Bloot in de tuin zonnen

08-05-2008 14:02 305 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren samen met m'n moeder in de sauna heerlijk in de zon gelegen. Ons gesprek kwam op in je eigen tuin zonnebaden. Ik heb sinds afgelopen herfst eindelijk een tuin en kijk er nu dus helemaal naar uit om dit weekend op mijn postzegeltje gras te gaan zonnebaden! Mijn moeder vertelde mij dat ze dat thuis (ouders wonen in "the middle of nowhere") dus ook lekker bloot doet. Wel een handdoekje bij de hand voor onverwacht bezoek. Helaas is dat in mijn tuin niet echt gepast, voornamelijk omdat de schutting met één van onze buren niet helemaal kijkdicht is.

Nu zei mijn moeder dat het volgens haar helemaal niet toegestaan is om in je eigen tuin in je blootje rond te lopen omdat dat aanstootgevend gedrag is. Ik heb hier nog nooit van gehoord en dacht eigenlijk dat je in je eigen huis/tuin lekker kan doen wat je wilt. Maar goed, wij kwamen er dus niet uit.

Heeft iemand enig idee wat wel en niet mag qua naakt in de tuin lopen? En als naakt niet mag, mag topless dan wel?
Het mag, mits je vanaf de openbare weg niet zichtbaar bent volgens mij is het zoiets.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Klopt, wat Jasmine zegt.
Is de tuin van je buren een openbare weg? Vast niet... Dat betekent dat ik dus ook in mijn blootje in de tuin zou mogen lopen? Ook al kunnen de buren mij zien als ze gezellig samen aan de zondagochtend koffie zitten?
moet er niet aan denken geconfronteerd te worden met mijn blote buren in de tuin.
Computer says nooooo
Er was ook iets met dat je vanuit de tuin/huis van de buren niet te zien moet zijn.

Eeeeh, ik zou me er niet al te druk over maken.
quote:summer73 schreef op 08 mei 2008 @ 14:15:

moet er niet aan denken geconfronteerd te worden met mijn blote buren in de tuin.Niet kijken dan!
quote:fleurtje schreef op 08 mei 2008 @ 14:16:

[...]

Niet kijken dan!Daar ben ik het dus eigenlijk wel mee eens. Maar er zit wat mij betreft een verschil tussen de achterburen die me vanuit het dakraam op 50m afstand zien en de directe buren op 5m afstand. En zit er ook een verschil tussen topless zonnen en naakt door de tuin lopen...
Eén puntje: hou er wel rekening mee dat als je zichtbaar bent dat je ook gefotografeerd/gefilmd kan worden.
Niet kijken? Tja, ik weet niet. Als je in de tuin zit dan hou je rekening met de buren. Je gaat niet als een viswijf staan schreeuwen of je muziek keihard aanzetten ofzo. Waarom zou je dan in dit geval geen rekening met de buren houden maar tóch naakt gaan zonnen terwijl je weet dat de schutting niet helemaal dicht is? Ik zou er ook niet op zitten te wachten als mijn buren naakt zijn in de tuin en ik dit (deels) zou kunnen zien.
quote:fleurtje schreef op 08 mei 2008 @ 14:16:

[...]

Niet kijken dan!

echt eerlijk? Ik zou er iets van zeggen, en als ze niet iets aantrekken bel ik de politie.

Mss kinderachtig, maar bij onze huizen is het écht onvermijdelijk dat ik in hun tuin kan kijken dus zou geen trek hebben kramp in mijn nek te krijgen vanwege dwangmatig wegkijken.
Computer says nooooo
Bovendien mag het ook niet als (je weet dat) mensen je kunnen zien, kun je van exhibitionisme beticht worden. (en dus beboet)
Computer says nooooo
quote:Spinster schreef op 08 mei 2008 @ 14:26:

Eén puntje: hou er wel rekening mee dat als je zichtbaar bent dat je ook gefotografeerd/gefilmd kan worden.Ja, heb ik vorig jaar gedaan met de buurvrouw die op het platje boven ons balkon zat te zonnen
Dus je buren moet het maar normaal vinden dat jij in je blote humdrum gaat liggen zonnen en dus wegkijken?
Frankly my dear, I don"t give a damn
of t wel mag of niet weet ik niet zeker, ik weet wel dat wij vroeger buren hadden die eens een nummertje deden op t aanrecht (zichtbaar vanaf de stoep, geen weg oid) en die kregen een agent aan de deur (wat mij persoonlijk behoorlijk genant lijkt:D)
Mmmmmm, heerlijk, lekker in mijn blootje zonnen. Wij hebben een afgesloten tuin en als de buren willen kijken moeten ze het echt vanuit de zolder doen. Ik heb idd wel altijd een handdoek bij me voor het geval dat......

BTW, ik kom net uit de tuin, was aan het zonnen.
quote:calvijn1 schreef op 08 mei 2008 @ 14:53:

Dus je buren moet het maar normaal vinden dat jij in je blote humdrum gaat liggen zonnen en dus wegkijken?Vind ik wel. Jeetje, het is je eigen tuin. En ja, vaak woon je dicht op elkaar, 't is geven en nemen. Ik vind het ook irritant dat mn onderburen op het balkon gaan bbq-en zonder even te waarschuwen. Maar als het me echt zo stoort, dan moet ik maar in een hutje op de hei gaan wonen.

Dus je buren moet het maar normaal vinden dat jij in je blote humdrum gaat liggen zonnen en dus wegkijken?Maar kijk jij vaak bij de buren in de tuin dan? Ook als er een heg tussen staat?
Gelijk heb je Fleur! Ooit woonde ik in een rijtjeshuis en lag ook bloot in de tuin. Ik heb nooit een vermoeden gehad dat de buren dat hebben geweten. En nee...Ik heb ook niet de behoefte om bij de buren in de tuin te kijken. Nooit aan gedacht trouwens......
... en als iedereen op een hutje op de hei ging wonen, werd het daar weer zo druk en overvol.. Daarbij heeft niet iedereen budget, want laten we wel wezen: met een hutje nemen we geen genoegen dus moet daar ws ook gas en licht aangesloten worden.

Hiervoor zijn dus regels in het leven geroepen, zodat we met zijn allen een beetje fijn kunnen samenleven.
Computer says nooooo

Dus je buren moet het maar normaal vinden dat jij in je blote humdrum gaat liggen zonnen en dus wegkijken?

Normaal gesproken, ja. Vind ik wel. Je hoeft niet in mijn achtertuin te kijken natuurlijk. Vooral als het gaat om vanuit slaapkamerramen in achtertuinen kijken enz. Maar in mijn geval heeft de schutting met één van onze buren echt doorkijk en dan vind ik het niet echt netjes. Ik weet niet precies waarom ik daar voor mezelf de grens leg. Dus ik ga lekker topless liggen, met bovenstukje lopen en zeker niet naakt. (Met de foto waarschuwing van Spinster in m'n achterhoofd )

Vind jij dat je alleen naakt kunt liggen als je óf op een naturisten terrein bent (en aanverwante plaatsen) óf wanneer je niet zichtbaar bent voor anderen?
quote:summer73 schreef op 08 mei 2008 @ 15:05:

Hiervoor zijn dus regels in het leven geroepen, zodat we met zijn allen een beetje fijn kunnen samenleven.En daar ging dus eigenlijk mijn vraag een beetje over. Volgens mij zijn die regels dus niet zo dat je niet bloot in je tuin mag liggen. Volgens mij valt dat wettelijk niet onder exhibitionisme. Maar, correct me if I'm wrong!
Wat hebben mensen toch een probleem met bloot! En dan, in hemelsnaam: in je éigen tuin! Bbq-ende buren geven m.i. meer overlast.
Maar Calvijn, er staat me iets bij dat jij ook een probleem hebt met topless op het strand, klopt dat?
quote:fleurtje schreef op 08 mei 2008 @ 15:07:

Wat hebben mensen toch een probleem met bloot! En dan, in hemelsnaam: in je éigen tuin! Bbq-ende buren geven m.i. meer overlast.Inderdaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven