Werk & Studie alle pijlers

Mijn baan zat

16-12-2012 20:18 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
2012 was een veelbewogen jaar. Door verschillende omstandigheden privé en zakelijk, werd ik overvallen door een burn out. Momenteel ben ik weer voor 36 p/w aan het werk. Op woensdagmiddag ben ik momenteel nog vrij vanwege de therapie die ik volg om de oorzaken van mijn burn out aan te pakken.

De ervaringen van afgelopen jaar en de inzichten die ik vanuit mijn therapie heb verkregen, hebben mij laten zien dat ik niet doe wat ik wil doe.

Ik werk op kantoor bij een groot internationaal bedrijf, heb een bovengemiddeld inkomen en ben altijd zeer gedreven en ambitieus geweest.

Die ambitie ben ik nu totaal kwijt. Ik wil niet meer doorgroeien en ik wil niet overwerken en uitblinken. Ik ben mijn baan en de reistijd van 2 uur per dag helemaal zat!

Maar wat nu? Mijn vriend is sinds maart van dit jaar al op zoek naar een nieuw baan, zonder succes. Ik kán eigenlijk mijn huidige baan en vast contract niet opzeggen, maar ik ben het zo zat.

Heeft iemand hier ervaring mee? Zou het misschien een fase zijn of moet ik actie nemen en zoeken naar wat ik echt wil?
Typfout bij mijn registratie. Niet uit 1965, maar uit 1985
Ik denk dat je voordat je een beslissing gaat nemen eerst moet nadenken wat je dan wel zou willen. Dat kan volgens mij ook zonder overhaast ontslag te nemen. Het klinkt altijd leuk, je leven omgooien, maar ik zou wel goed nadenken. Het gras is niet altijd groener.
Is er in jouw branche nog redelijk werk te vinden? Als het werk en de reistijd je zo uitputten zou ik wel uitkijken naar wat anders. Desnoods iets minder salaris, maar als het werk je niet veel energie kost en je max 'n half uurtje reistijd hebt enkele reis, dan kun je ook veel meer van je vrije tijd genieten en ben je dan niet alleen maar aan 't bijkomen. Mijn ambitie is toen ik begin 30 was ook gedaald en mijn stelling is dat ik alleen werk om te leven, maar niet leef om te werken.
rondkijken kan altijd, solliciteren ook.

Wat voor functie zou je willen? Waarvoor nen je opgeleid?
Hoi,

Je hoeft toch niet meteen een beslissing te nemen? Je hebt een baan waar je op zich nog wel even kan blijven en dan kun je gaan onderzoeken wat je wel wil. Als je bij een groot bedrijf werkt is er wellicht ook iemand van HRM die je daarbij kan begeleiden? Dan kun je samen goed op een rijtje zetten wat je wel wil. Zodoende heb je een beter beeld van je mogelijkheden.

Ik snap wel dat je nu anders naar de dingen kijkt, een burn out had bij mij ook dat effect. Toch ben ik nog 2 jaar bij mijn oude werkgever geweest en nu heb ik sinds kort een baan die veel beter bij mij past. En achteraf ben ik blij dat ik net na mijn burn out toen ik ook met tegenzin weer op mijn oude werk zat niet overhaast weg ben gegaan, want dan had ik uit onvrede die beslissing genomen en niet omdat ik iets beters kon krijgen.

Gun jezelf de tijd en dan komt dat vast helemaal goed.

Succes, en zorg goed voor jezelf.
Persoonlijk zou ik, in deze tijd van crisis en werkeloosheid, niet zomaar mijn baan opzeggen.

Wel zou ik rondkijken en solliciteren.

En als je dan iets anders vind wat geschikt is dan kan je je baan opzeggen.

Vorig jaar heb ik dat ook gedaan, en nu heb ik een superleuke baan.
Uiteraard nooit je baan opzeggen voor je wat anders hebt, anders heb je geen recht op ww.

En ook zéker niet je contract aan laten passen naar 'n lager aantal uren. Dat had 'n vriendin van mij ook gedaan tijdens 'n burnout en toen ze naderhand wegbezuinigd werd kreeg ze dus maar ww op basis van 32 uur ipv de 40 die ze normaal werkte. Blijf dan beter deels in de ziektewet als je je volledige uren niet echt aan kunt.
Gewoon iets zoeken dat je wel wilt doen, terwijl je je huidige baan voortzet.

Misschien kom je wel tot de conclusie dat je huidige baan zo slecht nog niet is!
wat is er mis met je werk goed doen en dan niet overwerken, doorgroeien en uitblinken?

doe je werk goed en niets meer dan dat. En dan moet je het toch uit kunnen houden tot je eventueel een andere baan hebt gevonden?
Nooit je oude schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt. Lekker solliciteren dus.
Solliciteren. Wat houdt je tegen?
Ga eerst maar eens rondkijken naar wat je leuk lijkt en dan passende vacatures zoeken.

Ik garandeer je dat je op dit moment van een koude kermis thuis komt. Ik zat in hetzelfde parket als jij en had de wildste plannen, stond op het punt mijn baan op te zeggen.. en toen het dus serieus werd ging ik ook wat serieuzer zoeken en niks hoor.. de werkelijkheid was toch iets moeilijker. Was blij dat ik mijn baan nog had!

Wel ben ik 32 uur gaan werken. Hierdoor heb ik nu 1 hele dag voor mezelf doordeweeks en god, wat geniet ik daarvan. Ik kan mijn werk daardoor ook beter aan en ik gebruik die tijd (soms) om inderdaad verder te kijken naar wat ik écht wil. Want het is heel pittig om te solliciteren en vacatures te vinden en te netwerken als je fulltime werkt. Daar heb je dan 's avonds echt geen puf meer voor.

Als het in de mogelijkheden ligt kan ik 32 uur aanraden!
Hier ook iemand met een burn out.. Ben nu heel langzaam herstellende en ik heb het idee dat ik niet kan blijven bij mijn huidige werkgever uiteindelijk.

Er is teveel gebeurd. Ik zie dingen anders, misschien gaat het wel heel goed maar heb het idee dat ik teveel aan het veranderen ben.

Ik ga alles geven om beter te worden en mijn werk goed te doen. Maar tzt op zoek naar een nieuwe baan. (denk ik)

Kijk nu flink rond.

Als ik jou was zou ik gaan solliciteren op banen die je echt aanspreken. Neem pas ontslag als je iets nieuws hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven