Augustus 2012 deel 11!!

30-10-2012 23:02 2494 berichten
Alweer en topic vol! Tijd voor deel 11, oftewel deel 2 op de kinderpijler!

Nu alle mama's weer bijna op hun oude gewicht zitten, alweer bijna aan t werk gaan of zijn en de mini's de beruchte 3 maanden grens bijna over, beginnen we langzaamaan te wennen!

Al zijn de mini's niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven, zouden we soms toch willen dat er een uitknop of misschien wel een aanknop op zou zitten!

De dagen vliegen voorbij, waarbij zorgen, voeden, spelen en uiteraard posten op t forum dagelijkse kost zijn!

We klagen heel wat af, maar ook de vreugde komt voorbij als de mini's weer een sprongetje maken!

Ze brabbelen, sabbelen, spelen en rollen er op los!

De een stoer, de andere schattig die augustus mini's doen het goed zonder gekke fratsen!

Al schrijven we heel wat af, zien we elkaar op foto's en lijkt t alsof we elkaar al jaren kennen, Toch zijn we ook allemaal ontzettend nieuwsgierig naar elkaar en daarom zullen wij binnenkort gezellig meeten! Met een hapje en een drankje vliegt ook deze middag waarschijnlijk om!

Kortom de augustus mama's en mini's doen het goed!

credits voor de inleiding gaan dit keer naar annepan!

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

Augustus 2012 deel 10!!

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12332 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
Zo wat een slapert heb jij Zivaa! Wij maken mini wakker voor zijn flessen omdat we bang zijn dat hij anders midden in de nacht om een fles komt. Succes met puinruimen!

Go Rammeltje! Fijn dat ze gezellig is!

Wat een gedoe met die buurhond Anne, ik zou er ook werk van maken. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor die hond. Zo zielig!

Succes vandaag Toet!

Nico heb je nog een andere kamer kunnen regelen voor de nacht? En hoe voel je je nu? Ik hoop dat je lekker naar huis mag, fijn bij man en mini!

Hier nog steeds megaladingen snot (heb gisteren een doos van 100 tissues weggesnoten...). Ik was gisteravond aan het rillen, niet normaal, nu gaat t wat beter. Heb wel goed geslapen gelukkig. Mini liep weer te jammeren in zijn slaap. Maf hoor!

Vriend heeft hem naar het kdv gebracht zodat ik lekker kon blijven liggen met mijn zere hoofd. Het voelt alsof er een vrachtwagen tegen mijn oogkassen aangereden is
@Zivaa: Meisje krijgt ook 4 flessen en dat gaat veel beter dan 5. Toen ze er nog 5 kreeg, liet ze heel veel staan. Nu drinkt ze bijna alles op. Dus eigenlijk krijgt ze nu dezelfde hoeveelheid als toen ze nog 5 flessen kreeg.

@kroos: Ontzettend vervelend, zo verkouden te zijn.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Ik zou ook wel 4 flessen willen geven, maar da's denk ik geen optie want dan moeten we flessen van 250 ml gaan geven en ik geloof dat dat niet de bedoeling niet is. Ach, nog twee maanden, dan wordt alles toch anders wbt voedingen en eten. Maar ik vind t wel zielig om mini elke avond wakker te moeten maken voor zijn laatste fles.

Megamini groeit binnenkort uit zijn hangwieg! Zo erg.... ik ben zo blij met deze wieg. Ik heb een ledikant op t oog dat meegroeit, van hetzelfde merk en ik vind m net op marktplaats voor een mooie prijs. Hopen dat ie nog niet weg is!
@kroos: Wij maken Meisje ook wakker voor de laatste fles tussen 22.00 en 23.00 uur, hoor. Trouwens, we maken haar niet eens wakker, ze drinkt die fles gewoon slapend. Hebben we bij Zoon ook altijd gedaan totdat hij een maand of 8 was. Ik vind het niet zielig. Beter zo dan dat ze midden in de nacht wakker wordt omdat ze honger heeft.
Mini is nog steeds ziek, heel zielig! Huilt veel, eet heel weinig en lichte verhoging. Mijn laatste werkdag moest hij ook van het kdv opgehaald worden. Gelukkig kon mijn man, anders was ik niet bij mijn eigen afscheidsborrel. Heb trouwens nog steeds jeuk van die grote veren die in mijn kont zijn gestopt tijdens de speech van the big boss...

Gefeliciteerd toet! Nu nog het huisje van Kwimmie en mij en dan zijn we los!

Rammel, lief dat je het vraagt. Het is hier een beetje hectisch... Soort van Penoza verhaal heeft zich afgespeeld. Kan er hier niets over kwijt Zet het zo misschien even op het sub. Het zou wel in de film kunnen waar de meeleester het over had!

Meelezers! Hoi! Super leuk wat van jullie te horen!
Hey meiden!

Ik kom straks ff uitgebreid langs.

Veel te doen thuis en teveel stress hier.

Nico beterschap!! Hoop voor je dat je vandaag naar huis mag
Liz voor jou (wat een verhaal!) en je zieke mini!
Chrys, hoelaat geef jij die flessen dan?? Idd hier ook veel wat blijft staan cq terug komt (ze spuugt best veel nog nog steeds), 4 die ze wel binnenhoudt lijkt me idd even veel.

Madame kwijlt echt veel, bedje is echt steeds helemaal nat, tot op matras. Smerig en lastig ook dus nog maar extra molton denk. Ze slaapt op de buik natuurlijk, das wel anders.

Bubb succes daar!! Stres niet goed..

Liz wat leuk die complimenten!!! Zal sub lezen. Beterschap voor mini!

Kroos beterschap! Niks aan zo'n vol hoofd
Hier is het 'schema' ongeveer zo:

06.30 uur fles (drinkt meestal 150 ml)

11.30 uur fles (drinkt meestal 180 ml)

17.00 uur fles (drinkt meestal 180 ml)

22.00 uur fles (drinkt meestal 150 ml)
Ok, dank! Das eigenlijk inderdaad prima te doen (niet heel lang tussen en wel s ochtends op tijd al fles, meestal is ze wel voor 9en wAkker..). Ook eens proberen!!
Net naar CB geweest, even naar de LK om te overleggen over de domperidon, eerst even wegen, is die gekke troela van ons ineens 180gr gegroeid in 10 dgn tijd we wachten dus maar even met dat spul want blijkbaar zit er genoeg melk. Mn R&R drager is onderweg en weer een mooi doekje.... Owwwww wat erg maar zo leuk

Liz heb op sub gereageerd

Kroos beterschap!!

Ziev, piet naait je altijd een oor aan, opstandeling!!
Haha, idd, nare Piet. Wat goed dat ze gegroeid is!!!!

Maat waar is u??
Eerst mini verkouden, toen papa en nu mama...

Toet: gefeliciteerd met jullie nieuwe huis!

Nicole: fijn om te lezen dat alles goed is gegaan! Ik hoop dat de pijn meevalt en je snel weer opknapt!

Dat lijkt me een goed schema wat je schrijft met het koken Juutje!

Hier rolt mini ook steeds tegen de randen van de box. Je hoort dan het gebonk..

Wij hebben van het cb verder geen info folder gehad over bijvoeden.

Mini wordt de laatste weken steeds wakker 's nachts. Ik dacht eerst door verhoudheid maar dat ik nu stukken minder en nu wordt ze nog steeds wakker.

Een grotere laatste fles zou dat een idee zijn? Wat denken jullie? Ze krijgt nu 4 x 180+6.
Kroos en mini's beterschap!!
Even een snelle zwaai! Ik ben inmiddels weer thuis. Naar andere kamer was gelukkig prima te regelen, dus wel een redelijke nacht gehad in het ziekenhuis. Minder is het dat manlief buikgriep heeft gekregen en nu voor de verandering eens niet ik maar hij boven de toiletpot hangt. Dus ik ben maar met de taxi van het ziekenhuis naar huis gekomen en we liggen nu samen zielig te zijn op de bank. Minico is nog op het KDV, hopelijk gaat het lukken met hem, anders moeten we wat hulptroepen inschakelen. Ik mag trouwens 6 weken geen dingen van meer dan 5 kg tillen, dus ook Minico niet! Shit! Dodo, heb jij misschien tips & tricks waardoor je toch veel met mini kon doen ondanks niet mogen tillen?
@nico: Dat komt wel erg slecht uit, die buikgriep! En erg lastig dat je Minico niet mag tillen.
Balen zeg dat je man ook in de lappenmand zit Nicole!

Tips.. Eh.. Ik tilde mini de eerste week helemaal niet. Daarna was ik weer alleen met haar dus dan moest het toch wel gebeuren. Ik tilde vanuit mijn benen. Dus helemaal door mijn knieën zakken en mijn hoofd recht houden en 'schepte' haar uit bed. Ik kijk normaal altijd voorover gebogen naar mini maar toen niet. Wel raar om te tillen zo terwijl je mini niet aankijkt maar recht vooruit. Ik denk dat je aan die tip niet zo veel hebt vrees ik..

We lagen ook samen naast elkaar op de bank te kroelen. Misschien kan je te zijner tijd naast jouw mini gaan liggen op een speelkleed of op bed en dan met haar spelen. Misschien rolt mini dan wel naar je toe! :-)
Oh nee Nico, dat is ook een vervelende timing! Beterschap voor jullie twee dan. Schroom niet om hulptroepen in te schakelen hoor, dit klinkt als een situatie waarin mensen het helemaal niet raar vinden om gebeld te worden en graag even helpen. Even de koelkast vullen of minico een paar uur verzorgen ofzo...

Dodo hoe groot/zwaar is jouw mini nu? Kan best zijn dat ze wat meer kan gebruiken toch? Zeker het proberen waard. Maar dan is de vraag, geef je 5 kleinere flessen, of ga je met een fles over de 200 heen?
Hier kwamen mijn ouders en schoonouders langs. En een vriendin om te helpen Nicole.

Ik geef 4 flessen van 180 water met 6 scheppen. Dus 4 x 200 ml. Ze woog een maand geleden 5300 gram en was 59 cm bij 4 maanden. Ze hoeft pas over een maand weer naar het cb. Ik weet niet hoeveel ze nu weegt. Als ze de -1 lijn blijft volgen zal het net iets boven de 6 kilo zijn.
Dan zou ze volgens mij wat meer mogen als het nodig is. Ook volgens de richtlijnen op het pak Nutrilon. Daar staat voor een kindje tussen 5 en 6 kg dat je 5x 200 mag geven, dus dan kun je gerust iets meer geven, toch?

Ik vind t moeilijk te vergelijken omdat mijn megamini van inmiddels 8 kilo het al een hele tijd doet op 5 x 180 + 6.
De laatste dus 4e fles wat meer inhoud geven bedoel je? Want een extra fles liever niet als het niet nodig is. 4 flessen is wel prettig en het cb raadde bij het laatste bezoek aan om van 5 naar 4 flessen te gaan omdat we haar steeds moesten wakker maken voor de laatste fles. En ook zonder die fles sliep ze eerst wel door. Maar sinds haar verkoudheid minder.
Ik weet niet of je meer dan 200ml per fles mag geven, op het pak staat dat de meeste kindjes dat niet mogen, maar hoe en wat en waarom weet ik niet. Daarom kunnen wij helaas niet over naar 4 flessen per dag (en moeten we mini dus elke avond wekken voor de laatste fles..).

Misschien even bellen met CB of Nutrilon advieslijn? Heb ik best aardige ervaringen mee, met die mensen van Nutrilon.
Dank voor de tip Dodo. Jouw mini was natuurlijk wel een stukje lichter toen jij haar niet mocht tillen. Minico is met kleertjes aan al zo'n 8 kg, dus ik zal me iets strikter aan het niet tillen moeten houden ben ik bang.

Hulptroepen is aan de ene kant fijn, aan de andere kant liggen we op dit moment het liefst samen voor pampus op de bank en hebben we een klein huis, dus dan zorgt iemand erbij die toch een beetje 'te gast' is ook weer voor meer onrust. Ligt er ook een beetje aan wie het is (hoe vertrouwd je met iemand bent en hoe druk/rustig diegene is). Dus we proberen het eerst nog maar even zelf samen.

Over die flessen: Minico heeft ook sinds hij met 3,5 maand verkouden was met 2 heel onrustige nachten dat hij 's nachts weer vaak wakker wordt. 's Avonds rond 10 a 11 uur komt hij meestal zelf nog voor de fles en anders maken we hem wakker, hij heeft dan wel genoeg aan 180+6. Dus misschien heeft het er niet mee te maken dat ze te weinig krijgen maar is het gewoon een fase, dat 's nachts wakker worden? Hij gaat over het algemeen ook weer gewoon slapen als we hem kalmeren en z'n speentje geven, dus echt van de honger is het volgens mij niet. Moeten jullie mini echt de fles geven Dodo of is het bij jullie hetzelfde als hier?
8 kilo is wel iets meer..

Het prettigst is het inderdaad als je het samen kan redden.

Als we mini de speen geven dan slaapt ze gewoon verder.
He dat hebben we hier ook, een mini die vaker wakker wordt en met een speentje wel weer doorslaapt! Ik dacht/hoop dat het bij de sprong hoort.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven