de dunne muren enzo.
Als jij tot 1.30 haar radioprogramma's letterlijk kunt verstaan vind ik dat wel overlast te noemen. Ga inderdaad nog een keertje langs zou ik zeggen.
Is het huur of koop?

Bij huur, de woningbouw informeren, en haar dat je nu dit hoort en er genoeg van hebt.

Ik vind het niet normaal als je tot half twee letterlijk de radio of tv van je buren kunt horen en er niet van kan slapen.
Bel de rijdende rechter.
Ja en?
Als het een huurwoning is zou ik in ieder geval contact op nemen met de verhuurder. Die zal wellicht niet meteen iets kunnen ondernemen, maar wel een dossier kunnen aanleggen of bemiddelen.

En ja, ik zou zeker contact opnemen met instanties. Politie is niet in alle woonplaatsen meteen "nodig". Als er buurtregisseurs zijn of buurtbemiddelaars zou je daar contact mee op kunnen nemen, kijken wat die kunnen betekenen. Werkt dat niet, of zijn die er niet in jouw woonplaats, dan contact opnemen met de politie. Je bent al verschillende keren aan de deur geweest, wat jij kunt, mag en moet doen houdt een keer op natuurlijk.
Tot 1:30 gedwongen moeten luisteren naar de muziek van een ander is overlast.

Dit is zeker niet acceptabel.

Dus helemaal niet vreemd om er iets van te zeggen.
Het is overlast, maar probeer eens oordopjes. Zelf krijg ik bijna net zoveel stress van steeds moeten klagen als van de overlast zelf.
Het is huur.

Aan de Rijdende rechter heb ik ook al gedacht, samen met Bonje met de buren, maar dan word ik hier herkend. :p

Ik ben blij om te lezen dat jullie het niet acceptabel vinden. Vind het wel lastig om weer aan te bellen, maar zal haar eens uitnodigen. Als zij het dan wel acceptabel vindt zal ik de woningbouw bellen.

Dank jullie wel.
Ik vind het wel acceptabel dat je hierover klaagt. Evt de gemeente bellen om te zeggen dat ze terug is?

Wij hadden ook zo'n onderbuurman & zelfs met buren tussen ons in (hij woonde op de begane & wij op de 2e verd) werden wij uit bed getrild door zijn muziek of door lawaai van zijn 'vrienden'. Wij hebben, na door die buurman bedreigd te zijn, elke keer de politie gebeld & de woningbouwvereniging gemaild/gebeld.
Laat je man dit verder afhandelen. Aanbellen en zeggen dat ze nog één kans krijgt voordat jullie naar de politie en gemeente stappen. Overlast is overlast. En als dit allemaal niet helpt dan een dagje vrij nemen en haar dan wakker houden.
Dat jij 2 maanden geduld hebt gehad voor je wat ging ondernemen!

Ik zou binnen 2 dagen al aan de deur hebben gestaan. Ze koopt maar 'n blafband voor die beesten of ze doet ze weg en anders zou ik elke nacht dat ik ze hoor de politie op haar dak sturen.
Heb helaas geen man, laat staan een grote sterke.

Ben alleen met kind en woon op de begane grond. Broertje van bovenbuur staat hier vaak naast de tuin met vriendjes (ong 15 jaar) te blowen. Dat weerhoud mij een beetje met het blijven klagen.

Heb er ook al aan gedacht zelf eens harde muziek te draaien of dat liedje van Nina Hagen met die blaffende honden, maar dan ben ik geen haar beter.

Het is waar wat je zegt Beunhaas: het klagen zelf bezorgt ook stress.
quote:paloma schreef op 12 december 2012 @ 21:22:

Laat je man dit verder afhandelen. Aanbellen en zeggen dat ze nog één kans krijgt voordat jullie naar de politie en gemeente stappen. Overlast is overlast. En als dit allemaal niet helpt dan een dagje vrij nemen en haar dan wakker houden.

Haar man dit laten afhandelen? Waarom?

Edit: ik vroeg me idd al af of die er wel was, aangezien die niet vermeld werd.

Bellen met de woningbouw TO!
quote:paloma schreef op 12 december 2012 @ 21:22:

Laat je man dit verder afhandelenJa, want we leven tenslotte in 1950
probeer het eerst met stroop; de azijn kan altijd nog.
it's a big club and you ain't in it
quote:Soley schreef op 12 december 2012 @ 21:30:

[...]Haar man dit laten afhandelen? Waarom?Omdat TO het al een paar keer heeft gevraagd en dit niet lijkt te helpen.
quote:elninjoo schreef op 12 december 2012 @ 21:27:Dat jij 2 maanden geduld hebt gehad voor je wat ging ondernemen!

Ik zou binnen 2 dagen al aan de deur hebben gestaan. Ze koopt maar 'n blafband voor die beesten of ze doet ze weg en anders zou ik elke nacht dat ik ze hoor de politie op haar dak sturen.Dit dus. Ik heb één keer last gehad van geluidsoverlast in de hoedanigheid van een karaoke in de huiskamer compleet met een aangesloten microfoon. Toen heb ik de buren gevraagd of ze een weddenschap aan wilden gaan wie het meeste overlast kon bezorgen. Nee, dat wilden ze niet en de stekker ging uit het stopcontact.
als het goed is stuurt de corporatie wel iemand die de overlast in decibellen kan opmeten.
misschien staat er wel het e.e.a. over hun policy op de website van de woningbouwcorporatie.
quote:rionyriony schreef op 12 december 2012 @ 21:50:

als het goed is stuurt de corporatie wel iemand die de overlast in decibellen kan opmeten.

Nou nee hoor, op dat punt is het nog lang niet. Eerst melden, en dan kan het twee, of eigenlijk drie kanten op. 1. Ze doen niks. 2. Ze verwijzen naar buurtbemiddeling. 3. Ze gaan zelf met buurvrouw in gesprek dat dit niet kan, cq sturen een brief.

Als to blijft klagen, tsja, heel misschien krijg je dan voor elkaar dat er iemand met een decibelmeter komt, maar die hebben ze bij de meeste woningstichtingen niet. Moet iemand ingehuurd worden, en dat betekent dat het betaald moet worden door to of de buurvrouw.

Nee, dat meten wordt echt niet snel gedaan.
quote:paloma schreef op 12 december 2012 @ 21:42:

[...]

Omdat TO het al een paar keer heeft gevraagd en dit niet lijkt te helpen.Ze heeft geen man, maar zelfs al had ze die wel. Als het niet helpt, dan neem je verdere stappen. Geen zijwaartse.
quote:Soley schreef op 12 december 2012 @ 21:58:

[...]Ze heeft geen man, maar zelfs al had ze die wel. Als het niet helpt, dan neem je verdere stappen. Geen zijwaartse.Whatever. Zoals het nu gaat, gaat het in ieder geval niet.
quote:apestaartje30 schreef op 12 december 2012 @ 21:10:

Wat zouden jullie doen? Weer op de stoep staan? Ik voel me zo'n zeikerd. Wil ook geen ruzie. Of toch bellen met instanties? Of is dit acceptabel (ben ik nu zo prikkelbaar dat ik het niet meer helder zie?)

Groetjes

Mijn ouders hadden nogal last van studenten in het huis naast ze. Ze hebben vaak bij de deur gestaan, dronken bezoek dat beneden komt. Wat ik gedaan heb;

Eerst overleg gehad met andere buren die ook last hadden van deze geluiden e.d.

Een brief opgesteld met daarin;

-Een exacte beschrijving van de overlast

-Vermelding dat we met de verschillende buren ene dossier aanleggen (moet je altijd doen met overlast)

-Vermelding dat je zelf bij overlast niet aan de deur komt maar dat je samen met de buren de politie inschakelt.

-Buren die dezelfde last hebben deze brief laten ondertekenen. (samen sta je sterk).

Kopie van die brief naar de woningbouw/verhuurder en deze brief persoonlijk afleveren op ene vriendelijke doch dringende wijze.
Ennnn here we go again! Do yourself a favoure......

Ik noteer het in een dossier, heb het aan één buur gevraagd maar die heeft van de muziek geen last.

Grrrrr

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven