Rollade op het balkon marineren?

19-12-2012 23:11 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames!

Voor kerst wil ik graag een rollade maken. Deze had ik vorig jaar ook gemaakt en was echt superlekker. Ik had hem toen de dag vantevoren gemarineerd, onder andere met knoflook en ui. Hartstikke lekker uiteindelijk, maar door het marineren in de koelkast rook mijn koelkast toen enorm naar knoflook en uitjes. De croissiantje met boter smaakten ook naar knoflook omdat de geur erin ging zitten

Nu kwam mijn vriend met het (briljante?) idee om de rollade, gemarineerd en al, op het balkon te laten voor de nacht. Wel goed afgedekt uiteraard!

Is dit een goed idee? Het is best koud 's nachts, dus naar mijn mening zou dit best moeten kunnen.

Thanks,

Krekeltje
Hopelijk kunnen er geen katten of ongedierte bij.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
In een goed afgesloten koelbox ofzo, waarom niet?
Qua temperatuur kan het. SLuit het wel goed weg, anders hebben de katten/ratten/muizen/andere beesten een Kerstmaal
Als het goed is afgesloten en als er geen katten oid bij kunnen zie ik niet zo snel een probleem.
Ik zou het ook gewoon doen,wel in een goed afsluitbare box inderdaad.
Ja hoor, ik zet regelmatig wat buiten. In een zware le Creuset pan met een plastic boodschappentas eromheen. Op mijn tuintafel (op de grond vriest het sneller).

Nooit problemen mee gehad. Er zitten hier genoeg katten en zelfs ratten in de buurt, maar ze hebben nooit die zware pan van de plaats gekregen. Niet eens geprobeerd!
Ja hoor in een goed afgesloten koelbox of dergelijke moet dat lukken.

Succes!
Kan prima. Tenzij het die nacht 10 graden wordt, dan is het te warm natuurlijk.
Ik doe het al jaren zeker met feestjes/feestdagen, je koelkast zit dan al zo vol (bij mij) en die geuren die overal intrekken is echt vervelend. .Ik wikkel het ook in een vuilniszak als extra. Ideaal heb het zelfs met mijn kalkoen gedaan!
Doe ik ook vaak genoeg, ideaal zo'n grote koeling buiten
quote:Splinter02 schreef op 19 december 2012 @ 23:27:

Kan prima. Tenzij het die nacht 10 graden wordt, dan is het te warm natuurlijk.

Haha, inderdaad dan maar beter niet doen. En het moet ook niet teveel gaan vriezen. Volgens het KNMI is daar wel een kansje op.

Ik woon op twee hoog, dus last van katten zal ik niet hebben, maar ander ongedierte kan natuurlijk wel, dus ik zal hem in een koelbox gooien en goed inpakken.

Bedankt allemaal en alvast een fijn kerstmaal
ach bij de grootste kruidenier waar ik een paar jaar geleden werkte stonden de koelcellen op een gegeven moment met kerst zo vol dat de rest van de voorraad ook buiten gezet werd (en geloof me het was toen echt warmer als 10 graden buiten en al helemaal voor de uitlaat van de koelmachines)
Beter een rollade marineren op het balkon dan een schaap slachten, zeg ik altijd maar .
Wij hebben daarvoor zelfs een kastje hangen, met rooster zodat de kou er wel goed bijkomt en de eksters (dat zijn hier de grootste rovers) er niet bij kunnen. En dat is niet omdat ze het niet proberen! Kan prima dus!
quote:_nut_ schreef op 20 december 2012 @ 00:12:

Doe ik ook vaak genoeg, ideaal zo'n grote koeling buiten

Hier gebruik ik 'buiten' vooral in de winter vaak genoeg als koelkast. Vooral rondom de feestdagen, omdat anders de koelkast overvol is. Zolang je een beetje de buitentemperatuur in de gaten houdt, gaat dat prima.

En zodra het echt goed vriest, zet ik de diepvrieslades buiten en ontdooi ik de diepvries weer eens. Ideaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven