Ik heb de griep, is dinsdag begonnen en lijkt steeds erger te worden. Nu word ik gisteren wakker met een ontstoken ooglid. Komt dit door de koorts/griep vraag ik me af?
Als het dik en rood is en je een soort vlies zit, laat er dan even naar kijken. Het kan het Adenovirus zijn (een verkoudheidsvirus maar van een zeer besmettelijke en hardnekkige soort).
verba volant, scripta manent.
Anoniem_133210
donderdag 20 december 2012 om 08:49
Heb ik ook wel eens gehad, zag er héél oncharmant uit. Ik heb geen idee of het toen kwam doordat ik ziek was ofzo, maar gelukkig was het na één dag weer weg.
Anoniem_151789
donderdag 20 december 2012 om 08:59
Bij vitale verkoudheden komen ontstoken ogen vaak voor. Vaak gaat het vanzelf over, maar om een bacteriële infectie erbovenop te voorkomen wordt soms antibioticazalf gegeven. Bel even je huisarts voor advies.
Anoniem_151800
donderdag 20 december 2012 om 08:59
De oogontsteking wordt veroorzaakt door je verminderde weerstand waarschijnlijk. Oogontsteking kun je behandelen met gekookt lauwwarm water in een eierdopje (wel eierdopje ontsmetten van te voren!) en daarmee je oog te spoelen, dit 2 maal daags doen. Extra vitamines in de vorm van vers fruit, kiwi bv, verdiend aanbeveling.
Bel je huisarts even, want daar is 'ie voor.
Anoniem_95845
donderdag 20 december 2012 om 09:33
Roodpaars, ik weet niet of de huisarts daarvoor is, zulke dingen gaan vanzelf over, zeker als het door verkoudheid komt, daar hoef je de huisarts niet voor te bellen. Kan hij wel aan de gang blijven als iedereen gaat bellen voor zulke dingen.
Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.