Niet ongesteld na stopweek?
zondag 16 december 2012 om 15:54
Dag allemaal,
vorige week vrijdag (7-12) mijn laatste pil van de strip genomen.
Woensdag (12-12) weer begonnen met een nieuwe strip.
Inmiddels ie het vandaag zondag (16-12) en ik ben nog steeds niet ongesteld.
Heb mijn strip 1 keer doorgeslikt..Alle pillen netjes, géén vergeten.
Moet ik me zorgen maken? Mijn menstruatie is eigenlijk nooit zo laat. Meestal na 5-6 dagen komt het wel.
Moet ik een test doen? Zo ja, vanaf wanneer kan je zien of je zwanger bent?
Ik hoor het graag.
vorige week vrijdag (7-12) mijn laatste pil van de strip genomen.
Woensdag (12-12) weer begonnen met een nieuwe strip.
Inmiddels ie het vandaag zondag (16-12) en ik ben nog steeds niet ongesteld.
Heb mijn strip 1 keer doorgeslikt..Alle pillen netjes, géén vergeten.
Moet ik me zorgen maken? Mijn menstruatie is eigenlijk nooit zo laat. Meestal na 5-6 dagen komt het wel.
Moet ik een test doen? Zo ja, vanaf wanneer kan je zien of je zwanger bent?
Ik hoor het graag.
zondag 16 december 2012 om 18:17
quote:Lebowski schreef op 16 december 2012 @ 17:53:
Staat in de bijsluiter van je pil niet dat je beter niet kunt beginnen met een nieuwe strip pillen als er een kans is op zwangerschap?
Hoi Lebowski,
Normaal stop ik met een strip en begin na 4-5 dagen weer. Meestal word ik de dag erna ongesteld (de 6 of 7e dag) Dit gaat eigenlijk al 4 jaar goed op deze manier.
Maar nu zit ik op de 9e dag en ben 4 dagen geleden begonnen met nieuwe strip. Ik slik hem vanavond nog en morgen dan toch een test halen.
Hopelijk is het inderdaad een geval van; overslaan vanwege stress of iets dergelijks.
Heb net contact gehad met mijn huisarts en hij zegt dat het overslaan van een menstruatie zeker weleens voorkomt, maar een test is zeker aan te raden. Was echter benieuwd of meer vrouwen dit meemaken.
Bedankt voor je bericht.
Staat in de bijsluiter van je pil niet dat je beter niet kunt beginnen met een nieuwe strip pillen als er een kans is op zwangerschap?
Hoi Lebowski,
Normaal stop ik met een strip en begin na 4-5 dagen weer. Meestal word ik de dag erna ongesteld (de 6 of 7e dag) Dit gaat eigenlijk al 4 jaar goed op deze manier.
Maar nu zit ik op de 9e dag en ben 4 dagen geleden begonnen met nieuwe strip. Ik slik hem vanavond nog en morgen dan toch een test halen.
Hopelijk is het inderdaad een geval van; overslaan vanwege stress of iets dergelijks.
Heb net contact gehad met mijn huisarts en hij zegt dat het overslaan van een menstruatie zeker weleens voorkomt, maar een test is zeker aan te raden. Was echter benieuwd of meer vrouwen dit meemaken.
Bedankt voor je bericht.
maandag 17 december 2012 om 18:49
De kans op een zwangerschap is echt heel heel klein. Als je de pil jaren hebt geslikt duurt het meestal wel een paar weken voor je cyclus weer op gang komt nadat je helemaal stopt met de pil. Jij bent nog niet eens een pil vergeten. Het lijkt me echt vele malen waarschijnlijker dat je de bloeding hebt overgeslagen. Maar een test geeft uitsluitsel. Je test positief 2 weken na de bevruchting. Wanneer dat zou moeten zijn is een beetje moeilijk in te schatten in jouw geval, dus ik zou nu testen en als het negatief is, dan over een weekje nog een keer voor de zekerheid.
Als alles zo gegaan is als je nu beschrijft lijkt de kans me verreweg het grootst dat je negatief zult testen. Maar je weet het nooit.
Als alles zo gegaan is als je nu beschrijft lijkt de kans me verreweg het grootst dat je negatief zult testen. Maar je weet het nooit.
maandag 17 december 2012 om 19:26
dat denk ik ook. bovendien heeft TO niet verteld
wanneer ze voor het laatst gesexd heeft
(als dat vorig jaar kerstmis was hoef je je helemaal nergens druk om te maken...
ik denk dat je geen bloeding hebt gehad omdat je te snel weer aan een volgende strip begonnen bent...
maar goed bel de dokter voor je gemoedsrust zou ik zeggen.
wanneer ze voor het laatst gesexd heeft
(als dat vorig jaar kerstmis was hoef je je helemaal nergens druk om te maken...
ik denk dat je geen bloeding hebt gehad omdat je te snel weer aan een volgende strip begonnen bent...
maar goed bel de dokter voor je gemoedsrust zou ik zeggen.
woensdag 19 december 2012 om 01:17
Ik heb zelf ook wel eens gehad, dat mijn ongesteldheid uitbleef. Ik had zelf ook de angst (hoe wel ik de pil wel goed slikte), dat ik wellicht zwanger was. Dit gebeurde ook toen ik mijn 2e pilstrip, direct na mijn eerste doorslikte.
Mijn testen bleven negatief, en mijn huisarts heeft voor de zekerheid zelfs een bloedtest gedaan. Ook die was negatief.
Hormonen kunnen af en toe rare dingen met je lichaam doen. Het is zeker verstandig om even een testje te doen. Maar mocht die negatief zijn, kan het gewoon zijn dat je een maandje 'overslaat'. Mocht je het nog steeds niet vertrouwen, ga dan even langs je huisarts voor een bloedtest.
In mijn geval was mijn lichaam wellicht gewoon een beetje van slag. Dit komt vaker bij vrouwen voor.
Mijn testen bleven negatief, en mijn huisarts heeft voor de zekerheid zelfs een bloedtest gedaan. Ook die was negatief.
Hormonen kunnen af en toe rare dingen met je lichaam doen. Het is zeker verstandig om even een testje te doen. Maar mocht die negatief zijn, kan het gewoon zijn dat je een maandje 'overslaat'. Mocht je het nog steeds niet vertrouwen, ga dan even langs je huisarts voor een bloedtest.
In mijn geval was mijn lichaam wellicht gewoon een beetje van slag. Dit komt vaker bij vrouwen voor.